V70 vialle G3, vreemd benzineverbruik

Gestart door Jordiev70classic, 17-11-2014 22:02:55

Vorige topic - Volgende topic

Jordiev70classic

Heb sinds kort een v70 classic 2.5 10v met een vialle G3 systeem
Er is me laatst opgevallen dat op een rit van 60 km er een vreemd iets voor deed.
Toen ik aan de rit begon stond op de bc dat ik nog 50km op benzine kon rijden dit opzich is niet heel vreemd
Toen ik thuis kwam stond er dat het nog maar 20 km zou zijn
Dit vind ik vreemd
Het rare is ook dat allebei de lampjes op de schakelaar branden, zowel rood als groen
Ik hoor hem wel overschakelen naar lpg bij het starten
Ligt dit aan de bc of word er werkelijk benzine verbruikt?

Ludo

Een AMS systeem neem ik aan?.
Branden de lampjes continu, of knipperen ze?.

volvobug

Ligt normaliter aan de bc. Deze gebruikt het recente gemiddelde verbruik om met de resterende liters te berekenen hoever je nog kunt rijden op benzine. Vaar er niet blind op  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

rpakuypers

Citaat van: Jordiev70classic op 17-11-2014 22:02:55
Heb sinds kort een v70 classic 2.5 10v met een vialle G3 systeem
Er is me laatst opgevallen dat op een rit van 60 km er een vreemd iets voor deed.
Toen ik aan de rit begon stond op de bc dat ik nog 50km op benzine kon rijden dit opzich is niet heel vreemd
Toen ik thuis kwam stond er dat het nog maar 20 km zou zijn
Dit vind ik vreemd
Het rare is ook dat allebei de lampjes op de schakelaar branden, zowel rood als groen
Ik hoor hem wel overschakelen naar lpg bij het starten
Ligt dit aan de bc of word er werkelijk benzine verbruikt?

Bij mijn 850 met Prins/Landi systeem wordt op benzine gestart en bij flink accelereren wordt benzine ingespoten om voor extra smering/koeling te zorgen. Als ik vaker de kickdown gebruik dan gaat de benzinemeter (en sinds kort ook de BC) flink omlaag .....

Groet,
Roger

Jordiev70classic

Heb geen idee wat ams inhoud
Maar de lampjes branden continue
En heb een mt bak dus denk dat de kickdown niet veel zal verbruiken
Het idee dat de bc de berekening maakt lijkt me moeilijk, is het niet zo dat ie dat ie dat bepaald aan de hand van de inhoud van de tank?

Ludo

Het lampje dat groen én rood brand of knippert duid op een fout.
Daarom de vraag of het continu brand of knippert.

Probeer een keer: de schakelaar indrukken, dan pas het contact op stand II, een halve minuut wachten en dan doorstarten.

Jordiev70classic

Vanmorgen even geprobeerd met knopje inhouden, geen resultaat
Maar er is ook goed nieuws, zodra ik wegreed begon de teller tot 0 weer op te lopen van 20 naar 50 dus misschien dat er iets met de vlotter was ofzo
Ik ga het in ieder geval de aankomende dagen bijhouden

henry classic v70

Als je nog maar 50 km kunt rijden op benzine heb je er erg weinig inzitten... zeg maar gerust leeg
Beter om de tank tot ½ te vullen, waarschijnlijk ben je dan ook van dit "probleem" af
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

leons850

Citaat van: Jordiev70classic op 17-11-2014 22:21:51
Heb geen idee wat ams inhoud
Maar de lampjes branden continue
En heb een mt bak dus denk dat de kickdown niet veel zal verbruiken
Het idee dat de bc de berekening maakt lijkt me moeilijk, is het niet zo dat ie dat ie dat bepaald aan de hand van de inhoud van de tank?

Dat klopt maar wanneer jij harder rijdt dan de rit daar voor ligt je gem verbruik hoger, dan is je tank ook eerder leeg.
Dit probeert hij dus mee te nemen.
Maar zoals Volvobug al zei, vaar er niet blind op want de verbruiksmeter e.d. zijn allemaal niet helemaal spot on.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Jordiev70classic

Dankjewel voor alle hulp
Ik maakte me eigenlijk nergens zorgen om
Het is nu inderdaad opgelost met een flinke hoeveelheid
Benzine in de tank
Nu kont het allemaal wat beter overeen

Wouter1973

Het is zowiezo aan te raden om niet met een nagenoeg lege benzinetank rond te rijden. Nog 20-50 km te gaan betekent dat ie op reserve staat en dat er hooguit nog een liter of 6 aanwezig is. Dat gaat je je pomp kosten als je niet uitkijkt.