Stoelverwarming

Gestart door Hyena, 18-11-2014 17:24:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hyena

Goedendag.

Vandaag met mijn stoelverwarming bezig geweest. Heb het 1 en ander gelezen op het forum over de stoelverwarming. Bij sommige werkte het opeens wanneer ze de schakelaars verwisseld hadden, mijne zijn niet uit wisselbaar... hoort dit? De schakelaar voor de passagiersstoel is ook blauw met een witte stekker aan de onderkant. en de bestuurderstoel schakelaar is zwart met een zwarte stekker aan de onderkant...

Ik heb de matjes doorgemeten. Bij beide stoelen isvhetbzitvlak kapot. Rugleuning doet het. Heb nu even het zitvlak overbrugt en de rugleuning word  goed warm. Thermostaat werkt niet omdat de zitting nie t verhit word, dus optijd uitzetten haha.

Ik wil graag de matjes van het zitvlak vervangen. Heb even gezocht maar kan ze zo 1,2,3 niet vinden.

waar halen jullie ze vandaan? En wat zijn de prijzen?

Als ik het matje ga vervangen. Hoe kom ik bij het matje terecht? Heb gelezen dat het een grote klus is, dus weet waar ik aan begin. Ik hoop op tips voor het vervangen en kopen. :))

Ik hoor het graag van jullie!:D

Groetjes,
Maarten!
19-11-92 Volvo 850 GLE Zwart  (Aanschaf 08-11-14) - (Heden)
18-03-91 Mx-5 Classic Red  (Aanschaf 01-02-13) - (Heden)
14-06-84 Mini 1000 HLE Lichtblauw  ( Aanschaf 17-09-14) - (Heden)

Thom

Pas maar op, als de matjes in serie staan, en je overbrugt er 1 dan krijgt de overgebleven mat ineens het dubbele aan spanning voor zijn kiezen en dat zal die lang niet leuk vinden, zeker zonder thermostaat niet, voor je het weet fikt de tent af!

combinedforces

In mijn ervaring is het vaak makkelijk het matje te repareren omdat de breuk (vaak) vooraan de zitting zit. Dit zie je uiteraard pas als je het open hebt liggen.

How-to: Stoel eruit, clips die de 'hoes' vast houden aan de onderzijde open knippen (later vervangen door ty-wraps) en wegvouwen. Dan zie je een schuimrubber matje met daarin het verwarmingselement. Dit zijn in feite 2 vellen schuimrubber met het element er tussenin. Je ziet vanzelf waar de breuk zit; deze kun je dan repareren. Het is blanke gevlochten draad welke zich eenvoudig laat solderen.

Uurtje werk, als je het handig doet kun je de boel nog laten zitten ook.

Disclaimer: Heb het nu 3x gedaan en alle 3x is het heel gebleven. En ik gebruik de stoelverwarming het hele jaar door ;)

Hyena

Citaat van: Thom op 26-11-2014 22:18:13
Pas maar op, als de matjes in serie staan, en je overbrugt er 1 dan krijgt de overgebleven mat ineens het dubbele aan spanning voor zijn kiezen en dat zal die lang niet leuk vinden, zeker zonder thermostaat niet, voor je het weet fikt de tent af!


Ik zet hem optijd weer uit, aangezien anders mijn rug gebarbequed worden. Hij is wel lekker snel warm... kost max 20seconden en dan gaat ie weer uit ^^ :)

Citaat van: combinedforces op 26-11-2014 23:01:01
In mijn ervaring is het vaak makkelijk het matje te repareren omdat de breuk (vaak) vooraan de zitting zit. Dit zie je uiteraard pas als je het open hebt liggen.

How-to: Stoel eruit, clips die de 'hoes' vast houden aan de onderzijde open knippen (later vervangen door ty-wraps) en wegvouwen. Dan zie je een schuimrubber matje met daarin het verwarmingselement. Dit zijn in feite 2 vellen schuimrubber met het element er tussenin. Je ziet vanzelf waar de breuk zit; deze kun je dan repareren. Het is blanke gevlochten draad welke zich eenvoudig laat solderen.

Uurtje werk, als je het handig doet kun je de boel nog laten zitten ook.

Disclaimer: Heb het nu 3x gedaan en alle 3x is het heel gebleven. En ik gebruik de stoelverwarming het hele jaar door ;)

Dankjewel voor de tip. Deze ga ik eens proberen dit weekend.
19-11-92 Volvo 850 GLE Zwart  (Aanschaf 08-11-14) - (Heden)
18-03-91 Mx-5 Classic Red  (Aanschaf 01-02-13) - (Heden)
14-06-84 Mini 1000 HLE Lichtblauw  ( Aanschaf 17-09-14) - (Heden)