Rica 3inch ferrita downpipe c70 t5

Gestart door c70_ibo, 18-11-2014 20:20:10

Vorige topic - Volgende topic

c70_ibo

Beste medeforumleden,

Ik heb vandaag met Rica engineering gebeld om een ferrita downpipe onder mijn t5 te laten zetten + chip aanpassen.

Wat zijn jullie ervaringen? maakt een downpipe nou echt zoveel verschil ??

Mijn T5 loopt op G3 van Brc, is gechipt bij Rica naar 310pk 420NM , volgens European Tuning is met enkel een chip 310pk niet haalbaar...
ik heb natuurlijk geen flauw idee, auto is niet op rollerbank geweest. Wel heb ik hem voor de chiptuning op de rollerbank gezet en hij haalde 218pk en 360Nm  (fabrieksopgave 241pk 330nm)

Ik heb er verder een K&N openluchtfilter van ET tuning erop zitten en een grotere intercooler 52mm

Ik moet zeggen door de openluchtfilter is alleen de geluid mooier geworden of ik meer pk's heb??????
Verschil met intercooler merk ik eerlijk gezegd niet.

Daarom nu de stap na downpipe als er natuurlijk positieve reacties vannuit jullie kant komt :angel:

Rica vraagt 800euro voor de downpipe en 40montage kosten, chip aanpassen is gratis

Laat de reacties maar komen ;D ;D ;D

V70R^2

Filter en intercooler leveren an sich geen vermogen, wel zorgen ze ervoor dat je "geen vermogen verliest" eenmaal na flinke tuning.

Je hebt nu wel een hoop topics die uiteindelijk over hetzelfde gaan, MEER PEEKAA's ;D

Lees eens goed rond in de verschillende blogs en topics m.b.t. tuning, dan zul je zien hoeveel en wat er allemaal kan en nodig is :)

Broabander

M.n. intercooler is inderdaad voor sustained vermogen; niet dat je na een tijdje trappen op 200+ zulke warme inlaatlucht hebt dat je motor zichzelf terug gaat regelen.

Downpipe maakt wel iets verschil maar verwacht geen wereldschokkende verschillen, meer dat hij wat beter oppakt bijv.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

scania164

Intercooler zorgt zeker wel voor vermogen!
Koelere inlaat lucht...dus ontsteking blijft scherp...dus vermogen..
Luchtfilter is beetje broodje aap..

V70R^2

Direct meer vermogen door andere intercooler? Nee, zeker niet.

Pas als de inlaatlucht door de hoge(re) druk heet wordt zorgt het voor behoud van pk's, pk's die je in principe al had, maar die verdwijnen na de 5e keer je versnellingen doortrekken.

Evenals een luchtfilter niet voor vermogen zorgt, maar wel meer vermogen kan leveren als de doorstroomsnelheid van het filterhuis de begrenzende factor wordt, en met een K&N inlegfilter in ons originele huis is dat bij 300pk nog lang niet het geval.

Dus ook dan, levert het niet direct vermogen, maar kan op den duur wel vermogen kosten. En dan is een open filter wel een vereiste.

Broabander

Dat bedoel ik inderdaad, als je op het circuit gaat trappen zul je in het eerste rondje nog niet veel merken van een dikkere intercooler, pas als hij flink warm wordt. Mijn auto wil bijv niet harder dan 200 na 20 minuten sturen op zandvoort, en trekt eigenlijk amper meer boven de 3500 toeren (diesel). Normaal loopt hij 225.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

daanium

het hoort een beetje bij elkaar allemaal; als je een dikke turbo hebt, zonder betere IC, DP en luchtfilter, komt die turbo niet tot z'n recht.
heb je alleen een betere IC, DP en/of luchtfilter, dan merk je weinig verbetering.
ik lees ook, net zoals V70R^2, dat je op zoek bent naar meer power.
je gaat de juiste kant op volgens mij, echter, zonder andere turbo en/of software merk je naar mijn mening weinig tot geen verschil
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]