de donkere dagen na kerst * op naar de oliebollen

Gestart door heutink, 18-11-2014 22:10:58

Vorige topic - Volgende topic

heutink

:)
ze komen er weer aan..........
het is weer wintertijd, in het donker naar het werk & in het donker weer terug
de open haard aan, en de c.v., alwaar de Husky lekker voor een warme radiator ligt en nog nooit gehoord heeft van een sleetje trekken  ???
de kippen zijn weer vroeg op stok, en het gras hoeven we niet te maaien  :eusa_dance:
gelukkig is het in het weekend wel licht   :eusa_dance:............. en is er ook schaatsen ( op TV )
winterbanden onder de auto's....... thermo=kleding aan  :eusa_doh:
de kerstboom opzetten en een gezellig kerstdiner met de familie
bevroren waterleidingen  >:(           maar ook de top 1000 op TV  met Don Leo   :D

zo heeft alles voor- en nadelen

hoe beleven jullie de winter  ???
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Hans Duiven

De Heut hapt niet,

Mijn post maar ff verwijderd  ;D

heutink

:D  ik had hem wel even gelezen, maar was hem nog even  aan het verwerken, met een biertje.......ik vond het al een raar verhaal :eusa_doh:
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

CarolineB

De wintertijd heeft echt twee kanten, leuk en minder leuk.
Inderdaad in het donker naar je werk en vaak ook in donker weer naar huis, is gewoon niet leuk.
Bij thuiskomst niet balkondeur open kunnen gooien. Dat is nu veel te koud.
Ook bij niet leuk: vuurwerk.

Wel leuk: sneeuw, vorst en strak blauwe lucht. En dan naar de duinen hier in Soest. Bij voorkeur zonder Beau. Die muts denkt dat ze je moet redden dus trekt je van je slee/schotel  :eusa_doh:
Eline wil dit jaar bij sneeuw wel proberen of Beau een slee wil trekken. Succes :D
Bij vorst laat mijn neef hopelijk de paardrijbak weer onder water lopen: perfect ijs om te schaatsen!
Ook leuk: rijden in de sneeuw. Wel weer minder leuk voor de kinderen om dan naar school te moeten fietsen.
Huis in Kerstsfeer, nee niet te erg. Dit jaar een goed excuus: kitten Pieter (dan een maand of 5 oud).
Kaarsjes aan, gordijnen dicht(er), languit op bank met een goed boek. Serious Request of Top 2000 aan dat hoort er ook bij.

Maar zodra de dagen weer langer worden, ben ik toch ook wel weer blij.
Dan kan ik echt uitkijken naar de knoppen in de bomen, balkondeur weer open etc.

Walter

wil je er over praten Clau?

Zelf vind ik dat de winter heel erg mooi kan zijn. Zeker met een pak sneeuw en dan lekker droge kou, blauwe lucht etc. Kerstkaarten weer. Ieder seizoen heeft zo zijn eigenschappen, mooi of niet mooi, sfeervol of niet. Als het in de herfst stormt en regent, kijk dan eens om je heen. Naar de lucht bijvoorbeeld, die indrukwekkende wolkenpartijen. Of, hoe sneu ook, die fietser die tegen de wind in op een dijk verbeten zijn capuchon vast houdt. Dat is ook Nederland. Waar ik niet tegen kan is zo'n zielige winter als afgelopen seizoen. Denk ook dat je na een goede winter het voorjaar en de zomer weer extra waardeert. Daarbij hebben we nou eenmaal de seizoen, met chagrijnig zijn verander je dat echt niet. Je kunt het jezelf lastig maken door steeds te zeggen hoe bagger het allemaal is,  je kunt ook naar de mooie facetten kijken en dan is het zo weer voorbij.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

volvov70

Citaat van: Walter op 19-11-2014 08:39:13
wil je er over praten Clau?

Zelf vind ik dat de winter heel erg mooi kan zijn. Zeker met een pak sneeuw en dan lekker droge kou, blauwe lucht etc. Kerstkaarten weer. Ieder seizoen heeft zo zijn eigenschappen, mooi of niet mooi, sfeervol of niet. Als het in de herfst stormt en regent, kijk dan eens om je heen. Naar de lucht bijvoorbeeld, die indrukwekkende wolkenpartijen. Of, hoe sneu ook, die fietser die tegen de wind in op een dijk verbeten zijn capuchon vast houdt. Dat is ook Nederland. Waar ik niet tegen kan is zo'n zielige winter als afgelopen seizoen. Denk ook dat je na een goede winter het voorjaar en de zomer weer extra waardeert. Daarbij hebben we nou eenmaal de seizoen, met chagrijnig zijn verander je dat echt niet. Je kunt het jezelf lastig maken door steeds te zeggen hoe bagger het allemaal is,  je kunt ook naar de mooie facetten kijken en dan is het zo weer voorbij.

Prachtig Walter  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
History: volvo v70 2.5 20v exclusive 1998
History: volvo v70 xc 2.4T 20v AWD cross country duo tone 08-1999 MY2000
Huidig: škoda Superb artic 2.0 TDI CR 192pk 420nm 2013

Johann

Citaat van: Walter op 19-11-2014 08:39:13je kunt ook naar de mooie facetten kijken en dan is het zo weer voorbij.

Driekwart van de dag zie je niks omdat het te donker is..  ;)

Walter

Citaat van: volvov70 op 19-11-2014 09:07:08
Prachtig Walter  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Citaat van: Johann op 19-11-2014 09:09:58
Driekwart van de dag zie je niks omdat het te donker is..  ;)

steek je een lampje aan...  ;D

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

DinanT

Citaat van: Claudia op 19-11-2014 08:30:13
Winter sucks.
Vitamine D3 pillen en met je kop voor een lamp 's ochtends. Dat helpt bij mij tenminste redelijk.
8) ;D
Winter is ook niet mijn favoriete seizoen, maar de zon kan soms wel prachtig opkomen.  :eusa_pray:
Ik rol hierin  

ZC3rr0r

Winter rules!

En who cares als het wat donker is?
Daar hebben we verlichting voor uitgevonden :)

V70geRwin

Citaat van: heutink op 18-11-2014 22:10:58
:)
ze komen er weer aan..........
het is weer wintertijd, in het donker naar het werk & in het donker weer terug
de open haard aan, en de c.v., alwaar de Husky lekker voor een warme radiator ligt en nog nooit gehoord heeft van een sleetje trekken  ???
de kippen zijn weer vroeg op stok, en het gras hoeven we niet te maaien  :eusa_dance:
gelukkig is het in het weekend wel licht   :eusa_dance:............. en is er ook schaatsen ( op TV )
winterbanden onder de auto's....... thermo=kleding aan  :eusa_doh:
de kerstboom opzetten en een gezellig kerstdiner met de familie
bevroren waterleidingen  >:(           maar ook de top 1000 op TV  met Don Leo   :D

zo heeft alles voor- en nadelen

hoe beleven jullie de winter  ???

Behalve de huskey lijkt het er aardig op.
Het is weer het film kijken seizoen, lekker vroeg donker.
Daarnaast lekker knus binnen of lekker ingpepakt er op uit (liefst met sneeuw).
En daarna natuurlijk aan de choco en meer....

glenfiddich1983

Ik hou wel van de rust die het "mollenbestaan" geeft. Vooral op de terugweg naar huis vind ik het veel rustiger overkomen als het donker is. Niet dat het per se rustig ís, maar ik hou wel van de stoet met achterlichten op de weg, de huizen waar de lampjes branden, de frisheid van de lucht.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Kingfisher

Winter kan prachtig zijn als het inderdaad lekker vrieskoud weer is met zo'n strakke helblauwe lucht  :D
Enige echte minpunt is in mijn beleving dat je in het donker van huis gaat en in het donker weer thuis komt, zo ongezellig......  :(

widebody

Blij als de tempperathuur weer onder 0 duikt. Loop ik tenmiste niet elk moment van de dag te zweten als een otter. Minpunt: Kortebroekenweer is even over. Qua temperathuur zou het nog wel kunnen, maar die mensen op straat en onderweg bij de klanten kijken zo raar ;D. Heb sinds 1 week de korte broek verruild voor een lange. Behalve thuis.

Lekker in de sneeuw lopen kloten, met de auto of met de hond. Die is ook blij als er sneeuw ligt. Lekker slapen in de sneeuw ;)!

Marc O.

Citaat van: Hans Duiven op 18-11-2014 22:44:11
De Heut hapt niet,

Mijn post maar ff verwijderd  ;D

Ik dacht al dat je iets raars gerookt had ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...