kloenk!!!

Gestart door Nondepatat, 19-11-2014 14:22:52

Vorige topic - Volgende topic

Nondepatat

dag allemaal,

als ik rechtsaf ons woonerf oprijdt (met drempeltje) hoor ik knalhard 'kloenk!' rechtsvoor, alsof er iets verschiet wat vast hoort te zitten. Ik voel dan ook iets knakken. Nu heb ik hier op het forum gelezen dat het vanalles kan zijn: stabistangetje, draagarmrubber, veerpootlager, gebroken veer... Als ik rechtuit rijdt merk ik niks, ook niet als ik rechtuit een drempeltje pak. Ik hoor ook verder geen rerammel oid.

Wat denken jullie?

volvobug

Ik denk: deze kerel noemt alles al wat het kan zijn, waarom heeft hij dat nog niet nagekeken?  :eusa_shifty:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

jwrtuning

Misschien veert je wiel tegen de wielkuip?

V70geRwin

Haal je wiel er eens af rechtsvoor en trek eens aan wat onderdelen (veer, stabistang, hele veerpoot) die je noemt. Bekijk de rubbers van je draagarm eens. Post anders hier wat foto's.
Rubber kan je ook van bovenaf zien.
Veer kan je direct zien of deze gebroken is maar dat vermoed ik niet want dan had je wel meer rare effecten.

Voor hetzelfde geldt is het namelijk die lege fles whiskey die in je dashboardkastje omrolt.  ;)

Nondepatat

dank voor de tips! Ga zondag eea bekijken. Zal wat foto's posten.

Jurijn R

Zondag pas :P
Van mij was het nu direct geweest :D

The Demon

Citaat van: V70geRwin op 19-11-2014 15:42:41
Haal je wiel er eens af rechtsvoor en trek eens aan wat onderdelen (veer, stabistang, hele veerpoot) die je noemt. Bekijk de rubbers van je draagarm eens. Post anders hier wat foto's.
Rubber kan je ook van bovenaf zien.
Veer kan je direct zien of deze gebroken is maar dat vermoed ik niet want dan had je wel meer rare effecten.

Voor hetzelfde geldt is het namelijk die lege fles whiskey die in je dashboardkastje omrolt.  ;)
Is bij regelmatig de verloopnippel van de LPG als Thea weer eens in het kastje heeft zitten snuffelen.

Nondepatat

goed, dat bleek dus wel heel simpel: de bekleding van de wielkast hing los  ;D Opgelost nu.

Denk wel dat draagarmen keer aan de beurt zijn, want auto reageert erg op oneffenheden en richels, maar daar kom ik wel achter bij APK komend voorjaar.