Langere overbrenging, toerental verlagen, M59 naar M56 ?

Gestart door LeoZandvliet, 02-01-2014 13:49:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

schutten

Citaat van: volvobug op 24-01-2014 23:43:13
Als er in het algemeen gesproken wordt over een M56 bak, over welke uitvoering hebben we het dan? In het bijzonder de M56 i.c.m. een 10V? M56 staat als zodanig niet in het staatje hierboven, alleen met een toevoeging van een letter (L, LK, H).

10v
M56H 4.00:1

volvobug

Citaat van: schutten op 25-01-2014 00:01:30
Citaat van: volvobug op 24-01-2014 23:43:13
Als er in het algemeen gesproken wordt over een M56 bak, over welke uitvoering hebben we het dan? In het bijzonder de M56 i.c.m. een 10V? M56 staat als zodanig niet in het staatje hierboven, alleen met een toevoeging van een letter (L, LK, H).

10v
M56H 4.00:1

Aha, OK. Merci, dan heb ik de juiste op reserve liggen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

sieperman

Om dit topic maar even te claimen, ik heb een 2.5 10v die bij 130km/h 3500 rpm draait, dat hoeft toch niet zo gek! ;)
Via de zoekfunctie heb ik kunnen vinden dat de dieselbak (TDI) niet past, koppelinghuis heeft ander gatenpatroon om op de audi motor te passen.
Maar hoe zit dit met de D5 bakken? en als dit niet past wat is dan de langste benzine bak die er is en hoe kan ik die herkennen?
Omdat mijn koppeling na een tijdje rijden zwaar trapt moet de bak er toch achter weg en dan kan ik net zo goed proberen een bak op te scharrelen die zorgt dat het toerental bij 130 km/h binnen de perken blijft.

RoelNL

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Ries van de Zilverschuit

Je kunt een dieselbak er wel achter zetten, maar dan moet je het koppelingshuis overzetten, plus nog wat internals. Daar weet Dirk342 het fijne van.

Een N-bak kan er ook achter, met een kleine aanpassing aan de koppelingsschakelaar. Tot 2004 lukt het nog, maar daarna niet meer, heb ik begrepen. Tenzij je de koppeling ook vernieuwd. Hier weet Dennis850estate wel meer over.   Een M56LK2(?)-bak heeft de langste overbrenging in zijn vijf, dacht ik wel eens in een staatje hier te hebben gezien.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

sieperman

Citaat van: RoelNL op 14-11-2014 14:53:38
2.3 t5r bak erin doen?
Ik heb hiervoor met een 2.0 10v gekoppeld aan een V70 2.5 R handbak (M59) gereden en die draaide 3000 rpm bij 130.
Zo traag als wat maar wel zuinig!
Nu vond ik dat al goed, maar als er nog een bak is met minder toeren is dat alleen maar fijn.

En nu er waarschijnlijk al een andere koppeling achter moet kan ik net zo goed een langere bak opzoeken.

Johann

M56L van een GLT met 3.77 eindoverbrenging moet wel goed passen bij een 10v. Slof maar te doen.  ;)

V70R^2

Om alle info mbt versnellingsbakken centraal te houden in 1 topic post ik mijn vraag hier.

Ik ben zelf van plan over een aantal weken een andere versnellingsbak te monteren.

Ook ik wil een andere bak/ eind overbrenging, daar ik met de T6 in zijn 5e versnelling geen zin heb om constant op 4000toeren te cruisen..

Nu wilde ik die M56LK bak nemen, ik hoop dat deze een koppel van +/-600NM kan verdragen, ik meen dat deze standaard op de 70 t5 van 2001-2007 zat, dus enig vermogen kan die wel aan dacht ik zo..

Wat ik wilde doen is de internals/tandwielen van die bak in mijn huidige op maat gemaakte case plaatsen, de standaard v70r bak, is dit mogelijk?

Ik hoop dat iemand mij daar antwoord op kan geven, alvorens ik spullen ga aanschaffen.