Middelste luchtgaten enkel koude lucht

Gestart door Marijn Degens, 21-11-2014 11:20:49

Vorige topic - Volgende topic

Marijn Degens

Mijn airco en verwarming doen het op zich prima. Afgelopen dagen is het merkbaar kouder geworden in de ochtend en gaat de blower weer aan. De auto wordt goed warm, maar ik heb geconstateerd dat er geen warme lucht uit de middelste twee luchtgaten komt, enkel koud(ere) lucht. Is dat normaal of zou er misschien iets verstopt zitten? Voor de duidelijkheid, er komt echt enkel en alleen koude lucht uit, niet alleen soms of wat minder warm.

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marijn Degens

Citaat van: mehn op 21-11-2014 11:21:46
En als je de AIRMIX dichtzet?

Ga ik vanmiddag op de terugweg even proberen. Zou dat de reden kunnen zijn? (hopelijk wel, dan is het dus geen defect verder)

mehn

De AIRMIX mixt verse (dus koude) buitenlucht door de lucht die via de kachelradiator komt.

XC60 D4 AWD:

Marijn Degens

Citaat van: mehn op 21-11-2014 11:53:51
De AIRMIX mixt verse (dus koude) buitenlucht door de lucht die via de kachelradiator komt.

Sorry helemaal niet meer gereageerd, maar je had inderdaad gelijk. Echt super stom dat ik daar pas na 6 jaar achter kom :) Thanks!

mehn

Citaat van: Marijn Degens op 03-12-2014 09:21:18
Citaat van: mehn op 21-11-2014 11:53:51

Sorry helemaal niet meer gereageerd, maar je had inderdaad gelijk. Echt super stom dat ik daar pas na 6 jaar achter kom :) Thanks!

Je bent niet de eerste ;)

XC60 D4 AWD:

blastaway

ow... schaam... Schaam...
Ik wist dit ook niet en had hetzelfde probleem!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

V70R^2

Haha, geweldig, mijn pa begon vorige weer ook precies hetzelfde te zeggen, maar hij is kleurenblind en zag dat blauwe driehoekje niet die "koud" aangeeft.