ET

Gestart door Zodiac, 24-01-2005 19:25:45

Vorige topic - Volgende topic

Zodiac

Yep, ET... het enige dat ik daar zeker van weet is dat ie naar huis heeft gebeld... :-[
Maar... hoe zit dat juist met die ET waardes mannekes... voor de Estate heb ik nu de propellers voor de zomeren daar blijf ik bij, maar de Sedan... is een 4*108 met ET 43, yep eerste type dus 4 bouten. Velgen hiervoor zijn beschikbaar maar met mondjesmaat (toch in 4*108)... en dan die ET waarde hé, ik kan er mooie hebben in 18' met ET 28...en 7,5*16 - ET 35... maar past dat wel allemaal en vooral gaat dat door de technische keuring ???
Spread your love...

mathh

Et betekent "Einpresstiefe". Dwz de afstand van aanlegvlak wiel naar de rand van het wiel in mm's. Aanlegvlak wiel wil zeggen de platte ongelakte kant van het wiel welke je tegen de remschijf aanschroeft. De bedoelde randvan het wiel is die welke aan de binnenkant gemonteerd zit . Hoe kleiner de ET-waarde hoe verder het wiel naar buiten gaat (bij gelijkblijvende wielbreedte natuurlijk; bij een wiel dat maar half zo breed is gaat dit natuurlijk niet op ;D
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

M a r c

Citaat van: mathh op 24-01-2005 20:19:53
Et betekent "Einpresstiefe". Dwz de afstand van aanlegvlak wiel naar de rand van het wiel in mm's. Aanlegvlak wiel wil zeggen de platte ongelakte kant van het wiel welke je tegen de remschijf aanschroeft. De bedoelde randvan het wiel is die welke aan de binnenkant gemonteerd zit . Hoe kleiner de ET-waarde hoe verder het wiel naar buiten gaat (bij gelijkblijvende wielbreedte natuurlijk; bij een wiel dat maar half zo breed is gaat dit natuurlijk niet op ;D

Dus de breedte (J-waarde) én de ET-waarde zijn van belang bij het uitzoeken van een passende velg.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

Citeervoor de Estate heb ik nu de propellers voor de zomer

??? Ik denk dat je de Propus bedoeld?  ;D wel heel mooi denk k...  en zie je ook niet vaak op een 850  :)

Ah, ik lees juist in ander topic dat 't 16" zijn, dat zijn 't misschien de Persus?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mehn

Citaat van: Ludo op 30-01-2005 00:47:40
Citaat van: BenC70ES op 30-01-2005 00:12:57
??? Ik denk dat je de Propus bedoeld?  
Ah, ik lees juist in ander topic dat 't 16" zijn, dat zijn 't misschien de Persus?
volgens mij de columba.  ;D

Nee, Persus  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Zodiac

Yep Mehn kan het weten....
Stond langs mijn Auberginetje op de laatste meeting en hebben het er nog ober gehad.
Spread your love...

mehn

Citaat van: mehn op 30-01-2005 11:08:38
Citaat van: Ludo op 30-01-2005 00:47:40
Citaat van: BenC70ES op 30-01-2005 00:12:57
??? Ik denk dat je de Propus bedoeld?  
volgens mij de columba.  ;D
Nee, Persus  ;)

Citaat van: Zodiac op 31-01-2005 20:00:02
Yep mehn kan het weten....
Stond langs mijn Auberginetje op de laatste meeting en hebben het er nog over gehad.

Net als bij deze (van JacquesD):

XC60 D4 AWD:

Zodiac

Wowo neenee Mehn, dat zijn ze niet... Proppellertjes ja... zitten standaard op de T5 in 16" dacht ik maar de benaming....? De eerste foto op je website, dat zijn ze!
Spread your love...

mehn

Citaat van: Zodiac op 02-02-2005 19:33:10
Wowo neenee Mehn, dat zijn ze niet... Proppellertjes ja... zitten standaard op de T5 in 16" dacht ik maar de benaming....? De eerste foto op je website, dat zijn ze!

??? Jij hebt toch geen Columba's...Ik meen toch zeker te weten dat bovenstaande velgen op jou Estate zaten  ???

Ik ga de foto's van de ALV er eens bij zoeken  ;D

XC60 D4 AWD:

mehn

Citaat van: mehn op 02-02-2005 19:38:23
??? Jij hebt toch geen Columba's...Ik meen toch zeker te weten dat bovenstaande velgen op jou Estate zaten  ???
Ik ga de foto's van de ALV er eens bij zoeken  ;D

Nou snap ik er niks meer van. Had jij de winterbanden erop liggen tijdens de ALV? In ieder geval geen Columba's  ;D

XC60 D4 AWD:

Zodiac

Ok, neen, de winterbanden liggen niet op de columba's - die zijn voor de zomer - (laat ik trouwens nog antraciet spuiten - als iemand me misschien de kleur kan laten weten van de T5R in antraciet, altijd welkom)
De winterbanden liggen op de originele 15' die onder de Estate lagen, honinggraad motief rondom en naar het centrum toe volledig gesloten... was blijkbaar een misverstandje ;-)
Spread your love...