Aankooptips: turbo (V70 T-5) specifiek!?

Gestart door Sweij, 26-11-2014 10:44:43

Vorige topic - Volgende topic

Sweij

Ladies and people,

Als het ff mee zit ga ik deze week nog naar een leuke V70 T-5 kijken. De aankooptips hier op het forum heb ik allemaal wel kunnen vinden; ik zoek echter nog wat turbo specifieke zaken. Als techniek en auto idioot ben ik wel in benzinemotoren thuis, dat is, de ongeblazen uitvoeringen. Wie heeft er aankooptips specifiek op een turbo motor gericht?

Alvast bedankt!

V70R^2

Goed onderhoud is dubbel belangrijk bij een turbo motor, goede olie en niet te lang gewacht met beurtjes.. Specifiek voor turbo motoren kan ik niet zo 123 iets bedenken.. Behalve dan dat de turbo goed moet zijn, presteerd die zoals het hoort, geen gas lekkages door scheurtjes en olie verbruik.

Luister en kijk voor en na de proefrit even alle vloeistoffen na, en of er lekkage is, of hij koelvloeistof verliest en of deze erg vervuild is e.d.

scania164

Even peilstok eruit....bij warme motor..of er veel rook uit komt..
Kan duiden op verstopping carterventilatie  of slijtage..

Sweij

En de wagen is verkocht... :(

Des al niet te min mogen de tips blijven stromen. Wellicht dat er ooit weer een mooie mijn pad kruist.: :angel:

NielZ3qp

Ik heb iets meer betaald en eentje van een liefhebber gekocht. De auto was zichtbaar goed onderhouden dus ik had er wel iets meer voor over. Echt extra zwakke punten t.o.v. een andere V70 hebben ze niet echt maar ze kunnen wel een zwaarder leven hebben gehad natuurlijk (lees: afgetrapt)
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...