De blauwe baksteen van MacFocus

Gestart door macfocus, 29-11-2014 00:15:06

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Oude bougiekabels en bobinekabel zitten er nog op dan?
Je had de verkeerde zo te lezen.. misschien dat dit nog verandering brengt  :eusa_think:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

macfocus

Klopt, ik verwacht dat Mister-Auto morgen wel contact gaat leggen over dat grapje.
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

T5-4life

Citaat van: macfocus op 14-06-2015 19:51:00
Klopt, ik verwacht dat Mister-Auto morgen wel contact gaat leggen over dat grapje.
Verwacht daar niet te veel van  ::)
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

macfocus

De  foute bougiekabels hebben een nieuw baasje genaamd Yits. Dealtje gemaakt, hij blij, ik blij. Tevens de comfortmodule voor de knippers erin. Heerlijk!

Goede kabels moeten maar heel even wachten, centrn gaan een beetje hard de deur uit 😎

Van de week ook eindelijk even spullen voor  het iPhone aansluit verhaal besteld. De Grom is al binnen en zit er inmiddels ook al in. Idd te simpel voor woorden. Heb de Grom met Velcro rechts naast de radio geplakt (aan de binnenkant dus 😎). Standaard kort iPhone lightning kabeltje naast het Parrot draadje naar buiten en klaar is kees. De Brodit komt van de week, dus dan kan ie er netjes naast staan.

Ik vermoed dat het enige probleem gaat zijn, dat de IPhone al het andere geluid van zichzelf gaat dimmen als ik aan het bellen ben ( i.e. Geen navi aanwijzingen tijdens bellen)

Vooralsnog ben ik een happy camper.

Oh ja, ook nog even bij de dealert gevraagf om het kappotte sleutel syndroom voor me op te lossen. De auto start niet op sleutel 2. (Start wel maar slaat meteen weer af = transponder probleem?)
De beste jongen (jonge verkoper) had geen idee, zijn collega belt me morgen even.

macfocus

Vandaag  (of eigenlijk gisteren gezien de huidige tijd ; )) was de  Brodit binnen. dus die gig ik er even inzetten. Klusje van niks....
Idd, tot je bedenkt dat dit natuurlijk het moment is om de middenconsole (gedeelte met airo, radio en asbak), te vervangen door het exemplaar dat ik een tijd geleden van StefanCJ had overgenomen. Geen plakhout, maar origineel Volvo nephout ; )

Dan past de Brodit wel netjes. Maar wat een T*ring klus als je het bovendek laat zitten....
Ben 4 uur bezig geweest, om al die Torx schroeven los te krijgen en weer vast....

Anyway, alles lijkt te werken, morgen maar eens kijken of echt alles het doet.

Sbv

Mijn ervaring is dat het sneller is om dashbord er even uit te halen en erin te zetten dan zo lopen rommelend om die Torx eruit te krijgen en nog veel erger ze er later weer in te krijgen

macfocus

Ik wist alleen niet hoe dat moest.... 😁
En gaandeweg ontdek je hoeveel torxen er eigenlijk inzitten.

macfocus

Alles deed het dus niet ; )
DE PArrot deed niet mee.

Vandaag dus weer ff wat delen eruit gehaald (nee, niet alles), uiteindelijk bleek het heel simpel.
Kabeltje van de PArrot iets te strak doorgevoerd, en daardoor het stekkertje wat In het PArrot schermpje zit iets losgetrokken.
Ding zal alleen vastgelijmd op het dash...
Dus f voorzichtig losgemaakt, stekertje weer aangedrukt en hoppa werken.

De Parrot weer vastgelijmd, beetje isolatietape voor de fixatie tot de lijm droog is.

Enig issue waar ik minder blij mee ben:

De TomTom geeft alleen maar audio berichten door als de Grom aanstaat (CD mode), dus bij radio geen TomTom berichten.....
En ik vrees ook geen Flitsmeister...

Da's toch een nadeel.

Niks an te doen.

JvW

De parrot vastgelijmd???? Die zat altijd keurig vast met een beugeltje....
Het schermpje is al heel lang een probleem. Schijnt die hele serie last van te hebben.

macfocus

Citaat van: JvW op 02-07-2015 21:51:22
De parrot vastgelijmd???? Die zat altijd keurig vast met een beugeltje....
Het schermpje is al heel lang een probleem. Schijnt die hele serie last van te hebben.

Yep gelijmd...
Zal wel een keer een tik gehad hebben.

Die Parrot is op zig wel goed je trekt alleeen het stekkertje een beetje los. Was mijn eigen schuld.

macfocus

Het is een beetje in delen gedaan en op zich geheel niet spannend, maar om het blog compleet te houden toch maar even hier neerplempen.

De verdeler en rotor waren een paar maanden geleden al vervangen en vorige maand de bobine. Vandaag eindelijk de juiste bougiekabels ontvangen en er meteen maar even ingezet.
Er kwam Beru uit, helaas zonder jaartal, geen idee dus hoelang ze erin hebben gezeten.
Er zitten nu netjes een nieuwe Bosch bobine en Bougicord kabels in.
De bobine scheelde al veel, hopen dat de kabels net dat beetje extra rust en mooi lopen geven. We gaan het merken.

Oh ja, en enkele keer heeft de Radio de neiging om de iPhone/Grom niet te herkennen. Dan geeft de radio CD-6 Error. De auto uitzetten en weer starten lost het op. Iemand ervaring mee?

En het fotografisch bewijs van de ontsteking:

Oud

Nieuw

Oude Beru's

Hele echte

In de auto

razorx

Heb je al een firmware update op je Grom gedaan?
Weet even niet meer hoe dat moet, maar dat spul draait normaal goed. ;)

macfocus

Nee nog niet, maar hij is brand new, ga er vanuit ( I know), dat ie up to date is.

JvW

Ik kan je melden dat de kabels vernieuwd zijn ten tijde van de inbouw van de lpg-inbouw (dus 2009).

macfocus

Dan was het wel weer tijd ; )