Dikkie's grote grijze volf! Nu: vroemvroem

Gestart door Dikkie, 29-11-2014 12:26:01

Vorige topic - Volgende topic

Dikkie

Het moest er toch eens van komen, een topic van mijn project.

In september ben ik teruggekomen van een tripje Somalie met de baas en werd het toch tijd om mijn ouwe trouwe ibiza na 5 jaar de deur te wijzen. Ding zag er ook echt niet meer uit. Gelukkig ben ik aardig verpest door o.a. Steffen met zijn 2 meter nogwat, die altijd helemaal lyrisch is over alles met volvo's, dus ik ben bij een V70 gaan kijken. Dit is ;m ook meteen geworden!

ophalen bij de dealer, de rode duvel en de grote grijze volf nog gebroederlijk bij elkaar

En thuis op de oprit

Uiteraard zijn we ook een keer in het zuiden des lands bij Stef langs gegaan, in Breugel

Mooi koppeltje he.. helaas is die witte nog net ff sneller. Mag ook wel, daar is al tijd, geld en moeite in gestoken, die grijze heeft dat nog niet.

Toch is er nog een hoop dat aan dit beestje moet gebeuren. Het grootste paniekpuntje komt in de volgende post. Nu eerst de zaken die we met rijden ontdekten:
- ABS werkt niet
- Traction Control werkt niet, en kan niet "uitgeschakeld" worden
- Climate control werkt niet volgens uitlezen, maar werkt stiekem toch wel??
- Knipperlichten voor vervangen voor ander model
- Vering/schokbrekers rondom vervangen
- Distributie datum onbekend dus vervangen
- Binnenverlichting gaat op de meest wazige momenten aan/uit
- Een 3-tal raamschakelaars werkt niet of niet goed
- En uiteraard moet er nog een vleugeltje op!

Dit alles zou fijn zijn als het werkt. Al met al een hoop te doen. helaas kwam er iets tussendoor, daarover zometeen meer..
Huidig: V70 T-5 2.3 automaat 019 zwart 1998
Voorheen: V70 T-5 2.0 handbak 426 grijs 1997
Overige speelgoed: Suzuki Swift 2006, Yamaha XJ900S Diversion 1996, DAF YA126 1955, DAF YB626 1968, Dodge WC52 1945

Dikkie

En dan op zaterdag 08-11-2014, de dag dat ik met mijn pa had afgesproken om bij nog een daf te kijken,, ben ik nooit op mijn bestemming aangekomen.

Het leek me namelijk wel grappig om ff vlak voor de sloot te parkeren  :eusa_dance:  :'( :eusa_sick:

Je kan je voorstellen dat mijn vocabulaire even niet verder kwam dan de nodige godslastering en vervelende ziektes.

De situatie is als volgt.. men let even niet op en als je weer kijkt staat er een paal recht voor je. Je wijkt uit naar rechts omdat zich daar meer auto bevind dan links.. en treft een betonblok.

Het betreft de laatste van 3, de eerste 2 heb ik niet geraakt, en waarom.. geen idee. De lantaarnpaal, boom, en sloot heb ik ook gemist overigens.

Oeps. En probeer dat ding maar niet terug te tillen want die zijn ZWAAR!

Toen kwam de sleepmeneer.

En dat deed pijn in mijn hart. En mijn portemonnee.
Gelukkig herinnerde de sleepmeneer mij er aan dat het maar goed is dat ik mijn portemonnee voel, dat betekent dat het lijf nog in orde is..
Ik zoek een velg!

Het glimt en het hoort in je versnellingsbak ra ra wat is het

Zielig plaatje

Dit betreft een eenzijdig ongeluk, waar geen andere verkeersdeelnemers bij zijn betrokken dus. Er was geen alcohol of overmatige snelheid in het spel. Dit is pure onoplettendheid.. je zou het roekeloos kunnen noemen. Dus, tip van Dik, let op de weg!!! /color]
Overige speelgoed: Suzuki Swift 2006, Yamaha XJ900S Diversion 1996, DAF YA126 1955, DAF YB626 1968, Dodge WC52 1945

Dikkie

De wagen is op 14-11-14 bezorgd in het zuiden des lands, bij Steffen zijn werkplek. We hebben na zeer kort overleg besloten om de wagen op te knappen. Dit gebeurt bij stef omdat mijn oprit niet toereikend is voor zo een groot project.

Daar staat hij nu binnen te wachten op wat komen gaat.

Tussen goed gezelschap. Valt me nu op de foto wel op dat die 855DOP precies dezelfde velg heeft.. hmm, tijd voor overleg hahaha

Ondertussen heb ik via facebook al 2 nieuwe wielarmen en endlinks te pakken, en via de onderdelenboer rondom nieuwe vering

Stiekem best duur die sjips.

Wat we nu nog nodig hebben is een subframe, dorpel, en dat stuk plaatwerk rechtsvoor waarvan ik geen idee heb hoe het heet.. En velgen en banden. Dan zijn we toch weer redelijk compleet. Vanavond bel ik weer die kant op om te vragen hoe het er voor staat.

Oja, en kon het niet laten om een boekje te kopen..

Lunadust

Tjemig, wat een geluk dat ie vlak voor het water stilgekomen is.
Als ik het zo zie, spatscherm, veerpoot kompleet, draagarm, aandrijf as en een paar uurtjes werk.
Economisch totall loss, maar nog wel goed op te knappen.
Succes!
Techneut, geen dichter.

j3r03n

Balen man... doet toch wel een beetje pijn om een mooie V70 zo te zien lijden. Maar idd gelukkig geen slachtoffers en allemaal nog te fixen. Sterkte met herstel!
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

V70geRwin

Balen maar het valt zo te zien nog wel mee, plons was heel anders geweest.
Succes met opknappen!

henry classic v70

:o daar heb je inderdaad mazzel gehad.... als je van mazzel mag praten natuurlijk
Knap balen dat je meteen al aan de slag moet maar dan kun je ook direkt de andere dingen aanpakken ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

pwberg

Heb zo mijn eerste sleurhut eens zien staan.....

Wordt je niet vrolijk van, succes met de afwikkeling
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Dikkie

pwberg, hoe krijg je de caravan in die benarde positie, en vooral, hoe kreeg je hem eruit?

Ja, over het geheel heb ik verschrikkelijk veel gelukg gehad. De auto schoof rakelings langs de lantaarnpaal en de boom, de sloot is niet gepakt, hij heeft nog even op de rechterwielen gebalanceerd vlak voor de sloot maar is teruggekanteld, en ik was alleen - zonder vriendin of hond. Tevens ben ik er geheel zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Als dit herstelwerk bij een garage moet gebeuren kan je denk ik stellen dat de wagen economisch totall loss is, en dat vind ik zonde - ondanks de gebreken (een aardige waslijst) reed de wagen echt fantastisch. Daarom wil ik hem terug.

pwberg

Citaat van: Dikkie op 29-11-2014 15:43:44
pwberg, hoe krijg je de caravan in die benarde positie, en vooral, hoe kreeg je hem eruit?

Erin was het makkelijks, simpelweg niet goed aankoppelen (ter mijner verdediging; was mijn ontmaagding met een caravan en de waardeloze SSK-koppeling en ik had hem zelf niet aangekoppeld).

Eruit was ook niet heel schokkend, met een trekker van de camping en een ketting aan de as eruit getrokken. Schade; bandje neuswiel eraf gelopen en een van de plastic platen onder de steunpoten versplinterd.

Goed weggekomen; plus dat het me nooit meer zal gebeuren. Ik koppel de hut altijd zelf aan en controleer aller minimaal 3 keer....  ;D ;D
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jeroentjuh

Citaat van: Lunadust op 29-11-2014 12:56:24
Tjemig, wat een geluk dat ie vlak voor het water stilgekomen is.
Als ik het zo zie, spatscherm, veerpoot kompleet, draagarm, aandrijf as en een paar uurtjes werk.
Economisch totall loss, maar nog wel goed op te knappen.
Succes!

Remslang, remleiding, subframe, .......

Sbv

subframe nog recht en de rest van de koets ook ?

Jeroentjuh

Citaat van: Sbv op 29-11-2014 17:31:34
subframe nog recht en de rest van de koets ook ?

Zo te zien is de draagarm zo van het subframe gerukt / gescheurd.....

Sbv

ik bedoel ook meer verder niets krom. Draagarm ziet eruit alsof deze eraf gescheurd is

Lunadust

Toch zou ik de draagarm, ondanks dat deze misschien heel is vervangen. De kogel heeft zo'n klap gehad.

De veerpoot en het fusee ook.
Het kan er op het oog goed uitzien maar heeft best een tikkie gehad.
Het subframe spreekt voor zich.
Daar hoeft niks over gezegd te worden.
Het chassis geloof ik wel dat dat recht is, het is geen golf ofzo.
Techneut, geen dichter.