De boodschappenauto?

Gestart door Luc, 30-11-2014 05:11:13

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Ik heb nog niemand gezien die een Fiat Panda aanraad.

De oude vierkante en ook de nieuwere zijn prima wagentjes met ontzettende veel praktische binnenruimte op weinig buitenomvang en gewicht. De nieuwe(re) (vanaf 2003) heeft ook deuren die gewoon "tonk" zeggen als je ze dichtgooit ipv klik, met ditto isolatie. En de 1.2 FIRE blokjes in die dingen zijn technisch prima.

Let wel op roest, de oude heeft de neiging te roesten waar je bij staat. De nieuwe versies zijn stukken beter, maar kunnen bij de wielkuipen en deurnaden wel wat gaan roesten mits slecht behandeld.

Persoonlijk zou ik voor een 2003 of later gaan. Modern gemak en veiligheid (ABS, ESP, airbags, airco) met laag verbruik (1:16/17) en nog steeds alle practische ruimte die het model zo populair maakte.

NielZ3qp

Nissan Micra 1.0 16V. Het enige nadeel is dat ze roesten bij de B-stijl en bij het front onder bij de radiateur zeg maar. Los je dat op dan kun je niet goedkoper rijden. Het ding heeft ook een distributie ketting.

Toyota is natuurlijk ook altijd goed maar in aanschaf wat duurder. Zoek het in de Japanse hoek iig!
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

NielZ3qp

Micra's van dat bouwjaar wel. Van 93 en nieuwer zeg maar, dat bolle model. De 1.3 weer ik niet 100% zeker, de 1.0 wel. Kun je beter hebben als een Polo, die roesten namelijk nog harder en zijn veel minder probleemloos.

marrrcel

Micra K11 wil best roesten bij de dorpel. Er zijn natuurlijk goede exemplaren, maar om nu te zeggen dat zij minder roesten dan een Polo  :eusa_think:.

Een VW Lupo/Seat arosa? De Lupo zit nét over de €1000,- en 850kg heen, hoewel er soms een mooie Lupo voor onder de €1000,- voorbij komt. De Arosa blijft - afhankelijk van de motorisering - onder zowel de 850kg als de €1000.
Voorbeeld:
- http://www.autowereld.nl/volkswagen/lupo/1-4-16v-75pk-trendline-handgeschakeld-10402357/foto.html#foto-4
- http://www.autowereld.nl/seat/arosa/146-000km-stuurbekrachtiging-7394681/details.html
- http://www.autowereld.nl/seat/arosa/1-4-jaar-apk-plus-inruil-mogelijk-10226314/foto.html

Spin!

Www.ah.nl thuisbezorgd, geen wegenbelasting, verzekering en geen brandstof. Maandelijkse kosten ca 25 euro bezorgkosten. Brengen ook etos en gall & gall spul. Kleding en schoenen bij Zalando en verder thuis werken. Geen auto meer nodig. Vrienden spreek je via Facebook.

;D

www.vm-parts.nl

marrrcel

V70 400K+

Wat een geluk hebben jullie allemaal. Wees blij met die kleine kofferbakjes. Zakelijk rij ik in een S60, mijn vrouw rijdt dus de V70 classic. Elk weekend een kubieke meter boodschappen is geen pretje :eusa_wall:

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

NielZ3qp

Citaat van: marrrcel op 02-12-2014 23:01:19
Micra K11 wil best roesten bij de dorpel. Er zijn natuurlijk goede exemplaren, maar om nu te zeggen dat zij minder roesten dan een Polo  :eusa_think:.

Niet minder maar ook zeker niet meer, de 6N2 roesten ook echt behoorlijk. Qua kosten kun je dan beter een K11 hebben al is een Polo wel iets volwassener. Lupo of Arosa zijn ook goede opties, altijd veel plezier gehad aan de Arosa (facelift).