Wie weet een adres in de buurt van Middelharnis vwb carterventilatie

Gestart door hansje, 02-12-2014 08:49:18

Vorige topic - Volgende topic

hansje

Goedemorgen,

Mooie T5 1995 gekocht, gisteren 5 uur gereden niets aan de hand,
gisterenavond een flinke plas olie onder het blok ter hoogte van de peilstok/ventilatie de grote van een flinke pizza.

Waarschijnlijk is dit de carterventilatie/slang los of gescheurd, wellicht ook.of, de aansluiting van de oliepeilstok aansluiting.

Straks schoonspuiten en kijken waar die exact lekt.
Beetje jammer maar hoort erbij denk ik dan maar.
Echt alleen aan de voorzijde zijkant/achterkant is droog.
Nu wil ik best vieze handen maken, maar ik twijfel aan mijn kunnen qua sleutelen.
Heb er wel een hele mooie ruimte voor, als er iemand naast me wil zitten er verteld hoe en wat ik moet doen heel graag, reiskosten bespreekbaar, eten en drinken in overvloed ;D
Ik denk dat het "grote klussen"zich aandient

Nu stond dit toch al op de planning maar goed.
Oliepeil stond iets onder het minimum, geen getik of geratel verder.
Kan ik er wel wat meerijden bv 10 km ivm garage bezoek

Sbv

Oliekoeler slang lek ?

Maak eea eens schoon en probeer te ontdekken waar het vandaan komt.

blastaway

Precies!
Ik had ook een lekkage bij de T-5R dacht ik. Allemaal oude olie. Alles schoongespoten met een volle bus remmenreiniger van de action en hb toen een week voordat ik hem schorste alles bekeken, maar geen lekkage meer gevonden. IS makkelijker kijken als blok schoon is.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

V70geRwin

Ik wil je wel helpen met de CV, onlangs nog zelf gedaan.

Maar lekt het niet uit je pijlstokbuis?
Of (hopelijk niet) de keering van je blok/bak?

hansje

Ik heb niet het idee dat het de krukaskeering is dan zou de vlek mi meer rechts moeten zitten, vanmiddag ga ik hem afspuiten. dan zie ik het beter, die vulpijp dacht ik ook aan.
Straks schoon spuiten, laten draaien en kijken.
Vlek ligt onder het embleem vh front qua locatie, als je niet beter weet zou je denken dat het uit de bovenkant van de peilstok komt.

Dank voor uw antwoorden en Erwin(?) op voorhand al heel veel dank!
Het is wel 2 uur rijden denk ik uit Castricum, zal een bedje voor je klaar zetten ;)

PS als ik nu op voorhand de vulpijp bestel en een Vent. set....weet iemand nummers/adressen waar ik dat kan doen.
VINnummer is,
YV1LW5702S2158800

V70R^2

Onder de peilstok zit die oliekoelerslang, die lekkage heb ik ook gehad. Je ziet in eerste instantie totaal niet waar het vandaan komt, alles wordt nat van de olie en de vlek ligt daar waar jij hem beschrijft.

Probeer die eens met wat remreiniger o.i.d. af te spuiten en dan kijken of hij langzaam nat wordt bij stationair draaien.

Carterventilatie kan je o.a. hier de hele set bestellen:
http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/category&path=1663_1857
bestellen, ik ben tevreden met die kit, erg compleet incl nieuwe rubbertjes voor peilstok en injectoren.

Sbv

hansje

Dank u wel voor het antwoord, ik ga deze dingen toch maar bestellen, komen zowiezo wel aanbod om te vervangen...

Gr. Hans

Sbv

Misschien eerst eens kijken waar de lekkage vandaan komt voordat je delen gaat bestellen.

V70R^2

Ik zou inderdaad eerst die lekkage opzoeken, mocht je de carterventilatie preventief willen doen kan dat natuurlijk altijd nog nadat het eerste probleem is opgelost.

Carterventilatie die verstopt zit kun je testen met de befaamde latex handschoen over de olievulopening truc.

V70geRwin

Middelharnis, je zal je maar vergissen en denken dat het in NH ligt  :o

Maar het aanbod blijft staan hoor, combineer ik wel met een bezoekje in Rotterdam bij mijn zus.
Laat het maar weten!

hansje

Wow fantastisch Gerwin, nu moet ik as zaterdag en zondag wel werken, deze week ben ik overdag/s avonds thuis, ga hem nu afspuiten en een flinke kan olie aanschaffen moet er toch zien te komen, eens kijken wat ik zie, de olie koelslang zit onder de buis vd peilstok?

Dank!

Hans

EDIT:

Oliekoelerslang kan ik waarschijnlijk het beste via de onderkant zoeken/bekijken?
zal wel een natte bedoeling worden na het afspuiten maar idd eerst kijken wat...nu nadenkende...uit dat potje kan toch niet zo,n grote "plons"komen?

Sbv

nee komt er ook niet uit, daarom eerst kijken wat er nu lekt voordat je eea gaat vervangen

V70geRwin

Paar bussen remmenreiniger en doeken werkt denk ik beter dan spuiten.

P.s. ik werk gewoon doordeweeks en gezien de klus hebben we wel ff tijd nodig.

hansje

Na het nat afspuiten warm gedraaid tot de koelfan aansloeg,.....15 min gewacht niets te zien.....nog.
Peilstokbuis praktisch niets. Olievuldop zweet goed, maar niet genoeg voor een plas olie.
Over een uur nog is even kijken in de garage hoeveel eronder ligt.........
Ben bang dat ik ook lid ben geworden van de krukaskeeringclub...
Straks een update.
Hartelijk voor uw aller hulp en advies.

M.n zoon zal het niet leuk vinden als die over een paar weken weer thuis is, vertrouwt op de boerenkennis van z.n vader.....