Veerpootbrug voor: dikke aanrader

Gestart door Paulsson, 06-11-2016 10:57:13

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

V70R^2

Er zijn twee soorten, waarvan er eigenlijk maar een een veerpootbrug genoemd mag worden.

De meest geziene, 1 op de aansluiting van de gordels van de 3e zitrij. Netjes onder de laadvloer meer een chassis brug, heeft wel degelijk effect maar niet zoveel als:

1 op de veerpoten, zoals peter zijn link van ultraracing, nog iets effectiever. Echter zit deze iets hoger en komt dus een beetje in de weg te zitten.

Bas maakt ze beide, voor zowel de coupe's, sedan's en stations, ook de S60/V70N maakt hij ze voor.

Ik heb er al meerdere afgenomen, ze zijn zeer stevig ;D

stuuraandeverkeerdekant

Ah leuk, een topic over veerpootbruggen! Mooi hoor, Paulson!

Ik wil er op termijn ook er ook wel in hebben. Maar denk niet dat ik dan voor een rode ga. Dan ziet het er onder de motorkap veels te sportief uit en dat klopt dan niet met mijn rijstijl. En dan durf ik mijn motorkap nergens meer te openen   ;D

Dit kwam ik laatst op de website van PickAPart tegen.

Leek me dat dat ook veerpootbrug was, maar heeft een wat rare bevestiging. Was er nog niet van overtuigd of ik even langs de sloop moest rijden om deze eruit te schroeven of dat ik m lekker moet laten zitten. Kent iemand deze manier van bevestigen en is t wat? Of gaat het uberhaupt niet passen omdat het een v70 uit 2003 is?
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

UserID6342

Dit is geen VPB Thijs, maar enkel een steun waar de bovenste motorsteun aan zit. Zit idd standaard bij de N, S60/80 zo gemonteerd.  Een VPB voor deze auto's komt hierachter te liggen richting parafaan.  In jouw auto kun je gewoon af met een standaard VPB van bijvoorbeeld Volvo zelf. Deze kosten gemiddeld 58 euro excl. BTW bij de dealer en zijn nog gewoon leverbaar...

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: Dirk342 op 08-11-2016 06:01:15
Dit is geen VPB Thijs, maar enkel een steun waar de bovenste motorsteun aan zit. Zit idd standaard bij de N, S60/80 zo gemonteerd. 
Dat verklaart een hoop! Dacht al dat ik hem er wat dunnetjes uit vond zien en kon niet helemaal zien hoe die aan de veerpoten bevestigd was. Dan hoef ik voor deze dus in ieder geval niet naar de sloop   ;D 
Bij Estate Services is ie trouwens iets van 90, maar als ik er een ga halen zal ik gewoon eens bij de dealer kijken. Gek maar mooi dat iets daar ook goedkoper kan zijn!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Paulsson

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 08-11-2016 10:21:50
Citaat van: Dirk342 op 08-11-2016 06:01:15
Dit is geen VPB Thijs, maar enkel een steun waar de bovenste motorsteun aan zit. Zit idd standaard bij de N, S60/80 zo gemonteerd. 
Dat verklaart een hoop! Dacht al dat ik hem er wat dunnetjes uit vond zien en kon niet helemaal zien hoe die aan de veerpoten bevestigd was. Dan hoef ik voor deze dus in ieder geval niet naar de sloop   ;D 
Bij Estate Services is ie trouwens iets van 90, maar als ik er een ga halen zal ik gewoon eens bij de dealer kijken. Gek maar mooi dat iets daar ook goedkoper kan zijn!

Haha ja hé, heel onwennig dat de dealer goedkoper is :D

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

Marc O.

Citaat van: clk-p op 07-11-2016 21:38:18
Citaat van: Marc O. op 07-11-2016 18:41:05
Citaat van: elianmars op 07-11-2016 18:14:35
Onder onze C ligt een trekhaak, maar het karretje tordeert er vrolijk op los ;D

Caab kopen :P ;D

De 9-3 onderstuurde, schaatste en hobbelde door bochten en snelle doordraaiers heen. En dan moest je nog gas geven. Deed je dat, werd je getrakteerd op een paar kubieke meter rook van de spinnende voorwielen.

De grootste grap moest echter nog komen, want vlak na de Coupe kwam er ook een Viggen Cabriolet. Deze combineerde de loeisterke motor met een van de slapste koetsen van de jaren '90. Het koppel was in de eerste twee versnellingen begrensd, waarschijnlijk om te voorkomen dat 'ie tijdens een stoplichtsprint in twee delen zou splijten. :) :)

Heb geen ervaring met het merk, maar klinkt niet echt veel belovend.. heb voor dat ik de s70 kocht nog wel over eentje nagedacht en vind ze toch ook wel charmes hebben.

Ik vermoed dat je het over de oude generatie 9-3 hebt, want ik herken totaal niet wat je beweert. De nieuwe (van 2004 en later, die ik heb) is ontzettend stijf, gaat als een kart door de bocht zonder daarbij over te hellen, en wielspin heb ik eveneens totaal geen last van ondanks de Hirsch tuning naar bijna 200pk en zo'n 350Nm. Ik kan 'm scheef op de stoep parkeren en dan gaan de deuren en het dak gewoon dicht (da's bij een C wel anders, heb ik uit goede bron vernomen ;)).

Maar goed, we dwalen af ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

sportsman500

De veerpootbrug achter in een  classic merk je wel maar verwacht niet dat je roffel van een boot verandert in een racewagen en hetzelfde geldt voor de voorste veerpootbrug. Het geeft wel een steviger gevoel en hij gaat fijner de bochten om en verdwijnen vaak de kraakjes en piepjes in het interieur.Ook Zoals mede forummer V70R^2 al zegt heb ik ze achter te koop voor station, sedan  en coupe v70 850 c70 en s70

peteRRR

Als je een scherpe auto wil hebben zit je ook snel aan een verstelbare schroefset,hardere draagarmrubbers,inserts,stabistangen,
plattere banden en veel lug drin ;D

Dat stuurt al behoorlijk strak,....wel ten koste van al het comfort wat de originele setting je geeft.
Even buiten of bij het VPB gebeuren om.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

850blues

Een vpb voor had ik al, gister ook een achter-veerpootbrug laten plaatsen door sportsman500.
Ik merkte daarna gelijk verschil - strakker rijgedrag - met mijn v70classic (met trekhaak).
Moet wel vermelden dat er bij mij verse schokdempers (en
achterasrubbers) op zitten, dan zou deze vpb ook het meeste effect hebben begreep ik.
Ik ben iig erg blij met deze upgrade.
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

Paulsson

Citaat van: 850blues op 27-11-2016 10:05:02
Een vpb voor had ik al, gister ook een achter-veerpootbrug laten plaatsen door sportsman500.
Ik merkte daarna gelijk verschil - strakker rijgedrag - met mijn v70classic (met trekhaak).
Moet wel vermelden dat er bij mij verse schokdempers (en
achterasrubbers) op zitten, dan zou deze vpb ook het meeste effect hebben begreep ik.
Ik ben iig erg blij met deze upgrade.

Klinkt goed! Geniet van je upgrade! Ik ga het ook ooit eens doen ;D

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier