Veerpootbrug voor: dikke aanrader

Gestart door Paulsson, 06-11-2016 10:57:13

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

In de autosport voelen ze de auto aan en ook veranderingen oa met de reet,...ja het kan ;D

Er zit al een opgesloten rechthoek in de sedan als je de achterstoelen er uit zou halen kan je dat al zien
Bodemplaat,wielkasten en dan dat frame van de hoedenplank,...als je daar een stang tussen zet ook al is het
boven of onder in die rechthoek ga je de de boel versterken,....Bartje ;D

Voor degene die met ballonbanden rijdt is "het" ;D misschien niet te merken :eusa_whistle:

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Woger

??? ???
Op mijn C70 cabrio heeft ooit een trekhaak gezeten. Op de balken zitten duidelijk plekken waar ie gemonteerd heeft gezeten. Hoort daar origineel een soort VPB te zitten? En als ik een trekhaak monteer, kan ik dan nog mooier driftend hier door de wijk heen?  ;)

elianmars

Citaat van: Woger op 07-11-2016 17:45:29
??? ???
Op mijn C70 cabrio heeft ooit een trekhaak gezeten. Op de balken zitten duidelijk plekken waar ie gemonteerd heeft gezeten. Hoort daar origineel een soort VPB te zitten? En als ik een trekhaak monteer, kan ik dan nog mooier driftend hier door de wijk heen?  ;)

Nee hoor. Onder onze C ligt een trekhaak, maar het karretje tordeert er vrolijk op los ;D

Marc O.

Citaat van: elianmars op 07-11-2016 18:14:35
Onder onze C ligt een trekhaak, maar het karretje tordeert er vrolijk op los ;D

Caab kopen :P ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Jan_D.

Citaat van: V70R^2 op 06-11-2016 22:26:37
Zinloze plek, daar is een veerpootbrug voor. Een minimale hoeveelheid gewicht en maximaal effect daar letterlijk op de veerpoten. Trekhaak doet meer kwaad dan goed met dat hoge gewicht op zo'n vervelende plek zo ver daarachter ;D

Af fabriek is de volvo 850 al een goed doordachte auto, rijd prima :) maar voor enkele track-heads als ik en andere forummers is er gewoon net ietsje meer nodig, VPB is de eerste kleine stap. Beter nog een kooi inlassen, dan heb je alle stijfheid die je wensen kan en kan je onnodig gewicht eruit slijpen.

Persoonlijke ervaring natuurlijk, maar ik vond de voorkant van de R niet erg strak (volgens mij tordeert een 740 minder en ook de V70N is wat dat betreft beter) Ik heb er al snel een veerpootbrug in de 850 laten zetten en vond dat bij gewoon straatgebruik een goed merkbare verbetering.
Dat een cabrio tordeert is logisch: het ontbreken van het dak zorgt voor veel verlies van stijfheid. Probeer maar eens thuis een rechthoekig stuk karton tordeert makkelijker dan een kartonnen doosje.

Woger

Mijn cabrio heeft ook een dak hoor!  ;D

elianmars

Citaat van: Marc O. op 07-11-2016 18:41:05

Neuh. Eén overloper is genoeg :P

clk-p

De 9-3 onderstuurde, schaatste en hobbelde door bochten en snelle doordraaiers heen. En dan moest je nog gas geven. Deed je dat, werd je getrakteerd op een paar kubieke meter rook van de spinnende voorwielen.

De grootste grap moest echter nog komen, want vlak na de Coupe kwam er ook een Viggen Cabriolet. Deze combineerde de loeisterke motor met een van de slapste koetsen van de jaren '90. Het koppel was in de eerste twee versnellingen begrensd, waarschijnlijk om te voorkomen dat 'ie tijdens een stoplichtsprint in twee delen zou splijten. :) :)

Heb geen ervaring met het merk, maar klinkt niet echt veel belovend.. heb voor dat ik de s70 kocht nog wel over eentje nagedacht en vind ze toch ook wel charmes hebben.

yannickdv

Citaat van: Paulsson op 07-11-2016 17:23:09
Citaat van: leons850 op 07-11-2016 17:06:37
Vlak voor ik swaybars monteerde heb ik ook een vpb achter geplaatst in de S70. Het ding doet niet veel (behalve als kabeloog dienen) maar wel wat. Ik reed elke dag de zelfde lange bocht met 110kmh, hier zit een klein hobbeltje in en dat is precies het moment dat de auto wat stabieler blijft liggen.
Alle kleine beetjes helpen zullen we maar zeggen.

Dat is een mooie anekdote, maakt vergelijking wel makkelijk omdat je dat stuk weg goed kent. Hoeveel is een typische VPB achter qua euro's?

Rond de 40 euro.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

elianmars

Citaat van: clk-p op 07-11-2016 21:38:18

De 9-3 onderstuurde, schaatste en hobbelde door bochten en snelle doordraaiers heen. En dan moest je nog gas geven. Deed je dat, werd je getrakteerd op een paar kubieke meter rook van de spinnende voorwielen.

De grootste grap moest echter nog komen, want vlak na de Coupe kwam er ook een Viggen Cabriolet. Deze combineerde de loeisterke motor met een van de slapste koetsen van de jaren '90. Het koppel was in de eerste twee versnellingen begrensd, waarschijnlijk om te voorkomen dat 'ie tijdens een stoplichtsprint in twee delen zou splijten. :) :)

Heb geen ervaring met het merk, maar klinkt niet echt veel belovend.. heb voor dat ik de s70 kocht nog wel over eentje nagedacht en vind ze toch ook wel charmes hebben.

De Vectra cabrio van Marc schijnt toch behoorlijk stijf te zijn.

Paulsson

Citaat van: yannickdv op 07-11-2016 22:09:36
Vlak voor ik swaybars monteerde heb ik ook een vpb achter geplaatst in de S70. Het ding doet niet veel (behalve als kabeloog dienen) maar wel wat. Ik reed elke dag de zelfde lange bocht met 110kmh, hier zit een klein hobbeltje in en dat is precies het moment dat de auto wat stabieler blijft liggen.

Dat is een mooie anekdote, maakt vergelijking wel makkelijk omdat je dat stuk weg goed kent. Hoeveel is een typische VPB achter qua euro's?

Rond de 40 euro.

Nou dat is te overzien!

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

peteRRR

Citaat van: Paulsson op 07-11-2016 23:31:35
Citaat van: yannickdv op 07-11-2016 22:09:36

Rond de 40 euro.

Nou dat is te overzien!

Waar het allemaal mee begon ;D,...http://link.marktplaats.nl/m1104242434

Groet ;)
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Paulsson

Citaat van: V70R^2 op 06-11-2016 22:26:37
Zinloze plek, daar is een veerpootbrug voor. Een minimale hoeveelheid gewicht en maximaal effect daar letterlijk op de veerpoten. Trekhaak doet meer kwaad dan goed met dat hoge gewicht op zo'n vervelende plek zo ver daarachter ;D

Af fabriek is de volvo 850 al een goed doordachte auto, rijd prima :) maar voor enkele track-heads als ik en andere forummers is er gewoon net ietsje meer nodig, VPB is de eerste kleine stap. Beter nog een kooi inlassen, dan heb je alle stijfheid die je wensen kan en kan je onnodig gewicht eruit slijpen.

Wat is de conclusie? VPB achter heeft zin of niet? En zijn er dan twee vormen: een kleine VPB tussen de achter veerpoten (zie marktplaats link hierboven) of een grotere die op de veerpoot achter gemonteerd is?

yannickdv

De grote heb ik nog nooit gezien, heeft iemand daar een foto van?
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Paulsson

Citaat van: yannickdv op 07-11-2016 23:37:35
De grote heb ik nog nooit gezien, heeft iemand daar een foto van?
Vraag ik me ook af :( V70^R heeft het iets over letterlijk op de veerpoten. Misschien begreep ik het verkeerd