Waar komt het roffel geluid door

Gestart door Volvo comfort, 25-01-2005 15:36:39

Vorige topic - Volgende topic

Yackall

Citaat van: Rad op 27-01-2005 20:32:41
Heeft de klank van de roffel ook niet te maken met de lengte van ieder van de 5 pijpen van het uitlaatspruitstuk tot aan het verzamelpunt aan het eind van het spruitstuk?
Dat bepaalt immers het moment en de tussentijd waarop de knallen van iedere cilinder naar buiten komen en dus hoorbaar zijn.

Oops, Roffel voor gevorderden.  ;D

Hen3

Ik tegenwoordig een TDI, maar mis het geluid van m'n 850 benzine eigenlijk wel een beetje..... De dieselroffel is toch minder mooi.

Hoewel hij bij snel optrekken eigenlijk ook wel lekker klinkt..

mr T

Bij onze S80 hoor je niets buiten een soort stofzuigergeluid als je ernaast staat terwijl de V70 10 klepper zo'n donkerbruine machtige roffel geeft binnen en buiten. Onze 940 lijkt een beetje op een Mack die op stoom komt, dat heeft ook wel wat ;)
Gr. Marcel

850g3

En welke motor maakt nu de mooiste roffel:

2.0 10v
2.5 10v
2.5 20v

Keesjan

Da's een makkelijke, de 2.5 10V natuurlijk. Althans dat is mijn persoonlijke smaak.

Volvo comfort

Ik hoorde gisteren voor het eerst een roffel van een 850.. die klinkt veel beter dan een v70 classic...

veel luider..

of hij moet zn demper eronderuit hebben gesloopt..

Misschien iemand van hier... een witte estate in Bergschenhoek met een zwart wit kinder zitje achterin...

thuur

Citaat van: 850g3 op 04-02-2005 14:27:13
En welke motor maakt nu de mooiste roffel:

2.0 10v
2.5 10v
2.5 20v

De 2.0 20V mag niet meedoen.... ???  :-\

Gr  :'(

850g3

Die mag meedoen hoor ;) Maar denk niet dat er daar zo heel veel van rond rijden...

thuur

Citaat van: 850g3 op 04-02-2005 14:55:03
Die mag meedoen hoor ;) Maar denk niet dat er daar zo heel veel van rond rijden...

Gelukkig ;)

Voor zover ik weet de enige 855 MY93 in NL.... (kan iemand dat controleren?)

Gr 8)

Lobo

weet je hoe de roffel nog mooier word?

met turbofluit erbij natuurlijk  ;D

JCviggen

yep, de niet-turbos klinken beter.....maar het verschil in geluid is het verschil in duw in de rug toch niet echt waard ;)

overigens geniet ik ook wel van het turbo (en afblaas) geluid, maar de echte roffel komt er enkel luid door in de eerste 2 versnellingen..
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Jeroentjuh

De eerste GLT's vind ik nog het mooist klinken......

mehn

Citaat van: Jeroentjuh op 04-02-2005 21:34:28
De eerste GLT's vind ik nog het mooist klinken......

Ja...maar toch, een vriend van mij heeft een 2,5 10v en die klinkt ook helemaal niet verkeerd, zeker niet met koude motor  ::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Keesjan

Inderdaad Mehn,

Daar kan ik nog aan toevoegen, met koude motor, in de garage, met het linkerraampje iets naar beneden...
Het is een automaat, dus ik moet oppassen alleen een beetje te spelen met het gaspedaal als ie in N of P staat....

Keesjan

Ko

;D De 2.5 10V vindt ik het mooist klinken, zoals keesjan zegt, doe dat linkerportierraam maar es naar beneden. Wat een sound hoor je dan, is gewoon nog steeds kicken. En omstanders kijken je nog steeds na ;D Gr Ko.