hoe lang voordat motor warm is?

Gestart door ruspek, 04-12-2014 20:39:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Boom89


Lunadust

Die sleepcontacten zitten er al, dat is je claxon
Techneut, geen dichter.

Snellebaksteen

Ach ja natuurlijk wat dom.
Gaat de claxon ook over de canbus of is die direct over een relais?
Nou, dan ga ik binnenkort maar eens een oud stuur scoren. draad heb ik al liggen, extra knopje in de middenconsole en lekker bakken
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Maak je even een mooie how-to? :angel:

Lunadust

Ik geloof niet dat dat canbus is.
Claxon contacten zijn ouderwets koperen contacten.
Ze zouden via een relais geschakeld kunnen worden.
Dan zou je ampere meter tussen de contacten moeten plaatsen.

How to is wel leuk.
Techneut, geen dichter.

StefanCJ

Citaat van: Snellebaksteen op 05-12-2014 13:38:50
Mijn D5 duurt heel lang voordat hij echt warm is. Nu is het nog niet eens echt koud, moet je eens wachten tot het straks 15 graden vriest, dan ben je zomaar 15km onderweg voordat je geen wolkjes meer blaast in het interieur.
Stoelverwarming FTW!
En handschoenen aan anders vries je vast aan het stuur.
:eusa_shifty:

Met mijn D5 ook, ben ik halverwege mijn werk voordat het lekker warm wordt in de auto. Nu woon ik gelukkig verder weg van mijn werk dan vorig jaar, dan is het tenminste eerder warm.  :evil:

Ewout Schalkwijk

Iedere dag tussen de zeven en tien kilometer voordat het interieur lekker wordt opgewarmd. Wat me opvalt dat dat tussen de -1 en de, pak hem beet, -15 niet wezenlijk veranderd. Rond -20 tot -25 veranderd het verhaal en gaat het wel tot 15 kilometer duren voordat de zelfde warmte het blok in komt. Het verhaal van goed werkende KVS pluggen zijn dan wel een issue. Niet om het interieur sneller op te warmen, maar vooral om minder warmte uit je blok te onttrekken.

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

ruspek

dus redelijk normaal dat het even duurt voordat ik een beetje warmte heb in het interieur >:(

De gloeipluggen heb ik vorig jaar vervangen, weet alleen niet of ze werken,.,...
(oftewel of ze aangestuurd worden)
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Ewout Schalkwijk

Citaat van: ruspek op 06-12-2014 19:21:01
dus redelijk normaal dat het even duurt voordat ik een beetje warmte heb in het interieur >:(

De gloeipluggen heb ik vorig jaar vervangen, weet alleen niet of ze werken,.,...
(oftewel of ze aangestuurd worden)

Testen: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53007.msg1476076.html#msg1476076


Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Citaat van: Sbv op 04-12-2014 23:52:24
neem eens een D5 dat duurt ook erg lang

Standkachel doet zijn werk prima hier  ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Snellebaksteen

Heeft iedere D5 die koelwaterpluggen?
Want dan ga ik die ook eens opzoeken en vervangen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

De koelwaterpluggen die Ewout bedoelt zitten op de 2.5 TDI motoren in de classics.

Snellebaksteen

Mooi. Hoef ik daar niet naar te zoeken.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Snellebaksteen op 08-12-2014 14:42:15
Mooi. Hoef ik daar niet naar te zoeken.

Jij 'moet' gewoon een standkachel aanschaffen. Die dingen zijn echt waanzinnig goed (als ze het doen :angel:)

Onze XC70 wordt echt helemaal nooit warm in de winter zonder standkachel. Heb ooit eens een dag rondgereden met uitgeschakelde kachel, meer dan vaag lauw werd het niet in het interieur.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Snellebaksteen

Ik zie meer in een hele eenvoudige versie op 220. Zoiets als dit maar dan nog goedkoper:

http://www.conrad.nl/nl/motorvoorverwarmer-230-v-verwarmt-het-koelwater-841843.html

Plug ik hem gewoon in op de oprit. Klaar.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.