hoe lang voordat motor warm is?

Gestart door ruspek, 04-12-2014 20:39:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

elianmars


Maarten-t5

Hmm eigenlijk zou je zoiets op 12v moeten hebben met een extra accu. Laat je m het koelwater warmhouden 's nachts, waarna je tijdens het rijden die accu weer oplaad.

855T5+

Citaat van: elianmars op 09-12-2014 23:14:17
Voor degenen die graag de olie willen voorverwarmen:  http://shop.strato.de/epages/10116541.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10116541/Products/0060 (ik krijg de link niet klikbaar, dus even copy/paste)
Zou ik mijn wagen ook handig zijn, ware het niet dat ik een temperatuursensor in de carterplug heb zitten en deze graag wil behouden  :eusa_shifty:


Ik ben toevallig de laatste dagen aan het zoeken naar een motor/koelwater voorverwarmer. Die van Conrad verwarmt tot 60 graden.
Deze verwarmt tot ca 80 graden en is goedkoper: http://www.owlheizer.de/epages/62795520.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62795520/Products/OWL-1

Helaas is het bij mijn wagen lastig om iets dergelijks te monteren, aangezien de koelwaterslangen van de kachelradiateur (waarop dit apparaat moet worden aangesloten) direct naar beneden lopen en het apparaat rechtop gemonteerd moet worden. Dan moet ik gaan werken met knietjes en dergelijke.

Grappig dat die van Conrad ook van OWL is en er verder precies zo uit ziet, maar deze toch tot 80 graden gaat en goedkoper is!
Hoe dan ook, hiermee kunnen we allemaal meedoen met het plug-in stekeren (nieuw werkwoord voor 2014), dus misschien als je in een flat woont (of in een autoluw straatje) is dat de oplossing: laadpaal aanvragen (maar dat zal wel weer niet kunnen / te duur zonder plug-in hybride eraan vast) ;D
Volvo: Mutatis Mutandis

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-12-2014 16:27:08
Citaat van: Snellebaksteen op 08-12-2014 14:42:15
Mooi. Hoef ik daar niet naar te zoeken.

Jij 'moet' gewoon een standkachel aanschaffen. Die dingen zijn echt waanzinnig goed (als ze het doen :angel:)

Onze XC70 wordt echt helemaal nooit warm in de winter zonder standkachel. Heb ooit eens een dag rondgereden met uitgeschakelde kachel, meer dan vaag lauw werd het niet in het interieur.

Ik heb in mijn XC 2 jaar zonder die kachel rond gereden en heel eerlijk gezegd verpestte dat in de winter mijn plezier in die auto wel eens een beetje. Het interieur werd alleen lauw als je erg stevig op het gas ging staan.

De V70 nu is dan een stuk fijner, zodra de temperatuurmeter voorbij het 3e streepje op de meter is, komt er dankzij de standkachel goed warme lucht uit de roosters.

Ook al zijn die dingen dan 'echt waanzinnig goed', vind ik het drama-dingen om storing te zoeken. Audi vraagt voor exact dezelfde kachel bijna 2 mille dus dan valt de 800 euro van Volvo wel mee voor een nieuwe maar ik blijf het veel geld vinden om de hele kachel dan maar weg te mikken en een nieuwe te halen omdat storingzoeken ongeveer niet te doen is.