Backfires gehad, div storingen, bougies vervangen, maar helaas nog steeds slecht

Gestart door wbeetje, 09-12-2014 20:19:24

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Thnx ben zelf ook wel blij met de auto. ;D

Even antwoord op je vraag:
Die beige leidingen daar vergaan voornamelijk de eindstukjes van dus de rubber knietjes, beter wel te vervangen.
De andere zwarte slangetjes die inderdaad op de vacuumtoren zitten en op je spruitstuk zijn helemaal van rubber en dat is na zo'n lange tijd toch echt wel vergaan.
Dit vervangen scheelt een hele hoop.

Stationair regelaar doet alleen bij stationair mee, maar schoonmaken kan nooit kwaad.
Even langs de action een bus remmenreiniger en wd40 halen, dingetje even er af halen goed inspuiten met remmenreiniger en wat heen en weer bewegen zodat hij weer een beetje los komt ( in een badje leggen kan ook) daarna even laten opdrogen en voorzichtig een beetje inspuiten met wd40 tot hij weer mooi soepel loopt.

btw controleer ook even de slang van de stationair regelaar naar de vacuum toren die wil ook geregeld stuk gaan.

Edit: toevoeging
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

wbeetje

Bedankt Leon, ga ik proberen !  Weet je toevallig hoe je die beige dunne slangetjes met rubber voetjes noemt ? Dan haal ik daar ook nieuwe voor.

RoelNL

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

henry classic v70

Ik zou een ritje naar Uden doen... Daar zit Dennis en heeft heel veel sleutel ervaring...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

wbeetje

Alle slangen vandaag vervangen, stationairregelaar schoongemaakt zoals Leon aangaf, helaas geen resultaat. Dit heb ik samen met een bevriende garagehouder gedaan, als laatste de Lamdasonde uitgemeten, gaf geen kick, defect dus. Net bij Scancar een nieuwe besteld, hopelijk kan ik m zaterdag (laten) installeren en hopelijk was dat dan het probleem.

Tot nu toe allemaal bedankt, maar als je nog ideeën hebt graag, want mijn kennis (garagehouder waar ik het eerder over had) betwijfeld of het wel alleen de Lamdasonde is, maar momenteel is hij ook zonder verdere ideeën gaf hij eerlijk toe. Auto loopt wel op alle vijf cilinders wist hij te zeggen, dus ontstekingproblemen lijkt het niet te zijn.

Toerentalsensor ?

twotone

Die zou dezelfde symptonen moeten geven als een kapotte nokkenassensor lijkt me, een blok wat dus noppes nada niets doet :P Lambdasonde is wel een goede verdachte als ik zo 't topic doorlees, ben benieuwd!
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

leons850

Goed bezig, nog even doorzetten wanneer je de oorzaak te pakken hebt zul je de investering vast terug verdienen want met een nieuwe lambda sonde en alle slangen vervangen gaat het verbruik een stuk beter worden.  :eusa_clap:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

wbeetje

Heren, net de lambdasonde vervangen, tijdens het rijden doet hij t een stuk beter, echter helaas nog steeds problemen. Hij houdt niet meer zo in (dat verzuipende gevoel net alsof hij teveel of juist te weinig brandstof gebruikt), maar af en toe schokt hij nog, net of hij dan helemaal geen brandstof krijgt, 1/2 seconden of zo. En stationair blijft hij op en neer gaan tussen de 700 en 1200 toeren, bijna constant. Alles zowel op benzine als op gas.

Jullie nog ideeën ?

The Demon

Hoe oud is je temperatuursensor?
En is het een originele?
Deze wil ook nog wel eens rare reacties van het motormanagment veroorzaken.

wbeetje

zou het niet weten, ik heb de auto nu bijna 6 jaar, ik heb m in ieder geval nooit vervangen. Waar zit ie eigenlijk?

The Demon

In het thermostaathuis, onder de slang die naar je radiateur loopt.

wbeetje

Bedankt The Demon; ik ga er van de week naar kijken of laten kijken.

Maar nog wat info en hopelijk hebben jullie nog ideeën;

- net even naar de winkel geweest hier in de stad, een km of 5 totaal gereden. Hij doet het echt een stuk beter na het vervangen van de Lambdasonde, maar nog niet helemaal top dus. Hij start moeilijk, zowel op benzine als op gas. Tijdens het rijden, ook zowel op benzine als op gas, houdt hij af en toe nog in (schokken), net of ie dan even helemaal geen brandstof krijgt. Dat verzuipend gedrag, slecht lopend, pruttelend, doet hij nog heel af en toe. Tevens nog steeds stationair niet top, als hij koud is weinig problemen, netjes rond de 800 toeren, als hij wat warmer wordt, begint hij slechter te lopen, bijna afslaan, dan schiet de (automatische) shoke ? erin en gaat hij naar de 1200 toeren, daarna blijft ie op en neer schieten, hoog 1200 naar laag 700 vice versa.

Dus heren, kraak die hersenen nogmaals als je wilt  ???  ;)  Het moet een onderdeel zijn dat zowel door het gassysteem gebruikt wordt, als zowel als ie op benzine loopt. RaRA welk onderdeel zal dat zijn.

BBS

Ik weet niet of je hem hebt, maar het onderbreekrelais verdacht??

Of een lekkende injector??
Volvoloos....

Sbv

wat voor lambdasonde is het ? nieuwe ? origineel of immitatie ?

wbeetje

bbs : waar zou dat realis moeten zitten, ik weet ook niet of ik die heb. 850 uit 94.

Sbv: het is een nieuwe, gekocht en aan laten sluiten door Sandcar in Moergestel, zie scandcar.nl

Overigens OBD1 geeft geen storingen.