Backfires gehad, div storingen, bougies vervangen, maar helaas nog steeds slecht

Gestart door wbeetje, 09-12-2014 20:19:24

Vorige topic - Volgende topic

wbeetje

-   Laatste weken af en toe backfire (rijdend op lpg) gehad, meestal bij zacht rijden in te hoge versnelling, motormanagementlampje ging dan branden, motor sloeg af

-   Dan losgeschoten luchtslang er weer op, OBD1 uitlezen en foutcode(s) herstellen, geen probleem meer

-   Codes waren : A2 1-2-1, (signaal Lmm), A6 2-1-4 (Sporadisch aanwezig signaal van motortoerentalsensor, A7 1-1-3 (?)

-   Echter afgelopen maandag weer flinke backfire, kreeg m niet meer goed aan de praat, met heel veel gas geven, af en toe bij parkeren etc. remmen met handrem was ermee thuis te komen. Liep sindsdien zeer slecht

-   Nogmaals geprobeerd OBD te resetten, dat lukte wel, echter na starten meteen weer storing

-   Dag erop nieuwe bougies (origineel Volvo) erin gezet, helaas geen verbetering

-   Kwam erachter dat motor beter loopt en weinig afslaat met LMM ontkoppeld

-   Zou LMM defect zijn gegaan bij die laatste, tot nu toe ergste backfire ?

-   Overigens loopt de auto zowel op benzine als gas slecht, ga gaat iets beter. Wie heeft er raad?  ??? :'(

grijzev70tdi

lmm naar de gallemiezen.

Maar zoek ook ff uit waarom je backfires krijgt.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

wbeetje

ja maar hoe, nu de bougies vervangen zijn, wat zou het verder nog kunnen zijn. Kan zo'n LMM langzaam minder worden, zodat die de backfires veroorzaakte ? Motor verbruikt nu trouwens enorm, veel teveel benzine en op gas verbruikt ie ook veel teveel. Boardcomputer geeft zelfs bij 2000 a 2500 toeren een verbruik aan van 1:2 a 1:3

Ludo

wbeetje

verdeelkap is in orde, open gehad, niet gescheurd, niet vies, contactpuntjes in orde, rotor ook prima.

volvobug

Backfires had hij in januari al, denk dat TS dat allang heeft uitgezocht  :azn:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ludo

Citaat van: wbeetje op 09-12-2014 20:43:04
verdeelkap is in orde, open gehad, niet gescheurd, niet vies, contactpuntjes in orde, rotor ook prima.

Hoe beoordeel je dat, en hoe oud zijn ze (al)?.

Als je al bijna 3 jaar problemen hiermee hebt, klopt er toch iets niet.
Hoe zit het verder met onderhoud van de lpg installatie?.

wbeetje

Backfires had hij in januari al ???  Weet niet hoe Volvobug hierbij komt ?  Aantal jaar geleden al wel ns een backfire gehad, maar eigenlijk jaren niet meer, toen een jaar of drie geleden alle bougies ook vervangen, toen geen problemen meer. Heeft gassysteem onderhoud nodig ? Nooit, in ruim vijf jaar dat ik m heb, nooit iets aan gedaan, deed het altijd goed namelijk.

Ludo

Ruud is even gaan lezen... http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,68234.msg1467109.html#msg1467109  ;D

Buiten bougies vervangen 3 jaar terug, verder geen onderhoud gedaan?.
Dan mag je je niet afvragen hoe het kan.
Eigenlijk moet je dan zeggen, proficiat dat ie het zo lang goed gedaan heeft.  :D

volvobug

Citaat van: wbeetje op 10-01-2014 05:05:49
Vandaag kreeg ik in Nijmegen een backfire, maar verder geen problemen dacht ik. Had wel het gevoel dat de motor niet meer helemaal lekker liep. Bij Vught (ik moet naar huis/Tilburg) sloeg de motor bij het stoplicht af. Met moeite kreeg ik m aan de praat. Pechdienst gebeld en die had m zo weer aan de praat, er was een slangetje los geschoten door de backfire. Sindsdien loopt ie weer prima, echter blijft het lampje van het motormanagment systeem (oranje met groen) branden. Hoe kan ik zorgen dat dit weer uit gaat. Ik heb de accupolen een paar uur losgehad, echter dat helpt niet. Mijn auto : Volvo 850 GLT 2.5 20V 170 pk loopt op gas en benzine prima.

Hopelijk weet iemand raad. Alvast hartelijk dank. Mvg, Bart le Mair.

volvobug

The Demon

Die heb ik nog nooit vervangen bij een 850  ;)

BBS

Waarom niet gewoon de gehele ontsteking vervangen? dus bougies, verdeler, rotor en eventueel de bougiekabels als die nog van 1994 zijn ???
Is toch gewoon onderhoud en dient sowieso wel eens een keer vervangen te worden.
Volvoloos....

wbeetje

Volvobug, je hebt helemaal gelijk, wist het zelf niet meer. Inderdaad, ook toen door in zn vierde versnelling bijv een rotonde nemen (bellen in de auto en dan niet terugschakelen, slecht weet ik...). Maar vanaf toen goed opgelet en niet meer voorgekomen, tot afgelopen weken dus. Afgelopen maandag reed ik gewoon in de tweede versnelling een hoek om, toen helaas ook backfire dus. LMM gesloopt daardoor ?

wbeetje

ja BBS, lijkt me het beste hè. En eerder sprak Ludo over "onderhoud lpg installatie", wat kan men daaraan doen dan, ik was altijd van mening dat er aan lpg installatie eigenlijk weinig hoeft te gebeuren ?