srs 2-2-1, code niet te wissen opgelost

Gestart door dinky, 10-12-2014 17:07:20

Vorige topic - Volgende topic

dinky

hallo,(850 t-5 bouwjaar 1995)

ik heb sinds de tweede keer een storing in het srs systeem vorige keer uitgelezen en gewist :D maar nu naar ongeveer 3 week storing terug :'( maar nu valt deze niet te wissen , deze uitgelezen met vol fcr en met brickdiag.
srs 2-2-1 pass airbag sc or cap to high.
nu heb ik even snel gekeken wat dit kan zijn, kortsluiting in of bij pass airbag ???
of kan ik het stekkertje er verkeerd op hebben gezet, bij het weer inelkaar zetten van het dashboard.
waar nu naar kijken wat er aan de hand is?

met vriendelijke groet
Anné

pcpg.janssen

Plaats eens een 2,5 tot 3 Ohm weerstand (3Watt) in plaats van de airbag en volg daarna de normale procedure voor het wissen van fouten. Uit m'n hoofd:
Contact op 2
Foutcode uitlezen
Contact uit
Motor starten en toeren maken tot minimaal 1500 RPM
20 seconden stationair laten lopen
Foutcode wissen

Daarna kun je de auto uitzetten, nogmaals starten en opnieuw uitlezen. Als hij weg is en weg blijft, weet je dat het in de airbag zit.

Als dit het probleem niet oplost, zal het in je bekabeling zitten. En dat betekend middenconsole eruit, dashboard los, de juiste 2 kabels zoeken die richting de airbag module gaan en deze doormeten vanaf de connector (uiteraard de kabel loskoppelen van de computer en airbag) met een multimeter.

Een airbag verkeerd om aansluiten gaat je zonder hamer niet lukken, dus dat zal je probleem niet zijn.

dinky

Zou het ook aan het stekkertje kunnen liggen?
Mag je deze los maken zonder dat de accu los moet.ik wil niet de airbag in het gezicht ;D
Miss dat het stekkertje niet helemaal lekker zit.
Hoor graag van jullie
Groet anné :)

Sbv

even kijken dan maar of het loszit.

accu is toch zo losgehaald. Veiligheidshalve wel even doen

volvobug

even accu los en stekker controleren idd. Foutmelding duidt naar mijn idee op of kortsluiting of open circuit (dat is: geen aangesloten stekker).
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

dinky

zo heb vanmiddag maar even gekeken naar het stekkertje, de bleek nooit goed vast te zitten.
het is dus een klik systeem maar moet even even goed doordrukken, ik dacht eerst dat ik hem stuk had gemaakt, maar nee dus.
daarna even uitlezen(vol-fcr) en code gewist super :eusa_clap:
bedankt voor het mee denken reageren :laugh:

Groet
Anné

volvobug

Danoontje powerrrrr!

Fijn dat het opgelost is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.