Radio werkt niet V70 ?

Gestart door Marley, 21-10-2016 12:55:42

Vorige topic - Volgende topic

Marley

Beste mensen,

Na een aantal jaren na verkoop van mijn T5 heb ik besloten om toch weer een Volvo aan te willen kopen. (weer in de positie om een grote auto te mogen rijden)
Het betreft een Volvo V70 2.4 uit 2001 schakelbak met 365k op de teller. Ik wil hem gaan gebruiken als young timer.

De auto rijd verder prima, echter de radio schakelt niet meer in en volgens eigenaar is dit al langer zo.
Verder zit er een rare bromtoon dat lijkt af te komen van de speaker in het midden van het dashboard.
Ook na het uitzetten(contact) blijft die bromtoon er in. Na een aantal seconden stopt dit pas.

Mijn vragen zijn :

Is de radio te vervangen, zo ja is dit moeilijke klus en is deze radio goed te verkrijgen?
En of zijn er andere oorzaken waarom de radio niet meer werkt?

Bromtoon, bekend probleem voor V70 deskundigen of?
Zo ja wat is hiervan het probleem en is dit redelijk goed op te lossen.

De auto is verder in vrij nette staat, schakelt en rijd goed.

Echter ben beetje huiverig voor aankoop omdat ik niet kan inschatten wat de kosten zijn voor de
mij nu bekende problemen op te lossen.

B.v.d. alvast.

Groetjes
John

RoelNL

De radio is te vervangen. Hoe weet ik niet maar dat kan nooit moeilijk zijn. Nieuwe radio origineeel is vrij prijzig. 2e hands is misschien een optie? ter plekke inbouwen en testen en je weet of die het doet.

De bromtoon kan met de speakerstekkertjes te maken hebben, paar keer erop en eraf halen kan een hoop schelen. Waarschijnlijk een aarde probleempje.

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Sbv

zorg wel voor een radio uit zelfde model jaar.

Wat voor radio zit er nu in ? HU-603 ? HU-803 ? HU-403 ?

Begin eens met fouten uitlezen en resetten

Marley

Citaat van: Sbv op 21-10-2016 13:31:08
zorg wel voor een radio uit zelfde model jaar.

Wat voor radio zit er nu in ? HU-603 ? HU-803 ? HU-403 ?

Begin eens met fouten uitlezen en resetten

HU -603 is het type.
Radio is ooit eens uitgevallen na een aantal keren haperen. Daarna niet meer aan gaan.
Geen meldingen bij uitlezen.

kulk

Dat ding schroef je er zo uit en voor ongeveer 75 euro heb je een andere.
Ik zou er een auto niet voor laten staan, mooie reden om nog wat af te dingen ;)

Marley

Citaat van: kulk op 21-10-2016 15:12:44
Dat ding schroef je er zo uit en voor ongeveer 75 euro heb je een andere.
Ik zou er een auto niet voor laten staan, mooie reden om nog wat af te dingen ;)

Natuurlijk niet, maar zijn er nog andere redenen als de radio niet meer in schakelt? Daar gaat het mij om.

Peultje

Mijn radio deed niets maar na even spanningsloos geweest te zijn deed ie het weer probaat. Moet je wel de code kennen.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Marley

Radio is er al eens uit geweest dus ook spanningsloos dan geweest :)