Motordreun (resonantie bij 100 km)

Gestart door wve850, 24-12-2014 09:58:44

Vorige topic - Volgende topic

wve850

Heb n 850 met realatief weinig km. (80k wel 20 jaar oud) Een motorsteun ( links) vervangen, denk dat deze t begeven heeft bij vervangen distributieriem ( kreeg men lastig los). Flink deel van dreun verholpen (voelde je in je stuur bij stationair draaien). Nu blijft er toch een resonantie in zitten ( bij alle toeren en snelheden). Zouden overige motrosteunen verdroogd kunnen zijn? - ( zitten twee met olie gevulde in geloof ik en drie op rubber) - aandrijfassen? Heeft iemand hier ervaring mee? Hoor t graag, dank.

volvobug

Hier vind je een overzichtsplaatje van alle steunen:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,73695.msg1561044.html#msg1561044

Je schrijft dat de steun links is vervangen, bedoel je wellicht rechts (vanuit de auto bezien)? Daar zit de motorsteun distributiezijde.
Verder 2 voor en achterkant blok, en de bovenste motorsteun die in 2 rubbers is opgehangen.

Het zouden ook nog de subframerubbers kunnen zijn die de trilling doorgeven
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

-D©©©L-

Motorsteun links... Gezien vanaf de bestuurderszitplaats ? Welke van de twee ?  
Je schrijft "resonantie bij 100km"  maar ook "bij alle toeren en snelheden".
Ik heb ervaring met aandrijfassen. Heb ze regelmatig losgehad en/of vervangen.

Kortom. het is een beetje mistwolk van informatie.

wve850

Beste reageerders, geef toe dat ik mogelijk " mistwolk info geef -;)" . Is ook best lastig te omschrijven...1e reactie: klopt vanuit auto  van binnen uit bezien rechts, deze is vervangen ( was losgescheurd). Deze operatie verhielp t gedreun al zeker met 70 % . Toch helpt deze info ook al.... Rubbers zijn natuurlijk 20 jaar jong... En deze wagen heeft zijn vorige leven in droog gebied gesleten (binnen gestald, hoge buitentemepraturen: dat klimaat schijnt te bestaan in japan). Lijkt me gezien lage km stand (. 85.000) en. verder keurig japans onderhoud.... : ik ga opgegeven link bestuderen... Dank voorzover en zal t laten weten wat vervolg is. Met vr grt. Wve850 ( o ja, GLT)

-D©©©L-

Motor loopt wel op 5 cilinders ?
Automaat ? Bakolie op niveau ? (zie instructieboekje over hoe te peilen).

wve850

Motor loopt zelf vlekkeloos... Automaat bakolie vernieuwd... Schakelt ook netjes dank!

-D©©©L-

Eventueel de reactiearmen aan de motor en bak losnemen om te zien of deze in stationair bedrijf trillingen doorgeven.
Olie niveau van de bak op juiste wijze nagezien ?

volvobug

Is de dreun er alleen rijdend of ook in stationairloop in stilstand?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

wve850