Trillingsdemper multiriem

Gestart door JorritV70, 26-12-2014 14:04:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JorritV70

Hallo allen,

Sinds kort maakt mijn V70 TDI een enorme herrie bij het stationair draaien. , ik heb de indruk dat het veroorzaakt wordt door een defecte trillingsdemper van de multiriem op de krukas. nu valt mij op dat er volgens mij een andere dan standaard op zit.

Volgens mij zat er vroeger één met gevulkaniseerd rubber, en het lijkt wel of er nu een mechanische in zit, is dat mogelijk.

Wat is het verschil en welke geniet de voorkeur?

Alvasy bedankt.

Met vriendelijke groet,

Jorrit

JorritV70

Probeem opgelost, de oude types hadden alleen het gevulkaniseerde rubber, met als gevolg dat als dit kapot ging het buitenste gedeelte er af liep met alle gevolgen van dien. T/m kapotte distributie aan toe. Bij de nieuwere zitten er 2 boutjes in dat bij het losscheuren de buitenste ring aan de binnenst vast blijft zitten en alleen heel veel herrie gast maken. Doordat hij tussen de twee uiteinde van de gleuf heen en weer klappert.😇

devonius

Even een oud draadje oppikken. Is de staat van de trillingsdemper te beoordelen zonder onderdelen te verwijderen?

T5turbo

Citaat van: devonius op 27-04-2015 10:07:03
Even een oud draadje oppikken. Is de staat van de trillingsdemper te beoordelen zonder onderdelen te verwijderen?

Enorme herrie bij het stationair draaien?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

devonius

Bedoel meer de toestand die eraan vooraf gaat, lees veel over haarscheurtjes in het rubber. Zodat je dat ding dus tijdelijk kunt vervangen.

Ewout Schalkwijk

Die haarscheurtjes zijn makkelijk te zien als je je wiel eraf haalt en de modderkuip een beetje wegvouwt. Je hebt dan goed zicht op de trillingsdemper.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

MVeldhuis

Probleem is alleen dat als je hem bij haarscheurtjes gaat vervangen je elke 2 jaar de portemonnee kunt trekken.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: MVeldhuis op 06-05-2015 21:33:31
Probleem is alleen dat als je hem bij haarscheurtjes gaat vervangen je elke 2 jaar de portemonnee kunt trekken.

Hier kun je wel zien dat het tijd is om te vervangen. Overigens nog steeds gewoon preventief. Ik had geen problemen of rammels. Ik vond het gewoon tijd worden.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53007.msg1356635.html#msg1356635
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

MVeldhuis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-05-2015 21:43:22
Citaat van: MVeldhuis op 06-05-2015 21:33:31
Probleem is alleen dat als je hem bij haarscheurtjes gaat vervangen je elke 2 jaar de portemonnee kunt trekken.

Hier kun je wel zien dat het tijd is om te vervangen. Overigens nog steeds gewoon preventief. Ik had geen problemen of rammels. Ik vond het gewoon tijd worden.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53007.msg1356635.html#msg1356635

Dat zijn geen haarscheurtjes meer, die ligt bijna los langs de buitenrand. Goeie keus geweest :D