how to: spatborden vervangen?

Gestart door blastaway, 25-12-2014 20:51:45

Vorige topic - Volgende topic

blastaway

Na het onderstel te hebben vervnegn begin ik morgen met de spatborden van de 850 te vervangen. Ik heb via T o m 2 mooie DOp spatborden weten te bemachtigen. Hij gaf al raad dat er een schroef wat verborgen zit aan de binnenkant achter de koplamp.
Heeft iemand een howto of ervaring hoe te werk te gaan? Ik ben bang dat ik anders weer teveel lostrek wat niet nodig is.

Thanx
Gr.

sven
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

cornelis-b

Sven beter te veel dan te weinig los halen ;D sorry kan je er ook niet mee helpen, helaas.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

)()()sT

Bij een *70 zijn het de popnagels, de bouten bovenop, tpv. de A-stijl (deur open) en misschien eentje bij de koplamp/knipper maar dat weet ik ff niet meer. Ik neem aan dat het bij de 850 net zoiets is.
Wijst zich vanzelf, je moet de bumper er wel ff uitschuiven.

marc-850

Volgens mij zit die schroef achter het dimlicht/knipperlicht. Die zit met een veer vast.
Bumper hoeft er ook niet af.

UserID6342

Schroeven op het scherm onder de motorkap, 2 schroeven A stijl, 1 schroef waar de bumper mee aan het zijscherm zit (binnenscherm even eruit halen dan zie 'm zo zitten, 1 schroef binnenscherm net onder de koplamp.

Als je de koplamp eruit haalt en de 2 schroeven achter de koplamp losmaakt waar het frontje mee vastzit, heb je genoeg speling om alles zonder schade los te maken en te monteren.

blastaway

Ik ga het proberen!
Thanx all!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

drdre

Hoi,

Ik heb het pas ook gedaan en deze howto heeft mij goed geholpen.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30481.0.html

Succes!