vraag aansluiten radio

Gestart door Gijs75, 29-12-2014 22:49:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gijs75

Beste mensen,

In de voorstelcorner heb ik me kort voorgesteld en ook mijn eerste probleem met mijn hagelnieuwe (ahum, voor mij dan) volvo voorgelegd. Nog even extra op deze plek:
Ik wilde de radio aansluiten die eerder (werkend) in de auto van mijn vriendin zat. Heb verloop stekkers gehaald om op de volvo aan te kunnen sluiten. De radio doet het. Hij krijgt stroom en vind zenders. Maar er komt niets uit de speakers.
Het lijkt me sterk dat ze allemaal stuk zijn. Bedrading (in console) ziet er goed/ onverprutst uit. Iemand een idee waar ik zou moeten zoeken/ beginnen met zoeken.
Heb al op dit Forum(en andere fora) gezocht lijkt (helaas) niet bekend probleem..
Er zit ook een alarm in de auto, zou die ook iets met de radio kunnen doen. Of is dat vergezocht?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.

J.D.854

Kan het niet zijn dat de audio via een versterker loopt? Ik weet welke volvo het over gaat, en welke radio er origineel in zat.
<<< Volvo 855 2.3 T-5 Automaat>>>

maruska

sc-8xx radio's kunnen zonder versterker, de 90x radio's moeten er 1 hebben.

over welk model praten we hier ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Gijs75

#3
Het is een 850 GLT E2 20v, 1994, 4 deurs.  De radio een kd-r851bt. Is dat duidelijk? De term sc-8xx en 90 X zeggen me nog niet zoveel..
Toen ik de auto kocht zat er geen radio in. Er is plaats voor een 'normaal' model, met eronder een laatje. Ik verwacht dus niet dat  er zo'n dubbeldekker in heeft gezeten, ik neem aan dat je daarvoor ook de console moet aanpassen
Maar denken jullie dan aan zo'n later ingebouwde versterker of zit er origineel ook al één in? Zo ja, waar zou die moeten zitten?
Mvgr Gijs

maruska

de dubbeldin radio's zijn oa de 801, 802, 805, en bijv 900 en de 901.
jij hebt een aftermarket radio erin zitten.
aanpassen console hoeft niet voor zo'n dubbeldin radio.
de versterker van volvo zit normaal bij deze auto's voor de kachelradiator (achterin je middenconsole achter je schopplaat).
een andere versterker kan overal zitten, meestal worden die weggewerkt.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

cornelis-b

Gijs waarom niet een originele radio bv een SC-805 er in? Het staat mooi en is origineel. Bakje onder de huidige "radiosleuf" is er zo uit. In het bakje zie je aan beide zijkanten een lip zitten die je met een schroevendraaier iets op kan lichten en dan trek je het bakje er zo uit en kan er een dubbeldin in. Met de originele volvo stekkers zou dat gewoon moeten spelen zonder versterker, alleen bij de SC-9XX moet je er een externe versterker bij hebben. De SC-8XX hebben een ingebouwde versterker.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

maruska

Citaat van: maruska op 29-12-2014 23:02:42
sc-8xx radio's kunnen zonder versterker, de 90x radio's moeten er 1 hebben.

over welk model praten we hier ?

Dat zeg ik ! ;D



hehehehehe
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R