Tank vol, benzinelucht binnen

Gestart door Willie27, 03-01-2015 07:47:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Willie27

Gisteren na 8 jaar XC70, een 855 met een 2.3 l. T5 motor (B5234T) gekocht. :)
Terug in Almere helemaal afgetankt. Naar de supermarkt gereden stap ik daarna weer in de auto ruik ik een sterke benzinelucht.
Heb even op een paar forums gezocht en ik denk dat het de ontluchtingsslang van de benzinetank is.
Nu mijn vraag: Weet iemand hoeveel mm de diameter van die slang is? ???
B5234T - SchuttenTuning - IPD - BSR - Snabb - Intrax - Nivomats - 19T - Ferrita 3"dp - Stop Tech - Mevius - Titans / VIP 17"

UserID6342

Origineel slangenwerk halen want er zit een verloop tussen, kijk ook even de ring van zowel de benzinepomp als tankvlotter na, er zit 1 slang tussen van 8 mm en die kun je universeel gebruiken.  Let ook even op het slangetje van de roll over klep, zit ook een verloop in , dus die ook origineel pakken.  Seen it, done it several times, enzo ;D

Willie27

Bedankt Dirk342
Hoe moeilijk/makkelijk is de reparatie en heeft iemand misschien de artikelnummers de benodigde onderdelen?
Ben net overgestapt uit de XC70, weet dus nog weinig van de 855. :eusa_think:
O ja, kan ik niet beter siliconenslang ipv het origineel slangwerk?
B5234T - SchuttenTuning - IPD - BSR - Snabb - Intrax - Nivomats - 19T - Ferrita 3"dp - Stop Tech - Mevius - Titans / VIP 17"

UserID6342

Gewoon origineel pakken dan kan het weer ruim 20 jaar mee !

De nummers die je nodig hebt zijn:

1x 6842188 rubber vulhals
2x 3531428 klem vulhals
2x 982758 flensbout vulklem
1x 3531434 slang
2x 9445315 slang
1x 969106 slang
4x 9142053 slangklem
1x 988024 slangklem
1x 988023 slangklem
1x 9135119 terugslagklep (niet perse nodig, alleen als tie beschadigd is)
1x 9447142 O-ring tankvlotter
1x 9447141 O-ring benzinepomp
1x 3501350 slang roll-over klep

Dan heb je alles vervangen en is het zeker 100% weer in orde !

Hengeveld

Kan ook zijn dat de ring, waarmee de benzinepomp vastgedraaid wordt, niet goed aangedraaid is. Vrij lastig te doen zonder Volvo-tool. De pomp wil nog wel eens sneuvelen en als de nieuwe dan niet goed vastgedraaid is, dan krijg je lekkage en dat ruik je binnen. Dus controleer dat eerst maar even.

mehn

Ai, veel benzinetank gerelateerde reparaties bij een AWD zijn niet zo handig...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

UserID6342

Klopt, bij een AWD is het een drama want de hele achteras moet er onderuit....  Zie ook de foto's toen ik de lekkage bij BJ heb verholpen bij de AWD....  Was niet echt een feestje..

Willie27

Blijft mijn vraag nog over.
Hoe moeilijk/makkelijk is de reparatie? :-\
B5234T - SchuttenTuning - IPD - BSR - Snabb - Intrax - Nivomats - 19T - Ferrita 3"dp - Stop Tech - Mevius - Titans / VIP 17"

Hengeveld

Stel eerst de diagnose waar de lekkage nu precies zit. Als het die ring van de pomp is, dan is het weinig werk.

UserID6342

Net wat Ilja zegt; eerst kijken waar het nu precies lekt !  Maar ben er bijna wel zeker van dat ook jij aan de beurt bent met de slangenbende en dan moet de tank eronderuit.

Willie27

B5234T - SchuttenTuning - IPD - BSR - Snabb - Intrax - Nivomats - 19T - Ferrita 3"dp - Stop Tech - Mevius - Titans / VIP 17"

Willie27

Even op zoek gegaan naar het probleem.


Voor het tanken en rijden. Droog


Na het vol tanken en rijden. Nat!!!

Is er een analyse?
Komt er iets bekend voor? Dus niet alleen de brandstofpomp. ;D
B5234T - SchuttenTuning - IPD - BSR - Snabb - Intrax - Nivomats - 19T - Ferrita 3"dp - Stop Tech - Mevius - Titans / VIP 17"

)()()sT

Ja, die gekartelde "ring." Of niet vast genoeg, of de rubberen ring die daarin zit vervangen.
Ik meen trouwens wel dat je die gekartelde ring na demonteren snel weer terug moet draaien voor de pasvorm.

Bij m'n V70 hebben we in 2012 ook de pomp vervangen en de rubberen ring niet. Als ik nu de tank helemaal volgooi heb ik het ook. Daar ik op lpg rij heb ik daar door het jaar heen geen last van, maar tijdens de vakantie wordt ik eraan herinnerd ::)
Staat dus ook op de to-do-list ;)

Vulk

Citaat van: )()()sT op 04-01-2015 13:44:02
Ja, die gekartelde "ring." Of niet vast genoeg, of de rubberen ring die daarin zit vervangen.
Ik meen trouwens wel dat je die gekartelde ring na demonteren snel weer terug moet draaien voor de pasvorm.

Bij m'n V70 hebben we in 2012 ook de pomp vervangen en de rubberen ring niet. Als ik nu de tank helemaal volgooi heb ik het ook. Daar ik op lpg rij heb ik daar door het jaar heen geen last van, maar tijdens de vakantie wordt ik eraan herinnerd ::)
Staat dus ook op de to-do-list ;)

Ik had hetzelfde fenomeen. Ring vaster zetten lostte het probleem op.


Willie27

Heb ook nog even onder de auto gekeken.



Het omcirkelde lijkt mij een gevolg van hetzelfde probleem. :eusa_think:
Iemand me eens?
B5234T - SchuttenTuning - IPD - BSR - Snabb - Intrax - Nivomats - 19T - Ferrita 3"dp - Stop Tech - Mevius - Titans / VIP 17"