automaat schakelt slecht

Gestart door luut, 27-01-2005 21:17:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

luut

de automaat van mijn t5 schakelt slecht in de eerste 3 versnellingen bij het overschakelen krijg je het gevoel als of je de koppeling te vlug op laat komen bij de 4 en 5 versnelling is dit niet het geval dan gaat het gewoon soepel komt dit mischien door de hoge km stand van 185 dkm ik heb gehoordt dat een automaat repareren duur is weet iemand wat zo iets kost  ???

Reitse

Luut,
Om het lezen voor ons wat te vergemakkelijken, aub interpunctie toepassen.
Wellicht zijn je problemen op te lossen door je automaat van verse olie te voorzien, zoek op flushen en je hebt een paar uurtjes leeswerk.

thuur

En 185dkm is niet hoog. Je zit nog in de inrijperiode! ;)


Gr 8)

Rad

Hetreparerenvaneenautomaatisinderdaadwelduurmaarhethoeftzekernietzotezijndatdezenualversletenis.
;);D

Zoals Reitse al zei: spoel hem eens lekker door en geef hem nieuwe olie. Kijk of dat helpt. Bij mij was het verschil erg goed merkbaar!
Werkt dat niet dan kan je altijd nog aan revisie denken. (is op het forum ook veel over te vinden).  

basjordans

Heb ik onlangs ook last van gehad. Uiteindelijk de automaat geflushed en echt een wereld van verschil!
In totaal ongeveer EUR.100,- uitgegeven aan olie, slangen en klemmetjes.
Totale operatie heeft ongeveer anderhalf uur geduurd (door de kou liep de nieuwe olie heel langzaam in de automaat).

Zeker de moeite van het proberen waard!