Hilko's Roffel

Gestart door hilko73, 03-01-2015 16:36:09

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Ik ben benieuwd. Hopelijk gaat het toch lukken.

hilko73

Jawel, er is weer iets stuk.
Gisteren gingen we naar Centro in Oberhausen. Even Roffel uitlaten.
Maar eerst tanken. Dat ging best totdat de lpg pomp afsloeg. De kortstondige drukpiek bleek de nekslag voor de vulslang.

Affijn, de tank zat vol dus rijden maar.
Dat ging verder prima. Roffel had er zin in! In D continu tussen de 130 en 140 km/h gereden en dat vond ie fijn hoor!

Uiteindelijk op die ene tank lpg ook weer thuis gekomen. 426 kilometer op een tank van netto 45 liter met een ams installatie... En maandag maar gauw een nieuwe vulslang scoren.

Nou nog 2500 kilometer en dan heeft Roffel 500.000 kilometer op de teller. Keep on Volvo dus ;)
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

hilko73

436,1 kilometer, toen was de pret op LPG echt op.
Ik vind het een hele nette prestatie.

hilko73

De vulslang is vervangen. De oude was van 2009, dat viel me we een beetje tegen. Maar goed, het hele vulgedeelte is weer nieuw dus we kunnen weer even.

hilko73

Ik vrees dat 1 van de aandrijfassen het aan het opgeven is (mag het, na 5 ton...?) In ieder geval, bij wegrijden voel ik soms een klik, alsof er eerst ruimte gevuld moet worden. Gebeurt zowel bij voor- als achteruit wegrijden, alleen vanuit stilstand. Verder merk je er  nog weinig van, geen gerammel of gebonk bij sturen enzo.
Op zoek naar een setje fatsoenlijke aandrijfassen, dus.

hilko73

Hmm. Bovenstaande heeft ie na die dag nog een keer gedaan en nu is het weer weg.

Vanmiddag APK doen, eens zien of er wat aan het licht komt.

elianmars

Citaat van: hilko73 op 31-05-2016 08:44:31
Vanmiddag APK doen, eens zien of er wat aan het licht komt.

Ik gok dat-ie er zo doorheen komt :)

hilko73

Bijna goed. Alleen remverschil op de achteras. Morgen maar even naar kijken.

elianmars

Als dat alles is, valt het wel mee, toch?

hilko73

Jazeker. Morgen even de klauwen achter gangbaar maken en indien nodig de blokjes vervangen. Verder was alles goed. Zelfs nog nooit zulke mooie 4 gastest waardes gezien. Hoe bedoel je, alle sensoren zijn nieuw :)

henry classic v70

Citaat van: hilko73 op 31-05-2016 16:15:14
Jazeker. Morgen even de klauwen achter gangbaar maken en indien nodig de blokjes vervangen. Verder was alles goed. Zelfs nog nooit zulke mooie 4 gastest waardes gezien. Hoe bedoel je, alle sensoren zijn nieuw :)

...dan heb je wel eer van al het werk wat je hebt verricht de afgelopen periode  :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

hilko73

Get. Remblokken achter vervangen (vooral links zat het binnenste blok best vast, de zuigers zijn wel goed gangbaar), krijg ik even later weer een backfire  :eusa_wall: . Ditmaal liggen alle klemmen van het luchtfilterhuis op lastig bereikbare plekken, verder geen schade. 
Nou had ik samen met de blokken ook meteen een originele verdelerkap en rotor meegenomen. Die dus maar heel snel gaan monteren. En toch maar weer originele Volvo bougies gaan kopen.

Huub850

Hoor ik van meerdere mensen dat Volvo bougies toch gewenst zijn, toch wel apart. Ach ja zo groot is het prijsverschil niet ofwel? 
Fem Cylindrar

hilko73

Ik heb iets meer dan 2000 kilometer geen klachten gehad met de huidige NGK's, en eigenlijk ook nooit in het verleden maar dan niet met Volvo.
Daarnaast denk ik eerder dat het aan de verdelerkap ligt, deze heeft aardig last gehad van vervuiling en overslag door een lekkende nokkenaskeerring.
Om alles uit te sluiten wil ik nu alles weer van het juiste soort erin hebben. De Volvo bougies zijn wel bijna 2 keer zo duur als een setje NGK's. De verdelerkap en rotor van Bosch zijn samen zelfs ruim 2 keer zo duur als imitatie.

Huub850

Ja dat ook goed kunnen. Ik dacht zelf ook eerst dat bosch en NGK goed waren, aangezien dat prima A merken zijn. Blijven eigenaardige dingen die blokken hehe
Fem Cylindrar