Hilko's Roffel

Gestart door hilko73, 03-01-2015 16:36:09

Vorige topic - Volgende topic

RoelNL

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

hilko73

We blijven lekker bezig. Ik heb m'n vaste onderdelendonor weer even bezocht, in de hoop nog wat nuttigs tegen te komen.
En jawel hoor.

Deze moest natuurlijk nog, op veler verzoek:

(Ik heb 'm nu ook schoongemaakt; die zwarte vlekken zijn eraf ;D )

En dit was ook zo'n doorn in m'n oog, iedere keer als ik de motorkap opendeed (en dat heb ik veel gedaan de laatste maanden ;) )

Daar zit nu de bekleding van een S70 op, bij gebrek aan 850 op de sloop. Het past, maar zit niet helemaal zoals het hoort. Toch al een stuk beter, zelfs als je het met tegenlicht fotografeert:

Nu ben ik nog op zoek naar het middelste rooster in de voorbumper. Wie kan me daaraan helpen? Een complete bumper in DOP mag ook trouwens. Het middelste rooster heeft er in mijn bezit nooit gezeten. Ik heb er nu maar een stuk karton achter geschoven, want ik heb geen zin om radiateuren te blijven vervangen. Dat ziet er niet uit natuurlijk, maar daar heeft Roffel op meer plaatsen last van. Toch zou ik het fijn vinden als dat ook weer in orde was.

En nog een vraagje: ik heb het tankklepslot van die S70 ook meegenomen, en die doet het wel, maar gaat ook meteen weer op slot na het openen van de sloten. Is dat een x70 iets of is ook dit slotmotortje stuk? Openen kan, moet je alleen snel zijn. Het scheelt weer dat ik niet zo vaak benzine hoef te tanken :)
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

yannickdv

De tankklep hoort wat naar buiten te komen wanneer je hem ontgrendelt, dat doet ie dus niet als ik je goed begrijp?

Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

hilko73

Nee. Maar het motortje is ook een beetje anders dan van de 850, het pinnetje is anders.
Nogmaals, ik krijg 'm wel open, maar dan moet ik dus eerst alles op slot doen, dan open en snel het klepje open zetten, anders gaat ie weer op slot.
Maar hij kán nu tenminste op slot, en dat is hier in de buurt geen overbodige luxe.

yannickdv

Oh ik zie het al. Het 850 en Classic systeem is anders.

850: Zelfde als bij een N, klepje wordt geregeld via de CV.
Classic: Klepje wordt bediend met een knopje aan de bestuurdersdeur, op dat moment gaat het slotje zeg maar heel even open en springt de tankklep open omdat daar een veer op zit.

Dat is dus precies wat er bij jou gebeurt, maar dan komt de tankklep niet uit zichzelf naar buiten. Zou toch een 850 motortje zoeken.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

hilko73

Of een veertje aan het klepje maken. Ik weet iig dat het motortje werkt, ook wat waard.

hilko73

Tsk, ik zit onzin te praten. Met een veertje eraan zou ik iedere keer handmatig het klepje moeten sluiten.
Ander motortje regelen dus, maar voorlopig kan het zo ook best.

UserID6342

Rooster in bumpert Hilko is de:

Grille O/N 9169576-7
2 klemmen O/N 1372748-2

Meen iets van 18 euro bij elkaar bij de dealert.

hilko73

hilko73

Ha, gelukt!

Wat?

Ik heb m'n broer uit z'n Benz weten te kletsen... soort van, dan toch ;D

Vandaag met m'n broer op pad geweest om een kloeke V70 te gaan kopen.
Vooraf had hij via verkoopsites 2 kandidaten geselecteerd.
De eerste stond ergens in de buurt van Den Bosch. Auto uit 2003, automaat, 170 PK, 350xxx kilometer. Prijs ruim boven de 3000 Euro.
Daar waren we snel klaar mee; als je weet dat je kijkers krijgt zorg je, bij zulke vraagprijzen, op z'n minst voor een schone auto. Dit exemplaar zat onder de modder en andere troep.
Het onderhoud was niet sluitend en bovendien was er een hapje uit het bovenste riemwiel van de multiriem weg. Ook waren er roestblazen onder de ruitstrips te zien.
Derhalve de eigenaar bedankt voor de tijd en verder gereden, naar kandidaat nummer 2.

Deze stond in Veghel.

Auto uit 2002, handbak, 262xxx kilometers en bomvol opties.
Deze was wél schoon, gepoetst zelfs.
Nette auto met wat gebruikssporen, en zo te zien een wat ongelukkige aanraking met een fietser of iets wat daarop lijkt.
Qua onderhoud netjes in orde, nette motorruimte, ijskoude airco, nette remmen, nette velgen, goed op de banden...
Rijden dus maar, dit kon 'm wel eens zijn.

Nou, m'n broer was vlot klaar: het weggetje bij de handelaar af was al genoeg om 'm te laten zeggen dat ie de auto kopen wilde. Natuurlijk heeft hij na die opmerking nog wel een echt stukje gereden  :laugh:

Zo gezegd, zo gedaan: zie hieronder ;)

Uiteraard geleverd met lege tank, maar wel met nieuwe apk en een recente beurt. Zelfs de motorkap was vervangen, in verband met dat eerdere ongelukkige tikje. Ik heb de oude kap gezien, niks schokkends maar vervangen was wel de beste optie.

Het lijkt echt echt een plaatje. Roffel bewonderd ondertussen het derriere van deze Zweedse schoonheid ;)

À propos, Roffel: die heeft zich weer uitmuntend gedragen vandaag! 350 Kilometer zonder krimp en met een verbruik van 1 op 8,33, inclusief sporten tegen het nieuwe familielid 8)

En zo ziet dan een blije nieuwe V70 rijder eruit...
Veel veilige kilometers gewenst, broer!

elianmars

hilko73

Zojuist heb ik een Landi motorkit gekocht. Hopelijk compleet, ik weet dat de ecu er niet bij zit maar die is wel te vinden via MP.
Ingelezen had ik me al; het zal een dagje sleutelen worden, maar ik verheug me nu al enorm op een sequentieel systeem in Roffel...

Mocht er te zijner tijd nog iemand met kennis van zaken willen meehelpen, dan graag!

hilko73

LPG computer is ook gevonden.

Nou een heleboel veel moed gaan verzamelen om de oude installatie eruit te halen en de "nieuwe" erin te klussen.
Wel heb ik nog een allerlaatste reparatie aan het AMS systeem uitgevoerd: ik heb de vacuümschakelaar die het "gasklep dicht" signaal aan de AMS computer doorgeeft, vervangen.
Ik kon er nog eentje vinden en het verschil tussen nieuw en oud was wel erg duidelijk: de oude kon je doorblazen (membraan defect), de nieuwe niet...

hilko73

Druk aan de studie.
Op zich is het zelf inbouwen van een sequentieel LPG systeem nog niet eens zó moeilijk, maar als je het voor het eerst gaat doen... Affijn, ik heb de inbouwhandleiding inmiddels een keer of 5 van voor naar achter doorgenomen. De kracht van vaker lezen is dat ik zaken vanzelf beter kan duiden, maar dat zal persoonlijk zijn. In ieder geval begrijp ik nu hoe ik de universele onderbreek kabelset aan dien te sluiten, hoe het systeem ingebouwd moet worden en vooral ook wat je NIET moet doen.

Nou nog het lef vinden om het ook in praktijk te gaan brengen ;D

hilko73

Vanmiddag even naar Amsterdam geroffeld in een poging om mijn AMS installatie naar G3 getoverd te krijgen.
De LPG meneer gaat z'n best ervoor doen, maar heel veel fiducie hebben we er niet in...
Ik heb het juiste type AMS computer, maar verder geen kenmerken van de originele installatie. De sticker met die kenmerken zit niet meer in mijn auto en helaas ook niet bij de papieren.
Vialle weet die kenmerken (getallen, codes, artikelnummers) wel maar gaat er waarschijnlijk niets mee doen.

Positief is dat het no cure, no pay is...