Dof uitgeslagen achterlichten tip

Gestart door Koot, 27-01-2005 22:14:31

Vorige topic - Volgende topic

Koot

Vandaag iets geprobeerd, mijn achterlichten ( estate) waren nogal wit uitgeslagen en dof. Met waterproof 1000 schuurpapier de doffe laag weggeschuurd en eerst met gele en daarna groene commandant plus polijstvacht gepolijst. Ze komen als nieuw weer naar voren.  Scheelt weer nwe lichten kopen. Moet wel vrij diep weg komen (de goede laag) maar werkt wel.

mehn

Citaat van: bruidegom op 27-01-2005 22:14:31
Vandaag iets geprobeerd, mijn achterlichten ( estate) waren nogal wit uitgeslagen en dof. Met waterproof 1000 schuurpapier de doffe laag weggeschuurd en eerst met gele en daarna groene commandant plus polijstvacht gepolijst. Ze komen als nieuw weer naar voren.  Scheelt weer nwe lichten kopen. Moet wel vrij diep weg komen (de goede laag) maar werkt wel.

Als je slim bent lak je ze nu gelijk met blanke lak. Dan komt het niet meer terug.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Yackall

Tip van mijn vader: probeer het met koperpoets.

Hen3

Citaat van: mehn op 28-01-2005 07:56:08
Citaat van: bruidegom op 27-01-2005 22:14:31

Als je slim bent lak je ze nu gelijk met blanke lak. Dan komt het niet meer terug.

Blanke lak is inderdaad de truuk hier. In mijn geval (vorige auto) was het niet eens nodig om ze te polijsten. Gewoon schoonmaken en daarna in de blanke lak zetten. Als je van dichtbij kijkt kun je de onregelmatigheden (die dus eerst wit waren...) nog zien, maar de glans is volledig terug.

Koot

Blanke lak is inderdaad een goeie optie. Eerst met kunststof hechtprimer van MOTIP behandelen, daarna 2K blank erop dan kun je weer voor jaren.....

Roelvo

nog een tip: bij winkels voor mobiele telefonie kun je polijstmiddel halen om het schermpje van je GSM nieuw te toveren. Werkt ook fantastisch voor achterlichten!