Tot welke km stand gas inbouwen?

Gestart door Galactica, 05-01-2015 11:48:47

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Je kunt ook vragen: vanaf welke kilometerstand gas inbouwen. De meeste berichten hier melden toch dat er pas op latere leeftijd gas is ingebouwd  ;D

Zelf heb ik bij 138K Vialle LPi in laten bouwen en de teller staat nu bijna op 485K. Op een gebroken pompstuurdraad en een haperende afsluiter na geen problemen cq. onderhoud aan de installatie gehad.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Marc O.

Heb LPi in mijn R ingebouwd bij ca. 220.000 en de teller staat nu op bijna 310.000. Geen spijt van. Sterker nog, als ik de auto had gekocht met die huidige km-stand van 310k dan had ik er ook nog LPi in laten zetten.
...The Nile isn't just a river in Africa...

-D©©©L-

Citaat van: Galactica op 05-01-2015 11:48:47
Ik vraag mij af tot welke km stand het nog wijs is om een lpg installatie in te bouwen.

Stel, je ziet elke keer die ene Volvo, echter niet op lpg wat je graag wil.
Oplossing (behoudens nog langer wachten) zou het inbouwen van LPG kunnen zijn.
Maar, is dat nog wijs boven de 3+ ton?

Een goede nieuwe installatie met 2 jaar garantie kan je financieel terug verdienen in ca 30.000 km. Alles wat je meer rijd is goedkoper dan op benzine rijden.
Er is meer te koop dan LPi. Vaste stoter motoren kunnen heel goed op gas lopen, mits de installatie voorzien is van goede LPG injectoren.
De meeste N modellen op LPG liepen stuk door slecht onderhouden Necam installaties waarvan de opbrengst scheef ging lopen. (inclusief de af fabriek bi-fuel modellen, die hadden ook dezelfde necam verdeler)