Tot welke km stand gas inbouwen?

Gestart door Galactica, 05-01-2015 11:48:47

Vorige topic - Volgende topic

Galactica

Ik vraag mij af tot welke km stand het nog wijs is om een lpg installatie in te bouwen.

Stel, je ziet elke keer die ene Volvo, echter niet op lpg wat je graag wil.
Oplossing (behoudens nog langer wachten) zou het inbouwen van LPG kunnen zijn.
Maar, is dat nog wijs boven de 3+ ton?

kulk

Lijkt me prima kunnen.

Bij de mijne is bij 280.000 een LPG installatie geinstalleerd en dat gaat prima ( 4+ ton nu)

petrolhead2.5

bij mij ook bij 258.000 (teller) toen ik de auto kocht was tandwiel van de teller defect (door mij vernieuwd) auto had daarom naar schatting denk ik ook wel rond 300.000 gedraaid. Ik vindt 't fantastisch  :eusa_dance: loopt zo mooi op LPG (2.5 10v) onderhoud moet oké zijn ontsteking etc. En dat tanken nu in Almelo 44,5ct/ liter ik denk nog terug aan die tijd met een volle tank voor € 85,- :eusa_doh: Auto moet bij mij minimaal 5-6 jaar mee gaan, dus dan heb ik de inbouw er sowieso al lang uit. Als de condities zo blijven (wegenbelasting en LPG prijs) komt in de volgende auto ook sowieso weer G3

petrolhead2.5

oh ja, als je 't mij vraagt dus bij goed onderhouden blok en auto geen probleem. Ik heb er Vogels vloeibaar gas injectie in laten zetten, inmiddels ruim 35.000km zonder één storing. Ook niet in Kroatië/ buitenland.

NinaPaul

Vogels heeft geen vloeibaar gas injectie systeem?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

PimR

Ligt ook een beetje aan het bouwjaar van de auto anders krijg je geen G3 op kenteken

elmarconi

Citaat van: NinaPaul op 05-01-2015 18:58:01

Vogels VGI. Is dampgas. Heb 'm zelf ook  ;D
--
Autogas Inside . . .

BBS

Met 296K hier een "gebruikte" LPI installatie laten inbouwen, tot volle tevredenheid ;) :D
Volvoloos....

Hans Duiven

Ik zou het zelfs nog overwegen als de V70 N T5 meer kilometers zou moeten gaan maken.
Deze heeft 351.xxx ervaring.
Nu rijd ik ongeveer 17.000 per jaar :eusa_think:

rpakuypers

Citaat van: elmarconi op 05-01-2015 20:05:06
Citaat van: NinaPaul op 05-01-2015 18:58:01

Vogels VGI. Is dampgas. Heb 'm zelf ook  ;D

Zit nu sinds 103.000 ook in mijn  10V en tot volle tevredenheid. Voor € 27,00 gemiddeld rij ik Wolvega-Maastricht v.v. ...................

Groet,
Roger

Midicijnman

Bij mij ligt het er nu 100k in en de teller staat inmiddels op 328000. Probleemloos met Vialle LPi. Rijdt als benzine, maar dan veel goedkoper. Ik had het in 10 maanden terugverdiend bij 35000 km per jaar. In mijn volgende auto (lees: Volvo) komt er zeker weer lpg in!

marrrcel

Ik heb bij ongeveer 3 ton Vialle LPi laten inbouwen in de R. Nu 368.000km.

kulk

Dus, al een paar die om en nabij de 3 ton gas hebben laten inbouwen.

Het kost wel meer dan 2000 euro, dat zou voor mij het grootste stuikelblok zijn.
Voor dat geld kun je heel wat versleutelen aan een auto waar al gas in zit om hem naar je zin te maken denk ik zo.

Lunadust

In mijn Classic heb ik het overwogen om in te bouwen.
Dat is een 2.4 met vaste stoters. Ik ga het niet doen.
Die investering krijg ik er niet uit met de huidige waarde van de auto.

We hebben wel een N t-5 erbij gekocht waar in Duitsland bij 158.000 een dampgas installatie is ingebouwd.
Deze heeft ook vaste stoters.
Bij de komende distributie wissel zal ik de klepspeling controleeen en zo nodig aanpassen. Dan is het ook niet zo veel extra werk.
Op deze manier kun je de eventuele slijtage aan de (reeds harde) klepzittingen mooi inzichtelijk maken en zo weet je wanneer je aan een koprevisie toe bent.
Het plan is om de N naar 6 ton te zetten.
Techneut, geen dichter.

jeroen74

Ik vermoed dat mijn auto vanaf aflevering op LPG rijdt en er staat nu op 583dkm op. In ieder geval rijdt ie al minstens 2 ton op gas want ik heb hem vanaf 362dkm ;)