Volvo Verkerk International R & Polestar Event

Gestart door Silver_R, 07-01-2015 12:25:39

Vorige topic - Volgende topic

Martin-R

hertogjan6

Citaat van: Martin-R op 12-05-2015 13:33:55
Citaat van: hertogjan6 op 12-05-2015 11:02:50

de ty-rip tuning saffron?

Ja, dat ben ik ;)
[/quote]wat is er mee gebeurd ? die was toch altijd heel gelikt?  :-\
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Martin-R

Mijn voiture is helaas nooit "heel" gelikt geweest.

Toen ik hem kocht was het echt een ramp, (goedkoop gekocht) en in de loop van de tijd steeds achter meer dingen gekomen die de vorige (of een vorige) eigenaar had "geklust"
laatste tijd is het een 1 step forward 2 step back project..

Afgelopen December is er een nieuw blok in gekomen, deze leek goed. Echter na +/- 30.000km (nu dus) blijkt ook dat dit blok niet helemaal lekker is / was.
Compressie (8-8-8-6-8)
Aan het uitzoeken waar het aan ligt, maar ondertussen word de auto ook gewoon gebruikt. Maar mogelijk dat ik de lpg installatie anders moet laten afstellen, en dat dat de reden is dat beide blokken minder hebben gepresteerd. Als dat het geval is: Anders, goed afstellen, kop revisie, en dan kijken hoe het gaat.

Er is al aardig wat aan de auto gebeurd, ophanging, remmerij, verlichting, vliegwiel, versnellingsbak..
(en er is ooit een hert tegen de zeikant aangekomen waardoor er nu een andere deur en ander spatbord gemonteerd is, maar ook de reden dat de knippers met ty-wraps vast zitten. Dit zijn de oude knippers. heb de USA ook liggen, die gaan erop als de motor, de bumper, en de ruitensproeivloeistof weer goed zijn.

Groot nadeel is dat ik daadwerkelijk een auto nodig heb, ik maak tussen de 600/1000km in de week,  en doe dat graag in de R ;)

Twijfel soms of ik wel moet blijven proberen de R netjes te maken, en of ik niet beter een andere kan zoeken. Een dag als dit geeft toch weer wat motivatie. En ag de opmerkingen neem ik maar voor lief ;)

hertogjan6

Citaat van: Martin-R op 12-05-2015 14:08:35

Toen ik hem kocht was het echt een ramp, (goedkoop gekocht) en in de loop van de tijd steeds achter meer dingen gekomen die de vorige (of een vorige) eigenaar had "geklust"

Afgelopen December is er een nieuw blok in gekomen, deze leek goed. Echter na +/- 30.000km (nu dus) blijkt ook dat dit blok niet helemaal lekker is / was.
Compressie (8-8-8-6-8)
Aan het uitzoeken waar het aan ligt, maar ondertussen word de auto ook gewoon gebruikt. Maar mogelijk dat ik de lpg installatie anders moet laten afstellen, en dat dat de reden is dat beide blokken minder hebben gepresteerd. Als dat het geval is: Anders, goed afstellen, kop revisie, en dan kijken hoe het gaat.

Er is al aardig wat aan de auto gebeurd, ophanging, remmerij, verlichting, vliegwiel, versnellingsbak..
(en er is ooit een hert tegen de zeikant aangekomen waardoor er nu een andere deur en ander spatbord gemonteerd is, maar ook de reden dat de knippers met ty-wraps vast zitten. Dit zijn de oude knippers. heb de USA ook liggen, die gaan erop als de motor, de bumper, en de ruitensproeivloeistof weer goed zijn.

Groot nadeel is dat ik daadwerkelijk een auto nodig heb, ik maak tussen de 600/1000km in de week,  en doe dat graag in de R ;)

Twijfel soms of ik wel moet blijven proberen de R netjes te maken, en of ik niet beter een andere kan zoeken. Een dag als dit geeft toch weer wat motivatie. En ag de opmerkingen neem ik maar voor lief ;)
hmm vandaar het verhaal! dacht hem altijd mooi gezien te hebben namelijk!

laat het eerst maar goed lopen  :D  8)

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

V70geRwin

Compressie (8-8-8-6-8)

Pf, maar je hebt al veel aangepakt.
Nog ff doorzetten en dan Is hij echt in orde.
Het Is.de.moeite.waard, dat weet je al  :eusa_clap:

leons850

Compressie (8-8-8-6-8)

Wel nice dat je zo blijft doorgaan, ik heb ook nog even met je staan praten.
Misschien eens kijken of de auto niet te schraal loopt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Martin-R

Citaat van: leons850 op 12-05-2015 14:32:47
Wel nice dat je zo blijft doorgaan, ik heb ook nog even met je staan praten.
Misschien eens kijken of de auto niet te schraal loopt.

Ja dat werd me inderdaad als tip gegeven

to do;
naar de LPG dealer en checken
vervolgens kop van mijn vorige blok los halen, en bekijken in welke staat deze is.
daarna ook kop van mijn huidige blok eraf en kijken hoe die is.
En dan van 2 blokken 1 maken (waarvan dan 1 kop gereviseerd zal worden)

--> zit ik nog met de vraag, hoe check ik het onderblok..

Gerald de Groot

Hey Leon en Gijs, jullie ook hartelijk dank voor de mooie foto's.
V70 T5 - 2001 - Geartronic - Mistral Green

leons850

Citaat van: Gerald de Groot op 12-05-2015 20:59:08
Hey Leon en Gijs, jullie ook hartelijk dank voor de mooie foto's.

De foto's die ik heb gepost heeft een vriend van me gemaakt.
Maar dat was geen probleem zei die. ;)
Graag gedaan.

Btw die V70 van jou klinkt ook erg lekker!
Viel meerdere mensen op toen je weg reed tijdens mijn anwb actie.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Gerald de Groot

Dank je, dat is me zelf nooit echt zo opgevallen. In de auto hoor je hem niet echt goed. Maar dat invoegen vanaf de vluchtstrook was ook ff vol vermogen.
V70 T5 - 2001 - Geartronic - Mistral Green

Silver_R

Het heeft even geduurd maar dat is het dan ook meer dan waard geweest, want de trailer van onze DVD is klaar.
De DVD zal binnenkort ook klaar zijn en is dan te bestellen via info@silver-events.nl.
Kosten van de DVD, €10,- inclusief verzendkosten.

Ook hiervan zijn weer alle opbrengsten voor de Stichting Hoogvliegers.
DVD trailer

T5-Klaas

Gave trailer. En een leuke herinnering aan een mooie dag.
Ik wil er in ieder geval één.

1. T5-Klaas
2.
3.
ex 855 T-5R (019), ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)

cornelis-b

Citaat van: T5-Klaas op 06-06-2015 23:24:09
Gave trailer. En een leuke herinnering aan een mooie dag.
Ik wil er in ieder geval één.

1. T5-Klaas
2.
3.

1. T5-Klaas
2. Cornelis-b
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Robster480

Ik sta er weer lekker op, op de trailer al ;D

1. T5-Klaas
2. Cornelis-b
3. Robster480
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Sseventy

De trailer ziet er veel belovend uit! :) De DVD mag voor mij ook wel besteld worden.

1. T5-Klaas
2. Cornelis-b
3. Robster480
4. Sseventy
5.
6.
7.
8.
9.
10.