Oplossen rammeltjes en kraakjes

Gestart door Dennis, 28-01-2005 16:26:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: hertogjan6 op 27-06-2013 21:32:23
hallo leden

mijn 855 begint weer last te krijgen met een doffe rammel rechts achter

hoorbaar bij:
-drempels
-hobbels
-straatklinkers

vorig jaar had ik hier ook al last van  :eusa_think:
toen al 3 x toe op de brug geweest en niks gevonden!  ???
vooral nu na lange tijd kou te hebben gehad begint alles weer uit te zetten en begint het weer allemaal te kraken in dat hok  :eusa_shifty:

iemand hier ervaring mee (gehad)  of tips waar het misschien weg kan komen?

voor mij is en blijft het een raadsel  :-\

De oplossing:






;D

De bevestiging van de veren, onderin zit nog goed vast? Die willen nog wel een gaan rammelen.

Wout309t

Die inderdaad. De onderste bout zit aan de binnenschotel gelast en die wil wel eens los gaan zitten. Bloedirritant.
2011 V70 2.0T R-Design MT

jeroen74

Dat is natuurlijk een stupide oplossing ;D Je moet de boutkop aan de veerstop vastlassen zodat je nog fatsoenlijk de moer kan aandraaien. Sowieso idioot dat ze niet gewoon een bout met zeskantkop gebruikt hebben, maar zo nodig een met ribbeltjes; ribbeltjes die na een anderhalf decennium wegroesten ;D

Volvo850Luxury

Heb gemerkt dat m'n dashboard kastje trilt, iemand weet hoe ik die strakker kan zetten?
Heb een beetje onbalans bij de 130, en dan gaat die dus een beetje trillen ( bij het dashboard. )
Druk ik het dashboard kastje aan, hoor je niks meer.
Hij zit er dus redelijk los in lijkt het wel.

Iemand weet hoe ik dit simpel kan oplossen?

Dennis1974

#34
@ hertogjan6

Handrem? Had ook een gerammel rechtsachter waar ik niet achter kon komen. Toen de handrem gesteld via de middenconsole (eronder) en dus wat strakker gezet.

Gerammel is sindsdien over. Ook werd ik door Dirk342 geopperd om de bout van de veerpoots een na te lopen....dan moet de auto WEL met beide wielen op de grond staan anders lijkt ie gewoon vast te zitten.

Hopelijk zit de oplossing ertussen


Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

hertogjan6

#35
Bedankt voor de tips allemaal ik ga er even naar kijken! :D

EDIT: en ja natuurlijk heb ik dat allang gedaan  :eusa_wall:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Vulk

Citaat van: Volvo850Luxury op 29-06-2013 15:41:50
Heb gemerkt dat m'n dashboard kastje trilt, iemand weet hoe ik die strakker kan zetten?
Heb een beetje onbalans bij de 130, en dan gaat die dus een beetje trillen ( bij het dashboard. )
Druk ik het dashboard kastje aan, hoor je niks meer.
Hij zit er dus redelijk los in lijkt het wel.

Iemand weet hoe ik dit simpel kan oplossen?

Wat vet in het slot kan helpen. En/of wat tochtstrip op de klep plakken langs de binnenkant zodat het klepje wat meer onder spanning zit als het dicht is.

Volvo850Luxury

Citaat van: Vulk op 29-06-2013 19:53:17
Citaat van: Volvo850Luxury op 29-06-2013 15:41:50
Heb gemerkt dat m'n dashboard kastje trilt, iemand weet hoe ik die strakker kan zetten?
Heb een beetje onbalans bij de 130, en dan gaat die dus een beetje trillen ( bij het dashboard. )
Druk ik het dashboard kastje aan, hoor je niks meer.
Hij zit er dus redelijk los in lijkt het wel.

Iemand weet hoe ik dit simpel kan oplossen?

Wat vet in het slot kan helpen. En/of wat tochtstrip op de klep plakken langs de binnenkant zodat het klepje wat meer onder spanning zit als het dicht is.
Dat is een goed idee ja, ga het proberen!

konniekip

Citaat van: jeroen74 op 29-06-2013 13:10:14
Dat is natuurlijk een stupide oplossing ;D Je moet de boutkop aan de veerstop vastlassen zodat je nog fatsoenlijk de moer kan aandraaien. Sowieso idioot dat ze niet gewoon een bout met zeskantkop gebruikt hebben, maar zo nodig een met ribbeltjes; ribbeltjes die na een anderhalf decennium wegroesten ;D
heb dit ook aan de hand, weet iemand zo welke maat de bout en moer zijn?
Ik heb geen las tot mijn beschikking, heeft iemand hem er wel eens anders uit kunnen halen? De bout kapot boren kan ik nog bedenken...

UserID6342

De bout extra onder spanning zetten via de veer met een extra grote koevoet wilt ook nog wel eens lukken.

konniekip

Bedankt voor de tip.. ik ga er van het weekend mee aan de slag.. hoe hebben ze het kunnen bedenken?

konniekip

Slijptol op een brug en de bout en moer kwamen los... idioot systeem die spietjes op die bout. Vette dikke bout en moer erop en vast geen goedkoop gerammel meer

Jerra

#42
Heeft iemand het zipje nog beschikbaar?

Mijn dashboard piept erg vervelend aan de passagierszijde. Ik kan niks aandrukken om het stil te maken.
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

Vulk

Ik heb het denk ik nog op mijn NAS staan thuis. Naar waar kan ik het mailen?

Dionvr

Ik heb ook wel interesse in dat document. Mocht je het via een wetransfer linkje hier kunnen delen kan ik (en anderen) het opslaan. Anders hoor ik het graag, dan pb ik je mijn emailadres.