Oplossen rammeltjes en kraakjes

Gestart door Dennis, 28-01-2005 16:26:48

Vorige topic - Volgende topic

Dennis

Ik weet niet of dit al eens geplaatst is maar hier wat instructies om kraakjes en piepjes op te lossen.(voor een Volvo 850)

http://home.cinci.rr.com/slaterweb/850InteriorSqueaks.zip

ed

hee leuk, volgens mij is dit nog niet eerder gepost. Ik mis echter de plaatjes voor de achterkant, waar in mijn geval toch het gros van de rammels vandaan komen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

BobaFett

Goed bezig Dennis !!!!

Dat komt heel goed van pas.
Zeker nu mijn dashboardkastje een rammel heeft bij een bepaald toerental....

jaap

Citaat van: ed op 28-01-2005 17:46:15
hee leuk, volgens mij is dit nog niet eerder gepost. Ik mis echter de plaatjes voor de achterkant, waar in mijn geval toch het gros van de rammels vandaan komen.

Achterbank inklappen Ed, werkt bij mij ;) ;D

jaap
Rijden in een V70R is zo mooi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jan_D.

Citaat van: ed op 28-01-2005 17:46:15

Al eens een beetje opgeruimd??  ;)
Ligt het reservewiel en gereedschap ingepakt en goed vast?
Zitten de paneeltjes vast (voor de estate is er een apart revisiesetje om het achterkleppaneel weer vast te zetten)
Zit de gasapparatuur wel netjes kraakvrij??

Succes!

Jan

ed

Citaat van: jaap op 03-02-2005 19:47:50
Achterbank inklappen Ed, werkt bij mij ;) ;D

jaap

Echt?? Hoe ben je daar dan achter gekomen?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Sloten van de achterbank worden droog al naar gelang de tijd vordert en produceren de meeste rare kraakjes en piepjes. Goed smeren met veel olie en vet/smeer et voila...

Gr 8)

BobaFett

Ik had een piep in m'n linker voordeur. Bekleding eraf en wat bleek? Het verbindingsstangetje van het slot naar de zichtbare pen piepte.

Ingespoten met vet en weg was het!

Dennis

Ik heb al heel lang een tjilpend geluid in mijn dashboard. Nu ben ik vandaag eens met die ouwe van mij gaan rijden om de precieze locatie te vinden. Ik heb altijd het vermoeden gehad dat het tussen mijn dashboard en voorruit vandaan kwam. Maar wat blijkt, het geluid komt ergens uit de ruimte achter de twee luchtroostertjes van het middenconsole vandaan. Ik heb al een keer de bovenkant van mijn dashboard eraf gehaald en ben toen gaan rijden maar daar kwam het niet vandaan. Heeft er iemand enig idee wat er een tjilpend geluid kan veroorzaken op voornamelijk klinkerwegen en dwarsrichels uit die ruimte van het dashboard? Please help me ik wordt er helemaal gestoord van!

Nunki

Citaat van: Dennis op 19-09-2005 14:55:28
Heeft er iemand enig idee wat er een tjilpend geluid kan veroorzaken op voornamelijk klinkerwegen en dwarsrichels uit die ruimte van het dashboard?

??? Tsjilpend geluid bij klinkerweggetjes?
Ik ken wel dat blikke geklingel van de ophanging, maar getsjilp?
Nee trouwens, ik krijg ook wel eens zo'n soort tsjilpend geluid, maar dan van die speakerroosters op 't dashboard. Als je je hand d'rop legt is het weg. (wel irritant idd!)
Ben wel erg benieuwd waar jouw getsjilp dan door veroorzaakt wordt!
succes!

btw die url bovenaan werkt bij mij niet?  :(

JaapT-5

Tjilpen? Wanneer je de ventilator aan hebt staan (of op Aut. bij ECC)? Wordt het erger bij bocht naar rechts? In mijn 850 is dat de ventilatormotor. Ergens hier een verslag gelezen van het vervangen van deze elektromotor. Zoek naar 'vogeltje overleden'. Suc6..!
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

Dennis

Ventilator aan of uit maakt niets uit. En het heeft ook niks met bochten te maken. Maar toch bedankt voor de reactie.Ik zal niet rusten voordat ik het gevonden heb ;D

thuur

Hoge piepgeluiden komen vaak van een frictiepunt tussen 2 materialen, waarvan 1 (bijna) altijd hard plastic.

Als het echt in de hoek van het dash is, zou ik de bovenkant eens losnemen en (na het kijken of er nergens spanning op staat) bij het monteren goed kijken of het dash goed makkelijk en goed op z'n plek valt (dus niet te hard duwen om de boel op de plek te krijgen).

Gr 8)

Emiel

Het zou kunnen dat het dashboard niet goed vast, is de verdamper ooit vervangen? Als de 4 boutjes onder de paravan niet goed vastzitten dan word je gek van het gepiep...

Dennis

Citaat van: Emiel op 20-09-2005 19:47:39
Het zou kunnen dat het dashboard niet goed vast, is de verdamper ooit vervangen? Als de 4 boutjes onder de paravan niet goed vastzitten dan word je gek van het gepiep...

Dat is dus ook mijn volgende stap om de bouten van de paravan te controleren.Ik heb echt goede hoop dat dat het euvel is. Ik laat het dit weekend weten. ;)