Thermostaat v70 1997

Gestart door Benny03, 10-01-2015 15:03:55

Vorige topic - Volgende topic

Benny03

Moet ik nou de gates thermostaat 87 graden of de Volvo 90 graden thermostaat hebben voor m'n v70?

UserID6342

Origineel zit er een 90 graden in, dus zou die pakken.  Of je moet van plan zijn te gaan tunen, etc, dan zou ik voor de 87 van Gates gaan.  Beide zijn goed, alleen kan het zijn dat je bij de Gates thermostaat een gaatje moet boren van 3 mm, zodat dit als 'jiggleklep' kan functioneren.

Vulk

Ik dacht dat ze af fabriek kwamen met één van 87°C, maar dat die nu origineel niet meer te leveren zijn.
Als je origineel besteld krijg je 90°C.

Of is dat enkel voor de 850?

Ries van de Zilverschuit

Drie jaar geleden heb ik een thermostaat (87 graden) van Gates geplaatst en die begon aan het begin van de herfst al te haperen. Toen origineel Volvo (90 graden) gekocht, stond merk Wahler op en zonder dat bewuste gaatje. Op de meter heb ik het verschil niet kunnen constateren.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

The Demon

Die meter is ook een wassen neus! Als je de sensor loshaalt gaat de meter gewoon omhoog in hetzelfde tempo als dat hij aangesloten zit.

Benny03

dus als ik een 90 graden haal dan blijft de naald netjes in het midden staan en niet er boven?

Piet

Citaat van: The Demon op 10-01-2015 21:09:56
Die meter is ook een wassen neus! Als je de sensor loshaalt gaat de meter gewoon omhoog in hetzelfde tempo als dat hij aangesloten zit.

Dat de tempmeter traag is en te veel uitmiddelt is een feit, maar dat ie helemaal  niks doet is ook onzin.
Toen mijn thermostaat in de  open positie vastsloeg liep de temp meter echt niet meer op.
En in file in het toen echt snikhete Italie zag je de naald wel degelijk iets op en neer gaan met het af en aanslaan van de fan.