heeft er iemand ervaring met wilwood bbk s60r schijven?

Gestart door t5joost, 11-01-2015 01:04:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


V70geRwin


t5joost



Remmen zijn vandaag binnen gekomen.
Ga straks als ik thuis ben even kijken hoe ze er uit zien.
Ga ze even op een los fuce zetten en kijken welke velgen er over heen passen.
Kleine kans dat de winter velgen passen.
Maar ben erg nieuwsgierig wat er wel of niet om heen past.
Hebben de volgende velgen liggen om te passen
18 inch originele pegasus
18 inch imi pegasus
Titans
Propus
Triton
Satelite 17 inch
comet

Hebben voorlopig genoeg om te passen.

t5joost


t5joost


t5joost

klauw even gemonteerd op een los fussee ruimt is zeker 1,5 cm.
satelites passen niet dus moeten even hopen dat het mooier weer word dan kunnen de zomer sloven er onder et de nieuwe remmen.

V70geRwin

Sluit netjes aan bij de rand van de schijf maar op foto 1 pakt hij nu ongeveer de helft van de schijf?

t5joost

Lijkt op de foto een kleiner deel maar ongeveer 1,5cm word niet gepakt door de blokken

vincent-mk1


V70R^2

Zit er mooi uit die remklauw, maar zo'n smal blok oppervlak is wel jammer. Al zal met die klauw en compound remblok sowieso een goede winst geboekt worden. Ik ben wel benieuwd naar het verschil in contact oppervlak van het de blokken en omtrek vd schijf t.o.v. normaal.

Zou wel even eerst het randje spuiten met hittebestendige verf, anders krijg je zo'n dikke roestrand ;D


t5joost

Blokken pakken wel vol de schijf dat moet wel goed gaan dus.
Zal de schijven even spuiten

CeesvanGils

Joost, er word bedoeld dat het zonde is dat de klauw of blokken niet helemaal over het rem oppervlak van de schijf vallen (dus richting het hart van de schijf.

Je krijgt op dat punt slijtverschil, en je verdeeld je remoppervlak niet voldoende waardoor je snel te warme remmen gaat krijgen.

Verder mooie klauwtjes gozer. Lekker compact.
De Plasti Dip Specialist op het gebied van al uw dip projecten zoals: Auto's, velgen en kunststof delen. Voor info email naar: plastidipspecialist@live.nl.

V70geRwin

Citaat van: CeesvanGils op 07-02-2015 01:05:07
Joost, er word bedoeld dat het zonde is dat de klauw of blokken niet helemaal over het rem oppervlak van de schijf vallen (dus richting het hart van de schijf.

Je krijgt op dat punt slijtverschil, en je verdeeld je remoppervlak niet voldoende waardoor je snel te warme remmen gaat krijgen.

Verder mooie klauwtjes gozer. Lekker compact.

Denk dat dat allemaal wel mee valt. Elke schijf heeft ergens een randje bij het blok en zal de warmte prima geleiden naar de rest vd schijf.

Ik vroeg het omdat de foto vertekende en het minder leek. Maar zoals Joost zegt 1.5 cm is vrij normaal.
Porsche klauw laat ook ongeveer zo'n randje over de Op de s60r schijf.

Het is juist mooi dat het blok mooi strak en zo ver mogelijk naar buiten zit.

CeesvanGils

Het zal vast aan mijn ogen liggen, ik zie toch echt dat de remblokken maar de helft van de schijf pakken.

Een remschijf is gedesignt om juist over de volledige schijf te vertragen en niet op de helft. Ik zeg niet dat je niet zal afremmen als je de rem in trapt. De termische belasting op dat kleine stukje schijf word wel degelijk zwaarder belast. Gevolgens zijn over verhitte schijven, snellere slijtage en daarna scheuren.

Niks te nadelen van Joost want vind het een gave combi alleen heb je nu nog niks aan die grote schijven en de grotere klauwen want de remvertraging zal het zelfde blijven. Sterker nog ik denk dat de schijven sneller heet worden waardoor de remvertraging juist afneemt.
De Plasti Dip Specialist op het gebied van al uw dip projecten zoals: Auto's, velgen en kunststof delen. Voor info email naar: plastidipspecialist@live.nl.

V70R^2

De omtrektoename zal er wel degelijk voor zorgen dat er meer remvertraging zal zijn, tevens zijn de koelcapaciteiten toegenomen, ondanks dat niet de hele schijf gebruikt wordt. De schijf wordt vermoedelijk niet heter dan wat een kleiner OEM systeem wordt bij gelijke vertraging, de omtrek is bij wijze van 30% groter, en het blokoppervlak tov origineel is misschien maar 10/20% kleiner. De compound van het blok, en de 6 zuigers zullen zeker weten voor een grote winst zorgen.

Dat het zonde is dat niet het hele oppervlak benut wordt, ja dat wel degelijk.

Maar een winst in stabiliteit en remcapaciteit is een feit :D