heeft er iemand ervaring met wilwood bbk s60r schijven?

Gestart door t5joost, 11-01-2015 01:04:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

t5joost

hallo,
heeft er iemand ervaring met de wilwood bbk set voor de s60R schijven?
alvast bedankt
mvg joost

855T5+

Citaat van: t5joost op 11-01-2015 01:04:57
hallo,
heeft er iemand ervaring met de wilwood bbk set voor de s60R schijven?
alvast bedankt
mvg joost
Zou ik ook wel willen weten, ik heb ook nog geen duidelijke vergelijkingservaringen in the USA (forums e.d.) gevonden, maar daar is wel de beste kans natuurlijk om die info te vinden, vermoed ik (veel gebruikte bbks daar, want daar relatief "goedkoop", hier bijna onbetaalbaar).
Volvo: Mutatis Mutandis

KIM

De enige die hier (bij mijn weten) ooit Willwood heeft gemonteerd is Robbie409. Deze is echter niet heel erg actief meer op het forum maar rijdt nog steeds wel in de 850R waarop ze gemonteerd zijn. Welke schijven daarbij zitten zou je hem moeten vragen.

V70R^2

Volgens mij zitten er bij die klauwen van de BBK van wilwood geen stofhoezen om de remzuigers. Dus is het echt een kit voor trackdays en sportief gebruik, ze zullen ook regelmatig onderhoud nodig hebben.

Weet niet of je ze op een daily drive gaat gebruiken? Dan zou ik liever voor onderhoudsvrije klauwen gaan, anders kan je 2x per jaar de handel demonteren, controleren en schoonmaken...

Of bedoel je enkel een grotere diameter schijven met brackets en de originele klauwen? Dat zou wel een praktische en goede upgrade zijn.

t5joost


V70R^2

#5
Mooie set!

Ik denk dat de heren met XYZ BBK's je wel kunnen vertellen wat je moet verwachten, ik zie geen stofhoezen net als de kits van XYZ.

Bij o.a. de BBK brembo's zitten die stofhoezen wel, die zijn onderhoudsvrij.

Edit,
P.s. Er zijn klauwen van Wilwood die ook die stofhoezen hebben, daar staat specifiek aangegeven dat ze geschikt zijn voor daily drives.

V70geRwin

Heb er ook wel eens naar gekeken en wat ik toen kon vinden was dat het kwalitatief tussen origineel 302 en echte BBK zit. De kwaliteit van de klauwen is minder dan bijv Brembo en het ontbreken van stofhoezen was voor mij toen een no-go.

Met verzend, import en nog de S60R schijven erbij ben je denk ik beter af met de porsche set.
Die is ook bewezen kwalitatief goed en qua onderdelen (blokken, evt revisiesetje) met veel keus en makkelijk verkrijgbaar.

t5joost

Porsche set kan et niet meer leveren voord de 1500 euro

Dit is wat hij mij stuurde

De Porsche remmenkit van IPD is niet meer leverbaar..... Porsche heeft de prijs van die remklauwen omhoog gegooit naar 1100 USD per stuk!

Dus die kan ik je helaas niet meer leveren voor een fatsoenlijke prijs.....

Dus ben aan het zoek gegaan naar een andere set met s60r schijven

V70R^2

Dan wordt het wel een heel prijzig grapje, en heb je nieteens zwevende schijven.

Wat is je budget eigenlijk? Want inclusief zwevende schijven is een custom made BBK door CEIKO misschien wel een goed alternatief.

Rond de 1200 euro heb je incusief blokken en echt zwevende schijven al een set.

En wilde je 330 mm of toch liever een maatje groter? ze hebben veel mogelijkheden en al vaker voor V70 classics een set gemaakt.

http://ceikaperformance.com/Custom-Built-Brake-Kit/Custom-built-Big-Brake-Kits-c15/

t5joost

Ik wil graag s60r schijven dit om in de toekomst niet duur uit tekomen als ik nieuwe schijven moet hebben.

koen.s


Sbv

Citaat van: t5joost op 11-01-2015 16:17:03
Porsche set kan et niet meer leveren voord de 1500 euro

Dit is wat hij mij stuurde

De Porsche remmenkit van IPD is niet meer leverbaar..... Porsche heeft de prijs van die remklauwen omhoog gegooit naar 1100 USD per stuk!

Dus die kan ik je helaas niet meer leveren voor een fatsoenlijke prijs.....

Dus ben aan het zoek gegaan naar een andere set met s60r schijven
via andere kanalen informeren naar de klauwen ? Wat kosten ze hier in nederland nieuw ? Enkel dan de brackets nog aanschaffen.

koen.s

Citaat van: Sbv op 11-01-2015 19:43:49
Citaat van: t5joost op 11-01-2015 16:17:03
Porsche set kan et niet meer leveren voord de 1500 euro

Dit is wat hij mij stuurde

De Porsche remmenkit van IPD is niet meer leverbaar..... Porsche heeft de prijs van die remklauwen omhoog gegooit naar 1100 USD per stuk!

Dus die kan ik je helaas niet meer leveren voor een fatsoenlijke prijs.....

Dus ben aan het zoek gegaan naar een andere set met s60r schijven
via andere kanalen informeren naar de klauwen ? Wat kosten ze hier in nederland nieuw ? Enkel dan de brackets nog aanschaffen.


De porsche 993TT remklauw kost 660 tot 700 ex btw per stuk.
Gebruikt is niet te vinden, moet je geluk hebben.

t5joost

Dus compleet setje met slangen brackets en schijven er bij 2000 euro?

Sbv

Ik denk dat die klauwen wel goedkoper kunnen. Nee ik heb nergens connecties maar vermoed het zo.