De 10klepper...

Gestart door 10klepper, 11-01-2015 11:48:39

Vorige topic - Volgende topic

10klepper

De plaatjes bij het praatje:

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

classicT5

Mooi gedaan, ziet er strak uit!

10klepper

Een update,
De vakantie is alweer bijna een maand geleden en dop heeft het prima gedaan. Voor de vakantie is de airco gereinigd en opnieuw afgevuld. Er bleek nauwelijks verlies koelmiddel te zijn geweest. Ook was de abs unit vervelend aan het doe. Deze opnieuw laten solderen en het lampje is niet meer aangweest sinds. Verder is de accu vervangen,  de interieur sensor van de climate control, de thermostaat en de koelvloeistof sensor. Goed voorbereid op reis dus. We zijn naar de Ardeche geweest, St Martin de Ardeche om precies te zijn. Campingplaats was ongeveer 200m verwijderd van de rivier de Ardeche,  welke ons van koud stromend water voorzag op de dagen dat de temp 40+ was...

Toevallig bleek Yannick zijn kamp ongeveer 40min bij ons vandaan te hebben opgeslagen,  dus hebben we een kleine minimeet gehad.  :)

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

10klepper

Dan was daar afgelopen week ineens een naar bijgeluid rechtsvoor. Het wiellager liet van zich horen en dat is geen goed teken.  Dus een nieuwe besteld en gisteren mbv Knip is deze eronder gekomen. Deze week moet ie nog even uitgelijnd worden en dan is het weer klaar. Het oude lager was heel ver weg en de nieuwe was hard nodig! 

clk-p

Wow dat is een keurige wagen zeg.. Mooie upgrades trouwens top!

knip

Citaat van: 10klepper op 06-09-2015 08:05:13
Dan was daar afgelopen week ineens een naar bijgeluid rechtsvoor. Het wiellager liet van zich horen en dat is geen goed teken.  Dus een nieuwe besteld en gisteren mbv Knip is deze eronder gekomen. Deze week moet ie nog even uitgelijnd worden en dan is het weer klaar. Het oude lager was heel ver weg en de nieuwe was hard nodig! 

http://i60.tinypic.com/fxwbxh.jpg

Dat oude lager was echt op  :eusa_sick:
Met die nieuwe kunje weer effe :eusa_dance:

yannickdv

Owww hallo. Heb wat gemist.

Minimeet was erg leuk! Volgend jaar weer? :P

met.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

10klepper

Een klein onderdeel uit de Saffron R van Joost leeft voort in mijn dop.  :eusa_dance:

Dank je wel Joost!

elianmars

Ik ben niet van licht interieur, maar dat "hout" in jouw wagen......  :eusa_drool: :eusa_drool:

Eric850R

Mooi zoals je met je auto bezig bent, leuk blog om mee te lezen!

)()()sT

Een pienter pookje! :D
Netjes!

10klepper

Zo... weer even een update,
De afgelopen periode is er weer het eea gebeurd. De stereo is geüpgraded. Met behulp van een aantal forumleden hier, heb ik alle onderdelen bij elkaar gesprokkeld om van mijn standaard sc805 setup naar een sc901 dolby surround setup te gaan icm de ha7400 versterker, welke met hulp van Knip is ingebouwd. 

Ik heb een mooie goed werkende sc901 overgenomen incl code certificaat. Maar suf (bijna dyslectisch) als ik was, heb ik 3x de verkeerde code ingevoerd en toen gebeurde er dit...  :eusa_eh: :eusa_wall:

Een dag later was het gelukkig wel mogelijk om de code in te voeren, maar wat viel dat geluid tegen...  :eusa_think: Met verborgen menu's uiteindelijk de radio in V70 modus gezet en wat een strak geluid. Afgelopen week kwam Knip met het bericht dat hij nog 2 dynaudio tweeters en speakers voor me heeft voor de voorportieren.  :eusa_dance: deze moeten er nog inkomen. Het enige dat nog niet werkt is de center. Degene die ik overgenomen had bleek overleden en nieuw zijn ze niet meer te krijgen, dus dat wordt waarschijnlijk hobbyen.

Ook overgenomen van een forumlid, een lederen handrempookhoes... oogt ook weer net iets meer luxe!  :)

Ook zijn de wintervelgen opgeknapt door Wheelcare en voorzien van rubber, zie de wintersetup:

Dank aan Knip, )()()st, Sander Swinkels, T54life en Tonv70r. Super zo'n forum  :eusa_clap:

Dan was daar nog afgelopen zaterdag! Afgelopen tijd heb ik vaker het advies gekregen om mijn auto te laten taxeren ivm de verzekering.  Hierop heb ik Henry gevraagd waar hij zijn Sandstone heeft laten taxeren en ben vervolgens afgelopen zaterdag ook naar Breukelen gereden, alwaar de vervangingswaarde is vastgesteld op €5000,-. Een nette realistische waarde naar mijn idee. Nu hoef ik niet meer bang te zijn dat bij het minste of geringste mijn dop total loss gereden wordt.
Tot zover!

dielie850

Wat blijft het toch een gave auto :eusa_clap:

10klepper

Citaat van: dielie850 op 13-11-2015 21:53:57
Wat blijft het toch een gave auto :eusa_clap:

Dank je wel! Ik heb hier ook nog een mooie accessoire liggen voor de witte 850!  :)

)()()sT

Mooi! Ik ga ook aan de taxatie, en ben al geswitched van verzekering tegen taxatiewaarde (all-risk).
Ik vind het geluid ook nog niet mega in m'n V70, maar volgens mij staat de boel wel goed.  :eusa_think: