slecht starten

Gestart door Eric Kubbe, 13-01-2015 17:47:21

Vorige topic - Volgende topic

Eric Kubbe

Sinds kort begint onze V70 minder makkelijk te starten. Dwz het duurt wat langer voordat hij aanslaat en lekker loopt. Je moet wat langer door starten zeg maar. Ik heb de bougies met kabels en de bobine vervangen, maar ik denk dat het in de brandstof toevoer zit. Als hij loopt, loopt hij overigens prima, zonder happeringen of stotteren. Zou het aan het brandstof filter kunnen liggen, dat deze langzaam vervuild is, of zit er een soort keerklepje in de brandstof toevoer, welke stuk is? Wie heeft ook dit soort ervaringen eerder gehad?

volvobug

Sleutel op contact en brandstofdruk op de injectorrail meten.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

RoelNL

Had ik last van en bij mij was het de accu die slecht aan het worden was.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Dikkie

Slechte accu of versleten startmotor zijn ook een grote factor ;)
Huidig: V70 T-5 2.3 automaat 019 zwart 1998
Voorheen: V70 T-5 2.0 handbak 426 grijs 1997
Overige speelgoed: Suzuki Swift 2006, Yamaha XJ900S Diversion 1996, DAF YA126 1955, DAF YB626 1968, Dodge WC52 1945

The Demon

Massakabels en/of Pluskabels ?

grijzev70tdi

Citaat van: Eric Kubbe op 13-01-2015 17:47:21
Sinds kort begint onze V70 minder makkelijk te starten. Dwz het duurt wat langer voordat hij aanslaat en lekker loopt. Je moet wat langer door starten zeg maar. Ik heb de bougies met kabels en de bobine vervangen, maar ik denk dat het in de brandstof toevoer zit. Als hij loopt, loopt hij overigens prima, zonder happeringen of stotteren. Zou het aan het brandstof filter kunnen liggen, dat deze langzaam vervuild is, of zit er een soort keerklepje in de brandstof toevoer, welke stuk is? Wie heeft ook dit soort ervaringen eerder gehad?

Brandstoffilter zou best kunnen als deze al een tijd niet vervangen is
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Eric Kubbe

Van de week ga ik het brandstof filter vervangen, die zit er 200k km in nu, en de druk op de injector rail meten. De accu is pas vervangen dus daar ligt het niet aan. De startmotor draait snel rond dus die is ook goed.

Sweij

Ik moet meteen denken aan een voorval dat mijn broertje heeft gehad met zijn wagen toen hij de brandstofleiding naar de injectorrail los had gehaald; een verschijnsel dat vapourlock heet. Doordat de druk in de rail ergens naar toe weg lekt (bij hem een slecht aangedraaide wartel/koppeling o.i.d.) gaat de brandstof verdampen in de leiding. Wanneer je dan start, start je eerst op "benzinegas" wat natuurlijk niet goed ontbrand, waardoor je ff moet 'doorstarten' tot er weer vloeibare benzine uit de injectoren spuit en de motor gaat lopen. 

Je hebt het zelf al over een terugslagklepje, dat lijkt mij ook plausibel i.c.m. het bovenstaande verhaal. Ik heb alleen geen idee waar dat geval dan mag zitten.