Ruitensproeier/ruitenwissers blijven hangen

Gestart door TommyD, 13-01-2015 17:57:47

Vorige topic - Volgende topic

TommyD

Hoi

Afgelopen week ben ik flink bezig geweest om mijn t-5r te repareren. So far so good, 3/4 dagen geleden nog gestart en flink laten draaien en alles was in orde. Nu heb ik vandaag het cosmetische spul erop gezet, bumper motorkap etc. Probeer ik vandaag te starten begint in eens de ruitensproeier en de ruitenwissers te werken als ik de auto op contact zet : :( vervolgens krijg ik deze ook niet uit ???. De koplampwissertjes heb ik niet aangesloten, maar dit was de vorige keer ook al niet zo.

Wie kan mij helpen??

maruska

wat heb je allemaal losgehad aan stekkers ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

TommyD

Sinds de eerste keer dat ik'm heb gestart eigenlijk niks meer los gemaakt (toen was er niks raars). Maar bij het maken; koplampen, knipperlichten, mistlichten, motorkapslotje, koplampwisser en daarbij het hele riedeltje bij de koelvin/radiateur.

The Demon

maruska

en zijn het je voorruit wissers of je koplamp wissers die blijven doorgaan ?
in de motorruimte zitten wel wat kabels namelijk met dezelfde soort stekker. aansturing gaat dan fout.
T-5R

TommyD

Voorruitwisser, schrok me kapot haha!

Is er ergens een handleiding te vinden voor alle bedrading daar? Dan loop ik het morgen voor de zekerheid nog eens door.

maruska

T-5R

TommyD

Dankje! Heb gekeken, alles zit goed, het probleem is nog steeds niet over..

volvobug

Trek de stekker eens van de ruitenwisserhendel aan de stuurkolom. En lopen de ruitenwissers over een relais? En dat dat wellicht blijft plakken?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Sweij

*off-topic* (nieuwsgierige sleutelaar komt er tussen)

Citaat van: maruska op 13-01-2015 21:30:50
http://www.volvowiringdiagrams.com/?dir=volvo/850%20Wiring%20Diagrams

Zo, da's nog eens bult info, heul erg handig zeg. Is er ook zo'n database van de Haynes manuals of andere werkplaatshandboeken...?

*on-topic*

855T5+

Vermoed de schakelaar, heb ik ook eens gehad, maar dan dat niets bepaalde standen het het niet meer deden. Dus idd even de kap bij het stuur loshalen en de steker van de schakelaar eraf en kijken of ze stoppen op contact. Eliminatie.
Oplossing was bij mij een andere schakelaar van de sloop of van enkele forumleden die veel onderdelen hebben (vraagje stellen in de sectie "onderdelen gevraagd", hou met de prijs wel rekening met 6,95 euro verzendkosten, het kan dus goedkoper zijn bij de plaatselijke sloop te shoppen: denk aan 10...17,50)). Je kunt ook de dealer vragen wat een nieuwe kost ter referentie: bij eentje van de dealer weet je wel zeker dat t weer een paar ton blijft werken, maar ik heb gewoon tweedehands gedaan.
Volvo: Mutatis Mutandis

T-5R Jorn

Ik ben erg benieuwd naar de oplossing want ik heb net samen met Thomas zitten zoeken maar het niet kunnen oplossen.
Relais lijken het niet zijn(euvel blijf ondanks dat relais verwijderd waren), kabelbreuk en kortsluiting of verkeerde masse lijkt ook niet het geval(lastig te zien in het donker zonder goed licht dus nog niet kunnen uitsluiten) mogelijk is het de schakelaar maar wij misten een lange torx om de kap er af te draaien :(.
Thomas gaat morgen weer verder(eerst even zo'n lange torx kopen) en hopelijk rijdt de auto dit weekend weer zonder problemen anders kan de auto voorlopig in mijn garagebox blijven staan zolang mijn eigen t-5r nog geschorst is.
Het blijft een vreemde situatie dat dit probleem is gekomen na monteren van de bumper en motorkap, kabelbreukje of verkeerde massa is daarom voor de hand liggend maar we sluiten niks uit dus suggesties zijn welkom ;)
MY RIDE 855 DOP T-5R

TommyD

Vandaag weer aan de slag gegaan, ruitenwisser armpje ging eigenlijk vlot eraf. Ik kon geen gekke dingen vinden dus ik dacht, laat ik hem eens op contact zetten. Je zou verwachten dan gebeurt er helemaal niks... Nu is het zo dat zelfs zonder schakelaar het motortje/pompje van de ruitenvloeistof begint te werken als het contact erop staat... Iemand ideeen of suggesties?

StefanCJ

Stekkers van de koplampwissers loshalen. Deze veroorzaken weleens sluiting waardoor de sproeiers en wissers aan blijven.

TommyD

Deze zijn al los, vorige ook los, gestart en geen problemen gehad.