Rare tik in motor

Gestart door Gerard1793, 16-01-2015 13:42:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerard1793

Goedemiddag,

Sinds een tijdje heb ik een rare tik in het blok, aan de bestuurderszijde. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Het gaat om een V70 T5 uit 1998 met 411xxx op de teller.
Hier een filmpje van het geluid, het klinkt iets harder dan in werkelijkheid.
https://www.youtube.com/watch?v=Lqii5T48SlE

Groeten Gerard

Nordschleife850R

Misschien een klepstoter?

V70R^2

Is wel soort van geluid als je een lege stoter hebt, zo klinkt mijn blok ook de eerste seconden als hij ff stil gestaan heeft (en dus een stoter of wat zal zijn leeg gelopen).

Maar zo op een filmpje kan je natuurlijk niet exact horen van welke plek het geluid komt..

Gerard1793

Het blok was warm, had net ongeveer 20 kilometer gereden. Wat kan ik hier aan doen? De kop moet er af zeker..?

V70R^2

Kop kan fijn blijven zitten, alleen het kleppendeksel zou los hoeven voor nieuwe stoters.

Laat even iemand voor de zekerheid luisteren, dat je zekerheid hebt eerdat je spullen aanschaft of gaat beginnen.

Gerard1793

Komt goed, in ieder geval alvast bedankt! Wat kunnen de gevolgen zijn van een lege/lekke stoter?

MartijnV70

Zou het ook een vervuilde stoter kunnen zijn?
Heb dit bij mijn VW bus ook gehad en deze toevoeging van Wynn's bracht toen de oplossing.
Dat zou je als eerste even kunnen proberen.
http://www.wynns.nl/index.php/nl/x/30?cId=2&bId=768

Gerard1793

Die toevoeging had ik ook al ergens gezien Martijn, ik zal eens kijken. Dan moet de olie wel vervangen worden toch?

MartijnV70

Mij werd verzekerd dat de olie gewoon kon blijven zitten

Gerard1793

Ik heb net ook even met mn garagehouder gepraat, die zei dat een bekertje ATF-olie ook helpt.
Dat maar eens proberen (:

V70R^2

Dat zou ik allemaal niet doen hoor, al die troep erin en zogenaamde wondermiddeltjes. Gewoon verse olie die erin hoort en als het de stoter is, nieuwe stoters :)

The Volvoboy

Als je de koppeling intrapt, is het geluid er dan nog steeds?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

arjen850

Wat voor olie zit er in? Specificatie?

petrolhead2.5

Persoonlijk vindt ik dit wel heel hard en zwaar getikt voor een klepstoter, lastig te zeggen vanaf film probeer eens te lokaliseren of aan bovenzijde of onderzijde van t blok vandaan komt :eusa_doh:

Schnappi

als je de toeren langzaam omhoog voert vanuit stationair nog steeds tikken, klinkt als een drijfstanglager.

oliepeil goed?