--==## Projecten en lopende zaken ##==--

Gestart door -D©©©L-, 17-01-2015 20:23:13

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Wat voor AWD systeem zit er eigenlijk in die auto van jou?
En vind die het volle potentieel van de K16 wel leuk? ;)
Begrijp ik het goed als ik denk dat een K16 een kleiner broertje is van de (kk)k24?
Dit omdat jij praktisch een S60R motor er van hebt gemaakt toch?

Super dat je het hebt opgelost, zou mij nooit gelukt zijn.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

)()()sT

Poeh hee... Als ik ooit in die jongere generatie Volvo's ga rijden, dan ben ik echt aangewezen op zulke electronische helden :) Mooi dat het opgelost is!

elianmars

Citaat van: )()()sT op 08-01-2016 08:26:23
Poeh hee... Als ik ooit in die jongere generatie Volvo's ga rijden, dan ben ik echt aangewezen op zulke electronische helden :) Mooi dat het opgelost is!

Alleen daarom al is het eigenlijk niet leuk meer om nieuwere auto's te rijden. Steeds meer elektronica, waar je zelf weinig aan kunt doen.

NinaPaul

Citaat van: elianmars op 08-01-2016 09:05:24
Citaat van: )()()sT op 08-01-2016 08:26:23

Alleen daarom al is het eigenlijk niet leuk meer om nieuwere auto's te rijden. Steeds meer elektronica, waar je zelf weinig aan kunt doen.

Maar hij doet het toch zelf ;) ;D maar het zijn inderdaad geen contactpuntjes stellen en carb reinigen meer ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

leons850

En als nog denk ik niet dat er veel zijn die dit wel zelf kunnen.
Ik verre van, zou dan echt een heel groot probleem hebben.

Waarschijnlijk zou ik hem dan (moeten) slopen.  :eusa_whistle:
Andere/de zelfde er naast van 2 dan 1 maken en klaar.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

elmarconi

Citaat van: -D©©©L- op 08-01-2016 13:32:30
Voor mij 1 van de redenen om te kiezen voor een Ford met een vijfpitter. De software daarvan is veel opener dan van Volvo.

Ik denk dat op termijn dat wel eens een reden zou kunnen zijn waarom bepaalde merken langer blijven rijden.
Niet veel mensen hebben 5k€ CAN-bus ellende over voor een 10 jaar oud schip.
--
Autogas Inside . . .

classicT5

Technisch total loss heet dat, toch?

classicT5

Sorry, bedoelde niet jouw auto, maar als reparaties zo duur worden dat het niet meer loont, ondanks dat een auto vaak voor de rest nog netjes is.

Bij jouwe is dat niet echt van toepassing ;)

de Boeing

Petje af weeral met het vinden en oplossen van dit probleem!! (zijn er niet veel dus zover kunnen of willen gaan)

ff ander vraagje (om ff offon-topic te gaan in dit blog  ;D ): hoe klinkt 'onze' 5 cilinder eigenlijk in dit ford jasje? Want vind het bij mijn B5244T5 toch wat tegenvallen (hoog in de toeren klinkt deze best ok maar stationair en naast de auto is het toch beduidend minder dan in een 850)

elianmars

Citaat van: de Boeing op 09-01-2016 12:21:48
Petje af weeral met het vinden en oplossen van dit probleem!! (zijn er niet veel dus zover kunnen of willen gaan)

ff ander vraagje (om ff offon-topic te gaan in dit blog  ;D ): hoe klinkt 'onze' 5 cilinder eigenlijk in dit ford jasje? Want vind het bij mijn B5244T5 toch wat tegenvallen (hoog in de toeren klinkt deze best ok maar stationair en naast de auto is het toch beduidend minder dan in een 850)

De mijne klinkt heerlijk met TME uitlaat  :eusa_drool:

de Boeing

Vind juist dat statig, met een tikkeltje onrust, net zo lekker klinken in een 850 (stationair en lage toeren) het roffelen zeg maar. Bij de N vind ik dat net dit romige randje ontbreekt. Luid en schreeuwerig hoeft voor mij niet (daar hebben we de italianen wel voor). Maar goed om te weten dat het wel mooi kan klinken..

RS nokkenassen? (ik duik weer eens in google...)

Heeft dit blok in eigenlijk ook last van de zwakkere cilinderwand, want in de focus is het ook een 2.5 toch?

-D©©©L-

Hans Duiven

-D©©©L-

Citaat van: Hans Duiven op 30-10-2016 18:29:41
Citaat van: -D©©©L- op 30-10-2016 08:35:39
Dat was het dan.

Wat nieuws gekocht?

Rechtstreekse zware beschuldigingen (van onder meer diefstal en bedrog), het inmengen in transacties met andere forumleden door forumleden die er sowieso geen zak mee te maken hebben en zich kennelijk geroepen voelen om dit publiek af te handelen. Vroeger ging het nog wel eens over techniek, nu lijkt dat bijzaak en worden hulpzoekers schaamteloos via PB "binnengehengeld" door een kleine club haast bedrijfsmatige hobbyisten. En daarmee gaat het onderliggend steeds vaker over geld ipv liefhebberij en elkaar helpen. En wee je gebeente al je daar want van vind, wat het is niet commercieel.  

Als je optelt wat er bijvoorbeeld vrij simpel aan "kleine onkosten vergoedingen" omgezet kan worden; 25 euro per uur, 6 uurtjes per week plus de marge op de onderdelen. loop je vrij eenvoudig naar een niet commerciële 10.000 euro per jaar. Per hobbyist wel te verstaan. Altijd leuk voor de jaarlijkse gereedschap collectie vernieuwing, want dat verslijt snel.

Ik blijf gezellig lekker meelezen.  ;D

Nou nog even een beetje koelmiddel erbij en een stekker erop, dan kan ik weer verder met mijn huidige project.  :eusa_dance:

volvobug

Ah, je bent er nog, fijn. Heb je auto en non-automotive verhalen altijd met belangstelling gelezen.  :)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.