--==## Projecten en lopende zaken ##==--

Gestart door -D©©©L-, 17-01-2015 20:23:13

Vorige topic - Volgende topic

The Volvoboy

Liever brandnetel thee...
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

arjenT5R

Citaat van: The Volvoboy op 22-06-2018 16:38:39

As you wish :P heb m aangepast voor je :P

proost  ;D zeg je dat eigenlijk bij thee drinken? Of is t dan meer iets van goede gezondheid en een prettig welzijn?  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Ik ben ontroerd door zoveel naastenliefde en steun bij het oplossen van dit technisch vraagstuk!  
Van een wat oudere buurvrouw kreeg ik de tip om eens rooibosthee te proberen, schijnt reuze rustgevend te zijn. Ze geeft het ook aan de kippen  ;D
Hoe een ieder zijn thee ook wenst (of koffie; geen discriminatie wat dat betreft), in alle gevallen kan in de veelgeroemde Verkade Biscuits aanraden. Echt Heerlyck !
De gedachte aan de moderne Verkade meisjes doen ze nog beter smaken, maar wel met respect natuurlijk.

The Volvoboy

Citaat van: arjenT5R op 22-06-2018 16:43:42
Citaat van: The Volvoboy op 22-06-2018 16:38:39

As you wish :P heb m aangepast voor je :P

proost  ;D zeg je dat eigenlijk bij thee drinken? Of is t dan meer iets van goede gezondheid en een prettig welzijn?  ;D

Jaa, dat lijkt er meer op. :-* :) Fijn dat je zo meedenkend bent Ar! :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

-D©©©L-

De laatste dagen een S70 wat opgeleukt. Was bedoeld als tijdelijke auto, maar ze bleek eigen best goed te rijden.
Na een tijdje rondrijden besloten om haar er toch maar wat gezonder bij te zetten. Dus werk aan de winkel;

- uitlaat.
- achterveren om de kont wat te liften.
- bijbehorende dempers.
- airco gevuld
- ecc servomotor geswapped.
- twee draagarmen.
- wiellager RV.
- kineet + hoes RV.
- ruitenwissers.
- subframe montage platen rechtgetimmerd.
- 3 motorsteunen.
- 5 reactiearmrubbers.
- 2 liter bakolie bijgevuld. (!)
- remblokken voor opnieuw gemonteerd.
- MAP sensor vervangen.

Nog te doen:

- Rechter achterasrubber.
- Multiriem keerrol
- Benzinefilter.
- Nog een servomotor vervangen
- uitlijnen
- handrem nazien
- RV koplamp.
- niet vergeten dat er tzt een radiateur aan zit te komen.

Hans Duiven

Al met al weer een redelijke lijst Marco.  :eusa_clap:

-D©©©L-

Ja, gewoon beetje doorknooi'n.

Ondertussen een iets minder tijdelijke daily geïmporteerd;

Omdat ik geen geschikte v70nn kon vinden tegen een reële prijs, heb ik een MY2008 Mondeo gekocht. Met wat werk (opgestapeld onderhoud) eraan. Dit allemaal gefixed en afgelopen dinsdag had ik zowaar 't nieuwe kentekenbewijs op de mat. Nog genoeg plannetjes ermee, maar eerst eens rijden. Helaas geen roffel, maar wel een fijne 6at. Motor hoor je sowieso toch al bijna niet.

V70geRwin

Citaat van: -D©©©L- op 07-07-2018 22:13:28

Omdat ik geen geschikte v70nn kon vinden tegen een reële prijs, heb ik een MY2008 Mondeo gekocht. Met wat werk (opgestapeld onderhoud) eraan. Dit allemaal gefixed en afgelopen dinsdag had ik zowaar 't nieuwe kentekenbewijs op de mat. Nog genoeg plannetjes ermee, maar eerst eens rijden. Helaas geen roffel, maar wel een fijne 6at. Motor hoor je sowieso toch al bijna niet.

Die 2.3 heeft.toch nog een conventionele bak, geen powershift toch?
Bevalt het?
Onderstel is erg fijn.

-D©©©L-

Citaat van: V70geRwin op 07-07-2018 23:06:40
Citaat van: -D©©©L- op 07-07-2018 22:13:28

Die 2.3 heeft.toch nog een conventionele bak, geen powershift toch?
Bevalt het?
Onderstel is erg fijn.

Ja, gewoon een tf80-sc bak, zoals in vele xc60, v70nn, s80n
Inderdaad super onderstel, volvo delen passen gewoon. En, verrassend genoeg goedkoper.

-D©©©L-

Lang geleden dat ik een update gepost heb  :) Al heb ondertussen wel vele forumleden op bezoek gehad en gesproken.
Langzamerhand gaan de 850's en de Classics uit de vaart.
1 850 is exit door een geklapte waterslang. Nog nooit een 850 gezien met gesmolten(!) bougiekabeldoppen en zelfs beschermkap achter de rotor was gesmolten.
Kop zo krom dat koelmiddel vullen onmogelijk is, tussen de kop en het onderblok met koppaking past een voelermaat van 0,5 mm. Echt gruwelijk goed warmgelopen na koelmiddel verlies.
Een andere V70 (1997) is exit op leeftijd. Interieur is well-done en de investering in een nieuw onderstel loont zich niet meer. Deze is vervangen door een V70 classic my2000.
De S70 zal binnenkort wel kapot lopen, hij moet al maanden een nieuwe radiateur maar krijg hem maar niet binnen voor onderhoud. (lang verhaal, don't ask). Gelukkig heb ik nog een 206 staan voor als als ie er echt mee ophoud.  ;D C'est la vie.

Ondertussen wel een 2004 mondeo aan het wagenpark toegevoegd, met een whopping 23.300 km!  :o En ook nog eens elk jaar nieuwe olie gehad  ;D ;D
Deze 2.0 automaat heeft uiteraard nieuwe banden gekregen (verdroogd), en alle vloeistoffen enzo. LPG gaat nog ingebouwd worden.
Mijn eigen 2.3 Mondeo heeft plaats gemaakt voor een nieuwere, een 2011 2.0 ecoboost met ook maar 44.000 km.  Mijn eerste "geen project" auto. En dat is wennen.  ::)
Zakelijk heb ik het erg druk (groei, branche verandering en zelf meer leiding geven ipv operationeel op de weg) en daarom helaas voorlopig geen tijd meer voor auto "Projecten". Hoewel een mooie Alter 1 850 op termijn niet uitgesloten is als hobby auto. (Witte estate  8)).
Hoewel ik al veel onderdelen "kwijt" ben, gaat er een mooie opruimactie aankomen. Zo heb ik nog een LPi installatie met verpakking (zit nog ingebouwd) en komt er een potentiële garbage run auto in de aanbieding.
Stapels nivomaten, ik zag nog een IPD stabi set, deuren en motorkap in kleur 421, een zwervende achterspoiler in 421, bagagerekken, 850 koplampen (nieuw), nieuwe AWD steekassen, spuitstukken, LPi tanks, zonnedak bekleding en veel, heel veel, ander materiaal.

Ow, en wat rijdt een mondeo 2.0 ecoboost gruwelijk fijn, aanrader voor wie "jonger" wil maar niet de directheid van een classic wil missen.  :eusa_clap: :eusa_dance:

Sbv

-D©©©L-

Citaat van: Sbv op 03-03-2019 16:47:17
Rij je niet meer in de Kuga ?

Die heb ik nog wel, maar rij er niet veel in. Moet nog wat zaken aanpakken en dat gaat ie naar de volgende eigenaar.

arjenT5R

-D©©©L-

Citaat van: arjenT5R op 03-03-2019 18:39:19
The return of the living death :P

Long time no see! Drijf je nog steeds 50% van het jaar over zee ?  ;D

arjenT5R

Oh yeahhh!  En mensen tot wanhoop ook zeker dat percentage!