zucht! alweer een probleem!

Gestart door Schnappi, 17-01-2015 20:48:46

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

zojuist auto moeten verplaatsen zie  ik een natte plek (rode vloeistof) op de stoep liggen, spatscherm binnen kant wiel onderkant nat, waarschijnlijk waterpomp. :eusa_wall:

maand geleden kachelradiateur vervangen + koelvloeistof (rode).

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Schnappi

koelvloeistof tankje?

tankje kapot of aansluiting slang bedoel je.

-D©©©L-

of stuurbekrachtigingsolie, of automaatbak olie.

Schnappi

automaat heb ik niet, stuurbekrachtiging is het niet want het smaakte zoet :P

Lunadust

Als het stuurolie zou zijn is de kans groot dat het de slang boven de multiriem is.

En anders misschien de dop op het kvs tankje lek?
Techneut, geen dichter.

Schnappi

is het koelvloeistof tankje en stuurreservoir een geheel of is dit apart los te halen?

dop van koelvloeistof lijkt goed te zijn, zag geen natte sporen op het reservoir.

alleen het spatscherm binnenkant is nat. maar ook wielkast zit vol spatjes

waar gaan de vaatjes meestal kapot? alleen op de naad?

-D©©©L-

Ja, dat kan.

Ze scheuren zowel.op de naden als op de tules.

henry classic v70

Onder het kvs-tankje zit een slangetje, daar kan het ook gaan lekken (slang er niet goed op of vergaan/gescheurd, óf het pijpje waar dit slangetje op gemonteerd zit kan gescheurd zijn)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Schnappi

bedankt voor de tips alvast!

zal morgen verder kijken wat er loos is.

zit er trouwens achter het spatscherm de oliekoeler bij een 99 s70?, zit namelijk te denken dat misschien daar de lekkage vandaan komt.

Rob850turbo

Geen koeler in spatscherm, olie koeler van motor zit achter op het blok(99)

Maar als het zoetig smaakt is het geen olie

V70R^2

Radiateur kan ook zomaar lekgaan, gaat het aan de zijkant zomaar lekken..

leons850

Citaat van: V70R^2 op 17-01-2015 23:47:13
Radiateur kan ook zomaar lekgaan, gaat het aan de zijkant zomaar lekken..

Hebben we ervaring mee. ;D
Leg er even een stuk karton onder, is makkelijker traceren waar t vandaan komt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Schnappi

zojuist gekeken, waarschijnlijk onderkant aansluiting expansietankje lek (vrij vochtig), maar ook stuurbekrachtigingreservoir lekt, ligt vol met olie en daarover koelvloeistof en dit loopt dus via het spatscherm naar beneden.

reservoir van stuurbekrachtiging is met geen mogelijkheid los te nemen, is ook al afgebroken bij de aansluiting, een of andere handige prutser heeft de klem van koelvloeistofreservoir licht verbogen dat de stuurbekrachtigingreservoir vast blijft zitten, ben bang als ik het nu los trek, dat ik aan twee nieuwe reservoirs moet beginnen.

kijk het voorlopig maar aan, koelvloeistofvebruik is nog relatief aan de lage kant.

slangklemmen zit goed vast geen beweging in te krijgen.