pakking thermostaathuis

Gestart door ruspek, 18-01-2015 11:02:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ruspek

Hallo allemaal,

Ik wil vandaag (preventief, omdat ik toch de KVS moet aftappen en ga vervangen)
een nieuwe thermostaat plaatsen.
Nu zie ik al dat de thermostaat lekker zit verstopt (onderste inlaat ipv bovenste)
Als ik goed kijk zit er wel een papier / vilt pakking tussen het huis en de motor, echter deze staat niet genoemd in VADIS.
Als ik het huis losschroef en een nieuwe thermostaat plaats (met rubber pakking die erbij zit) moet ik dan ook de pakking tussen het huis en blok vervangen? of is deze alleen maar om een goede trillingsdempende overgang te hebben tussen metaal (blok) en kunststof (huis)?

Graag reacties voordat ik alles losdraai en tot de conclusie kom dat ik toch een pakking nodig had......
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

volvobug

Gezien je beschrijving vermoed ik dat je niet met een benzinemotor bezig bent. Dan zal het wel een diesel zijn,

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53007.msg1230209.html#msg1230209
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

ruspek

#2
Klopt het is een diesel (TDI)

dat is de pakking van de temperatuur sensor.
die heb ik al wel liggen, (al hoef ik die niet te vervangen omdat het huis er niet afgegaan is. (zit alleen temp sensor in; hoeft het huis niet voor los)

Heb hem los gehaald en was toch geen pakking.

Wel rubberring op het thefmostaat.

Wat een ongelofilijke KUTklus zeg.

Boutjes enzo zaten niet vast was wel goed los te draaien.
Je kan er alleen mrt geen mogelijkheid bij :eusa_wall:
Jd ziet hetbovenste xchroefje maar je kan geen slag maken.
de onderste bout is niet te zien, met klein verlengstuk kwam ik niet goed over, met lange kwam ik niet weg......

Oude rubber pakking er weer in gedrukt, de nieuwe bleef nief zitten ???

Tis gelukt, hopelijk ook zo dat ie niet lekt.

Heb alledn minder kvs bij moeten vullen dan dat eruit kwam ???

Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Ewout Schalkwijk

Citaat van: ruspek op 18-01-2015 11:40:22
Heb alledn minder kvs bij moeten vullen dan dat eruit kwam ???

Luchtbel. Ontluchten door met een fles KVS te gaan rijden en zodra het lampje gaat branden meteen stoppen en bijvullen. Waarschijnlijk daarna nog een keer.
Veel makkelijker dan bij een D5. Daar moest ik 160km/h rijden op de snelweg voordat er wat bij kon. ;D

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein