RIP kit.

Gestart door BBS, 18-01-2015 20:21:36

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Hoi hoi allen,

Ik ben een keer van plan om een RIP kit ergens op te snorren. En ik ben een inventarisatie aan het maken voor de benodigde onderdelen.
Nu is een belangrijk ding de diameter die ik wil gaan gebruiken. Het begint bij de intercooler en de turbo.
Nu rijzen er 2 vragen op...

• Is er iemand die zo weet welke aansluitdiameter een standaard intercooler heeft voor een 2,5T?  Waar een slang voor de RIP kit op moet...
  • En hetzelfde voor de turbo, welke aansluiting heeft dat ding?
Ik weet nog niet of het een eigen gemaakte gaat worden of een kant-en-klaar exemplaar, wel dat 'ie 2,5 inch gaat worden ivm het gas gebeuren....
Wie kan mij hierin helpen?
Volvoloos....

arjenT5R

trek die pijp er af en neem een schuifmaat meet beide flenzen even op? Is toch geen werk....
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

dielie850

Citaat van: BBS op 18-01-2015 20:21:36
Hoi hoi allen,

Ik ben een keer van plan om een RIP kit ergens op te snorren. En ik ben een inventarisatie aan het maken voor de benodigde onderdelen.
Nu is een belangrijk ding de diameter die ik wil gaan gebruiken. Het begint bij de intercooler en de turbo.
Nu rijzen er 2 vragen op...

• Is er iemand die zo weet welke aansluitdiameter een standaard intercooler heeft voor een 2,5T?  Waar een slang voor de RIP kit op moet...
  • En hetzelfde voor de turbo, welke aansluiting heeft dat ding?
Ik weet nog niet of het een eigen gemaakte gaat worden of een kant-en-klaar exemplaar, wel dat 'ie 2,5 inch gaat worden ivm het gas gebeuren....
Wie kan mij hierin helpen?

De buis die Wibo voor mij gemaakt heeft is 2.5" en de aansluitingen  op de IC en Turbo zijn dat ook ;-)

)()()sT

Hou er rekening mee dat bij diverse kits je LPi-injectoren in de weg zitten ;) :)

Ludo

Intercooler is 60mm, turbo 50mm.

leons850

En de onderste buis van de oem ripkit is nog bij dealer te bestellen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

Beetje laat, maar heren bedankt voor de info. Ik ga kijken wat ik ermee kan doen  ;)
Volvoloos....