Oerdegelijk, zo'n Volvo dynamo

Gestart door denkweb, 30-01-2005 11:38:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denkweb

Gistermorgen voor het eerst langs de weg gestopt omdat ik dacht pech te hebben met de auto. Bij Varsseveld even de busbaan opgezocht.

Alles werkte prima, net een nieuwe antenne en wat lampjes geplaatst, en dan gaan onder het rijden wat lampjes branden.

De tank-indicator sprong aan (alsof de tank leeg was) samen met het servicelampje. Heel bijzonder met 70 liter in de tank.

Na lang nadenken begon mijn gedachte te gaan naar zoiets als de brandstofpomp. Vooral niet uitzetten die auto, dacht ik dan ook gelijk.

De nieuw ingebouwde electrische antenne even zonder spanning gezet, maar ook dit was niet de oorzaak.

Na enige tijd gingen de beide lampjes uit en leek alles verholpen.
Pas toen ik op het werk aankwam in Arnhem gingen er allerhande lampjes aan, geheel tot mijn ongenoegen.

Na het afzetten van de motor was er onvoldoende spanning over om de auto te starten. Na wat binnensmonds gemompel nog een tik op de dynamo gegeven en een starthulp geregeld. De auto loopt weer.

Op zaterdag een dynamo regelen is ook niet bepaald prettig, prijzen van de dealer deden mij denken dat deze dingen van bladgoud worden gevlochten. Oorzaak: het apparaat zit volledig ingebouwd voor in de Volvo. Een beetje rondbellen wie er een dynamo kan vervangen voor een Volvo 850. Gelukkig kon er bij een garage in de buurt zonder bonnetje een iets zwaardere dynamo geplaatst worden voor een kwart van de prijs die Volvo vraagt. Uiteraard niet vermeld dat het om een exemplaar op Diesel gaat, de beste man had zich wel een beetje in de vingers gesneden heb ik zo de indruk!  ;D

Al met al weer zonde geld, maar ach, je kunt het een dynamo na 431.912 kilometer ook niet verwijten dat zijn koolborstels en binnenwerk niet meer helemaal in nieuwstaat verkeren toch?

Rad

Na zoveel km is het hem zeker vergeven. Die reparatie heb je weer goed geregeld voor weinig!
Even een vraag: ging het accu lampje niet branden?