TDIed, door-dieselen met de R-perikelen

Gestart door diederickvolvo, 14-03-2016 16:46:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martin-R

Leuk leuk, mooi onderschrift ook al gelijk!

- en lees zojuist dat ik droge grappen heb. (pagina terug) nou ja zeg. Is dat een beleding? -

Gave auto, ben benieuwd binnenkort!

Sbv

Citaat van: diederickvolvo op 22-04-2016 10:18:13
:eusa_hand: staal is er bij thuiskomst direct afgegaan, daar ga ik niet mee rijden :evil:
Hij is af fabriek donker groen, dat zie je onder de kap en kofferbak nog terug. De bumpers en sideskirts (alles van plastic) valt de verf vanaf, voor de rest is hij strak.
De diesel plannen worden even in pauze gezet, aangezien de overheid de wegenbelasting omhoog gaat gooien :eusa_wall:
Als je genoeg rijdt dan blijft de diesel wel lonend lijkt me

SB T-5R

Citaat van: Sbv op 22-04-2016 11:20:34
Citaat van: diederickvolvo op 22-04-2016 10:18:13
:eusa_hand: staal is er bij thuiskomst direct afgegaan, daar ga ik niet mee rijden :evil:
Hij is af fabriek donker groen, dat zie je onder de kap en kofferbak nog terug. De bumpers en sideskirts (alles van plastic) valt de verf vanaf, voor de rest is hij strak.
De diesel plannen worden even in pauze gezet, aangezien de overheid de wegenbelasting omhoog gaat gooien :eusa_wall:
Als je genoeg rijdt dan blijft de diesel wel lonend lijkt me

Bij mij vooralsnog wel het geval.
G3 is goedkoper, maar die investering t.o.v. een goeie diesel terug verdienen duurt eeeeerg lang.

diederickvolvo

Klopt, maar als 18 jarige scholier zou ik alles moeten redden op een scooter. Dus dan is 170 per maand pittig veel.
Verder vanavond op mijn werk weer aangesproken, hij herkende de kleur maar twijfelde of het ooit geleverd was op een s90. Is dus ook iemand van de Volvo dealer om de hoek

Sbv

Citaat van: diederickvolvo op 22-04-2016 20:03:26
Klopt, maar als 18 jarige scholier zou ik alles moeten redden op een scooter. Dus dan is 170 per maand pittig veel.
Verder vanavond op mijn werk weer aangesproken, hij herkende de kleur maar twijfelde of het ooit geleverd was op een s90. Is dus ook iemand van de Volvo dealer om de hoek
Enkel op S/V en C70 van 97 tm 99
S70 en V70 enkel modeljaar 98, C70 ook modeljaar 99

diederickvolvo

#35
 


Hoest hoest, kuch kuch. Eens kijken of ik de roet hier van af kan blazen. Ben wel blijven lezen, vooral de verhalen van Bad-decision Works zijn erg leuk om te lezen. Toch ben ik maar terug gegaan naar de classic gegaan, kijken of er nog wat leuks van kan maken.
TDIed heb ik helaas verkocht, vanwege utrecht gezeik en mrb omhoog ging voor diesels zonder roetfliter. Daarna een v70 euro 4 D5 gekocht, echter helaas na 3 weken was er iemand achterin gereden. toen maar steeds andere hokken gehad, maar wou graag weer een dikke D5 (zeker na elke keer zien hoe gaaf de V70 van Elian mars is :eusa_drool: )

Waarschijnlijk hadden jullie het fantische verhaal gelezen waar ik zelfs top gear had gehaald, kwam ik erachter dat een D5 echt onverwoestbaar is. Op de camping met verband en paar maten de turbo staan vervangen, en 3 dagen later kon ik weer vlammen en vervolgens nog een retourtje andorra ermee gereden.
https://topgear.nl/autonieuws/nederlander-zet-nurburgring-blauw/

Maar alle echter spulletjes was ik al aan het verzamelen voor de goede euro 4, do88 intercooler, quaife diff, en grotere euro 4 turbo lag al klaar.

Maar bij thuiskomst zag ik op feestboek een diesel staan, die er leuk uitzag. Stom genoeg moest ik er dus niet heen gaan :eusa_doh: want ik kon werkelijk vrij weinig vinden wat er mis  mee was ( na 1,5 uur zoeken, 3 ledjes van het remlicht brandde ietsje minder, klein deukje in het frame rond de radio, klein krasje in het beschermglas van de teller en schokdempers achter lek)

Toen maar gekocht, en zeer blij mee. preventief nog maar  enorm veel aan gedaan:
-inlaat eraf gehaald, gereinigd en nieuwe brandplaatjes
-do88 intercooler en radiateur en nieuwe condensor
-verjaardags cadeau'tje, de R bumper gemonteerd
- R remmen rondom gebeund
-distributie riem, alle keerringen preventief vervangen

professioneel laten polijsten door onze mede forum-lid MiniG

uiteindelijk dacht ik dat die redelijk goed was, van de zomer de quiafe diff monteren. En toen zag ik een leuke cabrio in engeland staan, met hetzelfde interieur. Omdat ik altijd zwart-wit kijk, was het de goede combi.
 

Helaas vond Parel (de bijnaam van de witte) het niet leuk om te gaan, en klapte de drukgroep er op maandag uit. Dus nog vol aan de beun en snel de koppeling proberen te fixen met een 4 kolommer.





Uiteindelijk goed gekomen, en dit weekend de C70 gehaald. Eerst rustig al het achterstallige onderhoud eraan fixen (zit nog de originele distributie riem op uit fabriek)
Het is een 2.0T, en een donor voor lhd swap samen met een K24 staan al klaar. Ik zal proberen de rest bij te houden  :eusa_whistle:




T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 399 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

elianmars

Potver, wat ben ik jaloers op beide interieurs!  :eusa_drool:

de Boeing

welk interieur zit er inderdaad in die N?

Sbv

Citaat van: de Boeing op 16-03-2019 11:34:19
welk interieur zit er inderdaad in die N?
Inscription line is het die hebben een tint die op Atacama lijkt

diederickvolvo

Citaat van: Sbv op 16-03-2019 18:31:29
Inscription line is het die hebben een tint die op Atacama lijkt

klopt, het is het toscana tan interieur. net een tint lichter maar droogt minder snel uit dan atacama. helaas is het r interieur wel wat steviger qua zit en wangen

het dak weer werkend gekregen dit weekend, bleken 2 sensoren verkeer  te zitten.  Deze week langs auto rima voor een kabelboom voor lhd, dan kan ik daarna beginnen aan de swap ( alleen nog even kijken of ik dus een rembooster van een v50 kan vinden )